روسیه و ترکیه

گفتگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که قرار بود با تمرکز بر تحولات لیبی و سوریه برگزار شود، به تعویق افتاد و دلیلی نیز برای این تعویق اعلام نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، گفتگوهای دوجانبه روسیه و ترکیه که قرار بود با تمرکز بر تحولات لیبی و سوریه برگزار شود، به صورت غیرمنتظره به تعویق افتاد.

در این ارتباط گفته شده که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، همتای روسی خود به صورت مشترک تصمیم گرفتند که مذاکرات دوجانبه فعلاً به تعویق افتد.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی به خودروی عناصر «حراس‌الدین» در ادلب

این خبر را وزارت خارجه ترکیه به صورت رسمی اعلام کرده و افزوده است که در حال حاضر گفتگوها در سطح معاونان ادامه خواهد داشت، اما گفتگو در سطح وزیر به زمان دیگری موکول شده است.

با این حال دلیل تعویق مذاکرات میان مقامات ترکیه و روسیه هنوز اعلام نشده، اما تصمیم به تعویق این مذاکرات تنها ساعاتی پیش از انجام آن صورت گرفت. زمان بعدی برگزاری این مذاکرات نیز اعلام نشده است.

پیشتر اعلام شده بود که «سرگئی شویگو» و «سرگئی لاوروف»، وزرای دفاع و خارجه روسیه قرار است روز یکشنبه به منظور گفتگو با همتایان ترکیه‌ای خود در خصوص آخرین تحولات لیبی و سوریه به استانبول سفر کنند.

همچنین قرار شده بود تا مقامات دو کشور درباره تحولات سوریه نیز در این دیدار رایزنی کنند.

روسیه و ترکیه هر یک در لیبی و سوریه از طرف‌های مختلفی حمایت می‌کنند. ترکیه در سوریه از گروهک‌های تروریستی و مسلح و روسیه نیز در مقابل از دولت مشروع و قانونی سوریه حمایت می‌کند؛ اما در لیبی روسیه از خلیفه حفتر حمایت می‌کند و در مقابل، ترکیه نیز دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    6 43
    ایران باید از قبایل لیبی که مستقل هستن حمایت کند ! این قبایل در جنبش عمر مختار ضد استعمار جنگیدن و در زمان خلافت فاطمی هم جزو سپاه فاطمیون بودن با این سابقه این ها می توانند نیروی سوی به نفع ایران و جبهه مقاومت باشند !
    • امیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      28 2
      در لیبی سه قبیله وجود دارد که قدرتمند ترن شان توارگ هست که دیروز به ارتش وفاق ملحق شدن
  • Turk IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    41 15
    لغو نشد دیروز روسها مخالفان اسد رو بمب باران کردن که امروز دست بالا داشته باشه ولی ترکیه هواپیمای روسی رو ازنصف را برگشت داد وکلا لغو کرد تا به روسها یک درس داده باشه
    • امیر IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      43 10
      روسیه بد جور پیش ترکیه کوچک شد
  • ف GE ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    10 43
    جای ترکیه همیشه زیر صفر است
  • اهبرخان IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 40
    تركيه نظام سياسيش مثل روسپي گري هست يعني به همه قدرت ها تن مي ده تا در چشم ديده شود از روياي نماز خواندن در مسجد اموي تا روياي جاي پا در ليبي. ولي باز ببينيم چه خواهد شد. براش هم اصلا مهم نيست كه در اين بين خون بيگناهان ريخته شود يا نه.
    • فردین IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      28 1
      نه عزیز مستقیم قدرتشو نشون میده
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      1 0
      بله مستقیم قدرت روسپیگریشو نشون میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس