کد خبر 1083773
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
نبی‌الله خون میرزایی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: واژه کشتی‌های چینی در آب‌های ایران اصطلاح غلطی است که باید اصلاح شود و حضور این کشتی‌ها را در آب‌های ایران تکذیب می‌کنم.

به گزارش مشرق، نبی‌الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی گفت: اگرچه بیماری کووید ۱۹ تولید، عرضه، فرآوری و صادرات محصولات شیلاتی را تحت تأثیر قرار داد اما تراز تجاری همچنان مثبت بود و امیدواریم شرایط دوباره به حالت عادی برگردد.

میرزایی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان آبزی گفت: خرید حمایتی آبزیان با همراهی شرکت پشتیبانی  و سازمان تعاون روستایی انجام می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: مردم باید بدانند بازار سرمایه ریسک‌پذیر است

وی همچنین خاطرنشان کرد: محصولات آبزیان شامل قیمت‌گذاری دولتی نیستند و تنها کنسرو ماهی تن شامل این قیمت‌گذاری بوده و مابقی محصولات به صورت عرضه و تقاضا به فروش می‌رود.

* ناوگان صیادی ایران رتبه نخست را در غرب آسیا دارد

رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص برداشته شدن ارز واردات ماهی تن و امکان خودکفایی در تولید این محصول گفت: در جنوب کشور ذخایری از خانواده تن ماهیان وجود دارد همچنین ناوگان صیادی ایران در اقیانوس هند رتبه دوم و در غرب آسیا جایگاه نخست را دارد.

میرزایی تأکید کرد که ۶۵ هزار تن از ماهی تن صید شده از آب‌های فراساحلی استحصال می‌شود.

وی در ارتباط با سهمیه سوخت بنزین شناورهای صیادی اظهار داشت: براساس پیگیری‌هایی که انجام شده سهمیه سوخت به صیادان اختصاص یافته این در حالی است که در ابتدا سهمیه‌ای به این منظور در نظر نگرفته بودند. 

رئیس سازمان شیلات ایران تأکید کرد که این سهمیه براساس استانداردهای فائو بوده و مورد رضایت اتحادیه‌های صیادی و سازمان شیلات است.

* ایران رتبه نخست تولید قزل‌آلا در جهان است

میرزایی همچنین گفت: ایران در تولید ماهی قز‌ل‌آلا رتبه نخست را در جهان دارد و ۱۸۰ هزار تن از این محصول در سال تولید می‌شود.

وی در مورد واردات تخم ماهی قزل‌آلا عنوان کرد: مخاطرات ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه واردات و تولیدکنندگان ایجاد کرده  است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: درصد تولید در تخم ماهی چشم‌زده قزل‌آلا از ۲۷ درصد به ۳۳ درصد رسیده و امیدوار هستیم که این رقم در سال جاری افزایش یابد.

* ماجرای  وارد کردن شوک برقی برای صید ماهی

‌میرزایی درباره حضور کشتی‌های چینی در آب‌های کشور و کلیپی که اخیراً در زمینه صید توسط وارد کردن شوک برقی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: چیزی تحت عنوان کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ایران وجود ندارد و در داخل مجوزی به کشتی‌های خارجی برای صید داده نشده است  و واژه کشتی‌های چینی اصطلاح غلطی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد کلیپی که در این زمینه منتشر شده بود با توجه به انواع کشتی و ماهی که در آن نمایش داده می‌شد در محدوده آب‌های سرزمینی ما نیست.

رئیس سازمان شیلات ایران در خصوص کشتی‌های چینی که توسط نهادهای مختلف از جمله سپاه توقیف می‌شوند، گفت: بنده هیچگاه نشنیده‌ام که کشتی‌ها مالکیت غیر ایرانی داشته باشد. در چنین شرایطی اصلاً حق ورود به محدوده آب‌های سرزمینی ما را ندارند. بنابراین حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی را تکذیب می‌کنم و اگر چنین اتفاقی بیفتد تجاوز محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    5 0
    ....واژه کشتی‌های چینی اصطلاح غلطی است که باید اصلاح شود. کشتی چینی نداریم همه کشتیها از آهن و فولاد و آلومینیم..ساخته میشوند.کشتی چینی که با اولین برخورد کوچک با اسکله لب پَر میشه
  • فرهاد IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    ظاهرا روزی که امتیاز صید ماهی جنوب رودادن به چین جمعه بوده واسه همین شما درجریان نیستی.
  • مهدی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    جناب وزیر شما نیستید بخدا شما نیستید کشتی هست باچشم خود دیده ام معروفندبه چینی همان احتمال ویقین شیلات هم طبری و منصوریها دارد بندری چشم بادامی قد کوتاه داریم ؟بیخیال همون شما خودتان بخواب زدین خبر ندارید چندهزارقایق فقط تو شهر ستان بندرلنگه هست غیر از روستاها که دیگه نوددرصد شغلشان صیادی هست نون شب هم ندارن بخاطر هم کشتی کاغذی واقعا و گشته اند فاجعه و مصیبت درست کرده اند عوام فریبی نکنید کارتان عیب دارد شما از جنس مردم نیستید حتی نمی دانید چند قایق هست از وزیر بپرسید چند قایق در جنوب و شمال هست ومشغول چه کاری هستند ؟ این روزهاصیادان واقعا گشنه اند یکسال بی درآمد شده ایم یال اسبی جارو شد توسط کشتی های کاغذی همچیز را غارت کردند درصورتی که نود درصد صیادان قایق بنزینی برای صید یال اسبی دریا می رن نقش مهمی در اشتغال و ارز آوری دارن این ماهی فقط صادرات هست ده بیست هزار قایق در هرمزگان فقط برای صید یال اسبی می روند باقلاب و فقط ماهی بزرگ ولی کشتی از بزرگ و کوچک جمع می کنه میشود وضع الان دیگر هیچ ماهی نیست یال اسبی فراوانترین ماهی بوده الان دیگر نیست وبه بهانه آن هیچ ماهیدیگر نیست اگر لنجدار در سکوت سهمیه سوخت براش کافیه وگرنه اینهاهم سر نا امیدی سوخت قاچاق می کنند بیایید بنشیند و کنار مردم و بیشتر بدانید از وضع و مصیبت احوالشان که چه کرده اید دانسته یا ندانسته.
  • پلنگ IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    راست میگه مجوزی بنام کشتی چینی صادر نشده در واقع به صورت دور زدن ملت با مجوز کشتی ایرانی چینی ها دارند صید می کنند اون هم با صید ترال که شاید بعضی از گونه های آبزی بکلی منقرض شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس