فتحی: خائن کسی است که با ۴۰ هزار تومان و صد کیلو برنج به تیم دیگری رفت/ حقوقم در استقلال ۸ میلیون بود

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: به من انگ خیانت زدند چون تیم را در صدر جدول تحویل دادم، چون استراماچونی را که همه می‌گفتند بهترین مربی است با کمترین دستمزد جذب کردم.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی در خصوص اینکه آیا الان در استقلال همه خوب هستند و او بد است، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ بدی در ورزش و عالم سیاست مد شده، دوستان باید کار کنند و اثر مثبت بگذارند. همه عزیزانی که قبل از امن در استقلال بودند به اندازه بضاعت خودشان تلاش کردند. فتحی هم به اندازه بضاعت خودش تلاش کرد. قطعا کمبودهایی داشته اما هیچ وقت علیه کسی صحبت نکردم و کسی را متهم نکردم.

به من انگ خیانت زدند چون بهترین مربی را با کمترین دستمزد جذب کردم

فتحی ادامه داد: حدود ۷ ماه است از استقلال بیرون آمده‌ام یک کلمه صحبت نکرده‌ام. هر کسی خواست علیه من صحبت کرد. پیشکسوتان را علیه من  تحریک کردند. به من انگ خیانت زدند چون تیم را در صدر جدول تحویل دادم، چون استراماچونی را که همه می‌گفتند بهترین مربی است را با کمترین دستمزد جذب کردم. به دروغ گفتند ماهی ۲۵ میلیون تومان می‌گیرم تا هخوادارت را علیه فتحی تحریک کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تصریح کرد: دوستان می‌خواستند دریافتی خودشان را توجیه کنند و دو برابر دریافتی خودشان را به من نسبت دادند. اسناد حسابرسی موجود است. فتحی زیر ۱۰ میلیون تومان، ۸ میلیون و اندی حقوق می‌گرفت. سعادتمند با علم به این موضوع گفت من ۲۵ میلیون تومان می‌گیرم. منزوی هم بعدا گفت از فتحی عذرخواهی می‌کنیم رقم دریافتی او اینقدر نبوده اما دوستان شهامت اعتراف نداشتند و من هم طرح دعوی کردم تا فیش حقوقی بیاورند.

دوستان به دنبال گرفتن صندلی بودند

وی در پاسخ به این سوال که آیا این‌ها برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: مطمئن باشید همه این‌ها هدفمند است. مگر می‌شود ۱۰ هفته متوالی یا زمانی که تیم ۴، ۵ گل می‌زند به فتحی توهین کنند؟ بهترین بازی ها را انجام می‌دادیم به فتحی توهین می‌کردند. به من گفتند قرار است در اصفهان به شما توهین شود به آنها پول بدهید تا این اتفاق نیفتد. گفتند در استادیوم آزادی می‌خواهند به شما توهین کنند اگر هماهنگ کنید و فلان کار را کنید جلوی آن گرفته می‌شود اما گفتم هر کاری خواستند بکنند، فتحی با صدا و نوای سکو نخواهد رفت.او کار خودش را انجام می‌دهد. تیمی که ببازد هوادارش ناراحت می‌شود و توهین می‌کند اما مگر می‌شود ۵ گل به صنعت نفت بزنید بعد به شما توهین کنند؟ آیا این معقول است؟ دوستان به دنبال گرفتن صندلی بودند.

کسی خائن است که سال۵۴ با چهل هزار تومان به راه‌آهن رفت و مقابل استقلال مشتش را گره کرد

فتحی در خصوص مساله خیانت به استقلال تصریح کرد: از سادگی علی جباری استفاده می‌کنند و او من را متهم به خیانت به استقلال می‌کند. کسی به استقلال خیانت کرد که سال ۵۴، ۴۰ هزار تومان گرفت به راه‌آهن رفت و جلوی استقلال دستش را مشت کرد. کسی خیانت کرد که ۴۰ تومان با ۱۰۰ کیلو برنج گرفت و به باشگاه دیگر رفت کسی خیانت می‌کند که به اسطوره‌های باشگاه به ناصر حجازی توهین می‌کند. عکس حجازی را از اتاقش پایین می‌آورد و می‌گوید پاره کنید از علی شوری بپرسید او مربی تیم پیشکسوتان استقلال است که ۲۰۰ پیشکسوت زیر نظر او تمرین می‌کنند. جلوی او، جباری عکس حجازی را پایین آورد و گفت این شهبازی بوده، غلامحسین مظلومی شاهینی بوده، مسعود عبداللهی شاهینی بوده یا منصور پورحیدری هر روز یک جا می‌رفته است.

بیشتر بخوانید:
 

حمله تند جباری به فتحی؛ در حد و اندازه نام استقلال نیستی!
 

آقای فتحی! «نزدیک به صفر» یعنی ۱۰ هزار دلار نه ۲۰۰ هزار دلار

قرارداد شفر معقول نبود

فتحی در خصوص اینکه هر جا هر اسمی مانند شفر، استراماچونی، جباروف، تیام و بویان مطرح می‌شود می‌گویند تقصیر فتحی بوده گفت: کرونا تقصیر فتحی است، بحران اقتصادی تقصیر فتحی است در مورد تیام و جباروف که زمان من نبوده و رفتنشان اظهر من الشمس است بویان هم دو ماه قبل از اینکه بیایم وکیل او فسخ قراردادش را امضا کرده بود اما من اسمش را در لیست نگه داشتم تا شفر شاید او را نگه دارد.

وی در مورد قرارداد وینفرد شفر اظهار داشت: علت معلق کردن شفر صرفا قراردادش بود اگر قرار داد او قیمت معقولی داشت او را حفظ می‌کردیم و مفید هم بود من هیأت مدیره را توجیه کردم و در کمیته فنی هم گفتم اگر در سال جاری قرارداد شفر ادامه داشت و برکنار نمی‌شد حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار با دستیارانش برای استقلال هزینه داشت. گفتم شفر خوب است اما با این سن این رقم نمی‌ارزد در جام جهانی تنها چند مربی بالای یک میلیون دلار بودند دالیچ ۷۰۰ هزار دلار می‌گرفت اما شفر یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بگیرد. بارها گفتم اگر عدد قرارداد شفر معقول بود تا ۷۰۰، ۸۰۰ هزار دلار هم برای استقلال می‌ارزید.

در مورد دلالی شفر چیزی به من اثبات نشد

فتحی در مورد اینکه گفته می‌شود شفر در فوتبال ایران به صورت حرفه‌ای دلالی می‌کرد گفت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم چون چیزی برایم اثبات نشده بود ما به این نتیجه رسیدیم که این رقم گران است. من استدلال کردم که با بودجه یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار می‌توانیم یک مربی جوان با ۷۰۰، ۸۰۰ هزار دلار بیاوریم و اگر شفر را برکنار کنیم و ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار هم خسارت بدهیم باز هم به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نمی‌رسید.

شفر تقاضای یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کرد، با استدلال ما تنها ۲۲۵ هزار دلار رأی صادر شد

وی در مورد کنایه واعظ آشتیانی و بودجه صفر، عنوان کرد: الان نگاه کنید شاید استقلال ۱۰۰ هزار دلار هم منفعت برده، قرارداد استراماچونی ۷۰۰ هزار یورو بود که ۸۵۰ هزار دلار می‌شد. ۵۵۰ هزار دلار به شفر دادیم که از این مبلغ ۳۵۰ هزار تا حقوق خود شفر بود. فیفا به نفع استقلال رأی داد. شفر تقاضای یک میلیون و ۶۵۰ هزار دلار کرده بود اما با استدلال ما از فیفا تنها ۲۲۵ هزار دلار به نفع شفر رأی صادر کرد که مابهالتفاوت قرارداد استقلال و بنی‌یاس شد.

فتحی تصریح کرد: من همان موقع سه صفحه مکتوب به وزیر و ریاست مجمع نامه نوشتم و دلایل برکناری شفر را توضیح دادم و این بودجه صفر را گنجاندم. ما با این بودجه صفر استراماچونی را آوردیم و با خسارت احتمالی که باید می‌دادیم استقلال متضرر نمی‌شد و با رأیی هم که صادر شد استقلال متضرر نشد.

۳۵میلیارد بدهی باشگاه را در یک سال و نیم پرداخت کردم

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به این سوال که با چه پشتوانه مالی این کارها را انجام داد، گفت: باشگاه یک اسپانسر داشت ما با بودجه‌ای که داشتیم و بر مبنای بودجه هیأت مدیره بازیکن و مربی گرفتیم یکی از مشکلاتی که استقلال همیشه با آن دست به گریبان بود نوسان قیمت دلار بود. روزی که استراماچونی را آوردیم یورو حدود ۱۱ هزار تومان بود به ۱۴، ۱۵ هزار تومان رسید و الان حدود ۱۸ هزار تومان است. در یک سال و نیم برای دو فصل ۳۵ میلیارد تومان بدهی باشگاه را پرداخت کردم. همین امسال پیش از شروع فصل حدود ۱۲ میلیارد تومان برای اخذ مجوز حرفه‌ای پول دادیم و حدود ۸ میلیارد تومان هم برای آرای کمیته تعیین وضعیت پول دادیم.

نفسم گرفته شد

وی در مورد اینکه گفته می‌شود این مبالغ درست نیست عنوان کرد: اسنادش موجود و مشخص است به بازیکنانی که پول دادم هستند ما با بازیکن و مربی تسویه کردیم تا بازی سوم نتوانستیم کارت سیاوش یزدانی را بگیریم کارت بازی ۴ بازیکن من صادر نشد. برزای و عمران‌زاده را پیدا کردیم و به آنها پول دادیم. ۸ میلیارد برای تسویه حساب دادیم، ۱۲ میلیارد هم برای مجوز حرفه‌ای آسیا دادیم.

فتحی تاکید کرد: اگر فتحی اول فصل ۲۰ میلیارد داشت تمام پول استراماچونی را پرداخت می‌کرد و پول بازیکنان را هم می‌داد تا صدایشان در نمی‌آمد. نفس مدیر گرفته می‌شود وقتی پیش از فصل ۲۰ میلیارد تومان پول بدهد مثل اینکه شما پینگ‌پنک بازی کنید و به یار مقابل ۱۳ امتیاز آوانس بدهید.

در حضور مرجع قضایی در خدمت جباری هستم

فتحی در مورد اینکه آیا از علی جباری شکایت کرده اظهار داشت: بله، او به من اتهام خیانت زده و تشخیص خیانت با مرجع قضایی است ان‌شاالله تشریف بیاورند در حضور مرجع قضایی در خدمتشان هستم من برای همه بزرگان و پیشکسوتان باشگاه احترام قائل هستم و اگر سکوت کرده بودم به خاطر استقلال بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 0
    بعدها گندش درمیاد خودتم چند میلیارد تو زد و بند زدی جیب حالا هی کری بخون
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    استدلال شما شبیه اون کله خودت است ،فرار روبه جلو، باید شما و اون وزیر ورزش در اسرع وقت محاکمه شوید حال چرا اینقدر مماشات نمی دانیم شاید لابی پرقدرت وزیر ضعیف ورزش وجوانان همچنان مانور می دهد که دهن کجی به نیمی از مردم ایران است کارنامه ای سراسر ضعف وهمراه با فساد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    به دکتر روانشناس نیاز داره کلا هذیان میگه شاید به خاطر اینه که منافعش قحط شده ودست وپای الکی می زنه محاکمه این افراد دراسرع وقت عادلانه ترین تصمیم در ریشه کنی فساد است پس بسم الله
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    اینقدر خوبه وقتی اهالی کیسه به هم میپرن گیس و گیس کشی میکنن خیلی هم بی حیا هستند خدا سایه علی آقا پروین رو از سر ما کم نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس