کد خبر 1083702
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
اعتراضات آمریکا خشونت پلیس آمریکا

افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه اقلیت‌های نژادی علیرغم اعتراضات ضد نژادپرستی ادامه دارد و این بار یک مرد لاتین‌تبار به ضرب گلوله پلیس شهر «سن برناندینو» کشته شد.

به گزارش مشرق، تحقیقاتی درباره مرگ مردی لاتین‌تبار که بر اثر تیراندازی پلیس شهر «سن برناندینو» در ایالت کالیفرنیا کشته شده، در جریان است. بنابر اعلام اداره پلیس سن برناندینو، این مرد شب گذشته به ضرب گلوله یک افسر گشت پلیس این شهر جان خود را از دست داد.

ببینید:

فیلم/ حملات شوکری پلیس آمریکا

به گزارش «سی‌ان‌ان»، اداره پلیس این شهر مدعی شده این مرد لاتین‌تبار اسلحه به دست داشته است. بعد از زخمی شدن وی، این فرد به بیمارستان برده شد اما جان خود را از دست داده بود.

دانلود

در حالی‌ که تظاهرات علیه قتل «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که چندی قبل به دست ماموران پلیس شهر «مینیاپولیس» کشته شد، ادامه دارد، رسانه‌ها شب گذشته نیز از قتل یک سیاه پوست دیگر در این کشور خبر دادند.

به نوشته وبگاه «روت»، «دفتر تحقیقات ایالت جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر «آتلانتا» از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران  در جمعه شب به وقت تهران خبر داد. پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش هوشیاری و ممانعت وی، ماموران تلاش می‌کنند او را به زندان ببرند.

 به نوشته این وبگاه، پس از مقاومت این فرد سیاه پوست  و جر و بحث با ماموران، پلیس از کلت الکتریکی استفاده می‌کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد. پلیس ایالت جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما  بعد از عمل جراحی درگذشت.

دوشنبه پنجم خردادماه بود که انتشار خبر قتل فلوید، بار دیگر مساله نژادپرستی و تبعیض‌های نهادینه در آمریکا را برجسته کرد. قتل نژادپرستانه فلوید جرقه‌ای برای اعتراضات سراسری در محکومیت قتل او و تبعیض‌ها علیه رنگین پوستان آمریکایی شده و دامنه این اعتراضات به کشورهای متحد آمریکا هم رسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    11 3
    وقتشه 50 میلیون لاتین تبار به 50 میلیون آفریقایی تبار ملحق بشن. جنوب شرق و غرب آمریکا رو به تجزیه. تگزاش مستقل، کشور کالیفرنیا. کشور اتحادیه آفریکن در جنوب شرق. اولین کشور بریم سفارت بزنیم. بای بای یو اس آ.
    • CO ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      4 1
      لاتینو ها (که به غلط لاتین تبار نامیده میشوند )، میانه خوبی با سیاهپوستان ندارند و با آنها متحد نخواهند شد ، خود همین شعار " Black Lives Matter ( جان سیاهپوستان مهم است ) توهینی به دیگر گروههای نژادی از جمله ایرانی ها و عرب ها و لاتینو ها در آمریکاست.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    یعنی هر چی بشه بازگشت همه اخبار به سوی جورج فلوید فقید
  • FR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    7 6
    خب حتماً اسلحه داشته که او را کشتند. این استاندارد دوگانه‌ی شما به دلیل کینه ‌ی شما از آمریکاست. وگرنه اگر شما بکشید حتماً خلافکار بوده، اگر اونها بکشند، پس قاتل و خیلی بی‌رحم هستند. مشرق برو کشک خویش را بساب
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 2
      به اشتباه مثبت زدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس