چرا قراردادهای مربیان تیم ملی فوتبال ایران شفاف نیست؟

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: دلیل شفاف نبودن قراردادهای سرمربیان تیم ملی مشخص نیست و این موضوع باید به طور کامل برای مردم روشن شود.

به گزارش مشرق، رضا رجبی اظهار داشت: تیم ملی باید حساب و کتاب خاصی داشته باشد. متأسفانه فدراسیون یک جزیره مستقل برای خودش شده است. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال باید جوابگوی این اتفاقات بد باشد. مردم باید بدانند که ویلموتس چقدر از فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی ایران دریافتی داشته است. متأسفانه بحث قراردادها سال‌هاست که شفاف نیست و هیچ‌کس نمی‌داند سرمربی که به تیم ملی می‌آید، چقدر برای حضورش پول می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این میان نقش دلال‌ها از همه پررنگ‌تر است، آنها به منافع فوتبال ایران فکر نمی‌کنند چرا که اول پورسانت خود را دریافت می‌کنند و کاری به این ندارند که آیا منافع ملی کشور به خطر می‌افتد؟ آیا سرمربی می‌تواند در تیم ملی موفق باشد یا پس از مدت کوتاهی از ایران رفته و برای رقم بالای قراردادش به فیفا شکایت می‌کند؟ مسئولان فدراسیون فوتبال باید به طور شفاف با مردم و رسانه‌ها صحبت کنند؛ رقم قرارداد را بگویند به نحوی که پنهان‌کاری در فوتبال ملی ما وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اقدام فدراسیون برای جلوگیری از تبانی در پرونده ویلموتس

پیشکسوت باشگاه استقلال افزود: همین مسائل باعث شده تا فوتبال ما در مجامع بین‌المللی مانند یک فوتبال بدقول شناخته شود. ویلموتس اولین نفر نیست که از فوتبال ایران شکایت می‌کند و آخرین نفر هم نخواهد بود. سال‌هاست که به دلیل حضور دلالان سودجو، آنقدر شکایت بازیکنان و مربیان خارجی از فوتبال ایران زیاد شده که کسی به صداقت مسئولان فوتبال ما اعتماد ندارد.

رجبی در مورد شرایط قرارداد اسکوچیچ گفت: اسکوچیچ با هزار حرف و حدیث به فوتبال ما آمد و به مراتب ضعیف‌تر از ویلموتس و کی‌روش است اما باز هم جریان دلالی باعث حضورش در فوتبال ما شد. باید منتظر ماند و دید که آیا قرارداد وی به صورت شفاف اعلام می‌شود. اگرچه همه آرزو می‌کنیم تیم ملی ما در دیدارهای باقی‌مانده و مقدماتی جام ملت‌ها و جام جهانی موفق باشد، اما با شرایطی که داریم، صعودمان به دور بعد سخت خواهد بود.

وی بیان کرد: در فوتبال ما تکرار اشتباهات و انتظار نتیجه متفاوت بودن، بسیار نمایش داده می‌شود اما امیدوارم این اشتباهات تکرار نشده تا شاهد رشد بیشتر فوتبالمان باشیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد شروع دوباره لیگ گفت: برای آغاز لیگ عوامل بیرونی و داخلی باید در سطح حرفه‌ای باشند، زیرساخت‌ها درست باشد و تیم‌ها آماده شروع مسابقات باشند. چهار عنصر تأثیرگذار در این مسئله وجود دارد؛ آمادگی جسمانی، آمادگی تکنیکی، شرایط خوب تاکتیکی و مسائل روحی و روانی که در رأس همه آنها قرار دارد. تیم‌های لیگ برتری ما سه ماه تمرین نکرده‌اند درحالی‌که آنها باید از شرایط روحی و روانی خوبی برخوردار شده تا بتوانند شروعی خوب در لیگ داشته باشند. با چنین شرایطی آیا می‌توان به شروع لیگ امیدوار بود؟ هر چند باز هم چند روز ادامه لیگ به تأخیر افتاد، امیدوارم تعطیلات و فشار تمرینات باعث نشود که بازیکنان ما دچار آسیب‌دیدگی شده و مدت‌ها فوتبال را از دست بدهند.

رجبی در خصوص عملکرد سعادتمند و تغییرات پی‌درپی در باشگاه استقلال گفت: یکی از حُسن‌هایی که سعادتمند دارد، این است که فوتبالی است. در این مدت که در استقلال بوده، عملکرد قابل قبولی داشته اما مدیر باید لایه‌های مدیریتی را از دوستان خودش انتخاب کند تا از این طریق لطمه نخورد. هیئت مدیره باید با مدیرعامل همسو باشد و همه تلاش کنند که استقلال بتواند موفق باشد. در مجموع عملکرد سعادتمند مثبت بوده و می‌تواند در صورت ادامه این روند، یکی از مدیران موفق فوتبال ما باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس