کد خبر 1083969
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
زیدان

زیدان‌الدین زیدان سرمربی رئال مادرید با هدایت تیمش در مقابل آیبار موفق شد به جمع سرمربی‌های بزرگ این باشگاه بپیوندد که 200 بار یا بیشتر لوس بلانکوس را هدایت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دیشب وقتی رئال مادرید با هدایت زیدان مقابل ایبار قرار گرفت و 3-1 به پیروزی رسید سرمربی فرانسوی موفق شد صفحه جدید به نام خود در کتاب تاریخ رئال مادرید باز کند. او به سومین مربی تاریخ باشگاه اسپانیایی تبدیل شد که در طول فعالیتش در این باشگاه، 200 بار یا بیشتر به عنوان سرمربی روی نیمکت نشسته است.

بیشتر بخوانید:

واکنش زیدان به اولین برد رئال در آغاز لالیگا

درحالیکه رئال مادرید در بازگشت مجدد لالیگا بعد از بحران کووید19، در ورزشگاه خالی از تماشاچی دی‌استفانو به میدان رفته بود، زیدان با این بازی موفق شد به باشگاه منحصربفرد مربیان 200تایی رئال بپیوندد. باشگاهی که به جز او تنها دو عضو دیگر دارد: میگل مونوز افسانه‌ای و ویسنته دل‌بوسکه.

زیدان حالا در این گروه سه نفره در رتبه سوم قرار دارد. رتبه دوم در اختیار دل‌بوسکه است که در فاصله سالهای 1994 تا 2003 سه دوره مختلف هدایت رئال را به عهده داشته و رویهم‌رفته 246 بار به عنوان سرمربی روی نیمکت لوس بلانکوس نشسته.

زیدان حالا امیدوار است در آینده بتواند به رکورد دل‌بوسکه رسیده و حتی از او سبقت بگیرد. اما نفر اول این فهرست چنان رکوردی دارد که بعید است کسی بتواند به آن برسد. مونوز در فاصله سالهای 1959 تا 1974 در 605 بازی هدایت رئال را به عهده داشته. لوس بلانکوس در دوران این مربی افسانه‌ای، 9 بار قهرمان لالیگا شده و دو بار هم جام باشگاه‌های اروپا را فتح کرده.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس