کد خبر 1083604
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تراکم فروشی آزاد می‌شود/ مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

وزیر راه و شهرسازی مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کاهش التهاب بازار مسکن و تشویق به افزایش ساخت و ساز را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در پایان جلسه ستاد اقتصادی دولت که صبح امروز به ریاست رئیس جمهور که با موضوع بررسی بازار مسکن برگزار شد، اظهارداشت: افزایش قیمتی که در بازار مسکن رخ داده متأثر از رویکرد غیرمصرفی در بازار مسکن و تبدیل شدن مسکن به کالای سرمایه‌ای است. باید تمهیداتی اندیشیده شود که سرمایه‌هایی که قرار است به بازار مسکن بیاید به بازارهای دیگر منتقل شود تا تلاطم در بازار مسکن ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

وی درباره اجاره بها گفت: در سال‌های اخیر تعداد مستأجران رشد داشته و در کل کشور ۳۰ درصد جمعیت و در تهران ۴۳ درصد شهروندان مستأجر هستند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش اجاره بها برای حقوق بگیران مشکل ایجاد کرده و همچنین کرونا نیز سبب شده تا کسب و کارهای غیرکارمندی درآمد نداشته باشند و این مشکل مستأجران را مضاعف کرده است.

مستأجران تسهیلات حمایتی می‌گیرند

اسلامی یادآور شد: دولت قصد دارد کمک کند تا در شرایط کرونایی بخشی از مستأجرانی که نیازمند حمایت هستند، تسهیلات حمایتی دریافت کنند به همین منظور کمیته‌ای متشکل از سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت اقتصاد و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده تا تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.

سخت گیری در تراکم فروشی برداشته می‌شود

وی درباره دیگر مصوبات این جلسه تأکید کرد: قرار شد تا ساخت و ساز افزایش یابد به همین منظور سیاست انقباضی صدور پروانه وجود داشت و سختگیری‌هایی در فروش تراکم دیده می‌شود که قرار شد این سخت گیری ها رفع شود.

صدور پروانه ساخت، تسهیل و تسریع می‌شود

به گفته وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا شهرداری‌ها صدور پروانه ساخت را تسهیل و تسریع کنند.

اعطای امتیاز ویژه به دارندگان خانه یا زمین خالی

اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در این جلسه مطرح و تأکید شد، این بود که وزارت راه و شهرسازی از کسانی که دارای خانه‌های خالی، زمین خالی و پروژه‌های نیمه فعال ساخت و ساز هستند دعوت کند تا هر چه سریع‌تر واحدها را به بازار عرضه کنند، در مقابل وزارت راه و شهرسازی اراضی مرغوب اطراف شهر را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا ساخت و ساز تداوم یابد.

وی تأکید کرد: دهک‌های سه تا هفت، جامعه هدف ما هستند و دهک‌های یک و دو نیز تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از نتایج جلسه امروز ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور را تأکید بر اجرای ماده ۶ قانون ساماندهی و تولید مسکن عنوان و اظهارداشت: بر اساس این قانون دستگاه‌های اجرایی موظفند تا اراضی در اختیار خود در محدوده شهرها را به وزارت راه و شهرسازی برای ساخت و ساز واگذار کنند، همچنین وزارت جهاد کشاورزی نیز موظف به واگذاری اراضی اطراف شهرها و تغییر کاربری آنها به وزارت راه و شهرسازی شد که در نتیجه رویش سنگینی در ساخت و ساز ایجاد می‌شود.

اسلامی با تأکید بر اینکه پروژه‌های مسکن مهر تا آبان ماه به اتمام می‌رسد، گفت: همه متقاضیان تا آبان امسال واحدهای مسکن مهر خود را تحویل می‌گیرند به استثنای واحدهایی که مشکل قضائی دارند و قرار شد دستگاه قضائی در جهت رفع ایرادات این واحدها سریع‌تر اقدام کند.

وزارت صمت مکلف به کنترل قیمت مصالح ساختمانی شد

وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز را ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع کنترل قیمت نهاده‌ها و مصالح ساختمانی دانست و افزود: در حال حاضر با افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح مواجه هستیم و سازندگان مصالح بدون هیچ ملاحظه‌ای قیمت‌ها را افزایش داده‌اند که با کمک وزارت صمت این موضوع ساماندهی شده و مصالحی که در حال حاضر با رکود فروش مواجه هستند، نمی‌توانند التهاب در قیمت مسکن ایجاد کنند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش عرضه زمین ارزان قیمت به سازندگان را در دستور کار داریم، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شده‌اند که همگی این ۸۰۰ هزار نفر تابستان امسال اراضی موردنظر را دریافت خواهند کرد.

اعطای زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت ساخت به سازندگان

اسلامی ادامه داد: همچنین قرار شد تسهیلات ساخت به راحتی در اختیار سازندگان قرار گیرد و این تسهیلات قابل انتقال به خریدار است، ضمن اینکه اجازه می‌دهیم تراکم ساختمانی بالاتری در مناطقی که زیرساخت مناسب دارند، واگذار شود تا جذابیت برای سازنده به وجود بیاید.

اجاره بها در تهران باید کنترل شود / ‏‬موجران انصاف داشته باشند

وزیر راه و شهرسازی مجموعه این بسته‌های سیاستی را که با دستور رئیس جمهور تدوین شده، راهکار موردنظر دولت عنوان کرد و افزود: برای مستأجران نیز با اتحادیه مشاوران املاک جلسات مفصلی داشتیم تا اجاره بها در مناطق مختلف تهران کنترل شود. از موجران نیز می‌خواهم انصاف داشته باشند و خدا به درآمد کسانی که حال همدیگر را مراعات می‌کنند، برکت می‌دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 132
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 35
  • GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    33 1
    ایییییی .... ایها الناس حسنک خیار کاشته
    • asad IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      همش حرف ۶ ماه از سال ۹۹ گذشت چه اتفاقی افتاد نه دولت کاری کرد و نه مجلس قانوتی به نفع مردم تصویب کرد مسئولین هر کدوم ۱۰ تا خونه و ملک دارن و در کاخ ها و ویلاهاشون ساکن هستند و مردم آواره و چادر نشین و پشت بام خواب ،کسی که تو تمام عمرش اجاره نشین یا مستاجر نبوده که نمیتونه مشکل قشر کارگر مستاجر رو حل کنه ، همه مسئولین خودشون مالک و صاحبخانه هستند مشخصه که اصلا قانونی بر علیه خودشون تصویب نمیکنن و به فکر این هستند که اموال خودشون رو ۵ برابر کنند به فکر مردم برای چی باشن چند صباحی حقوق نجومی میگیرن و هیچ کاری انجام نمیدن بازخواست هم نمیشن تو دولت بعدی صاحب یه پست و منسب بالا و بهتر میشن کجای دنیا اینجوریه ؟
  • LT ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    26 2
    بهتره یه قرعه کشی هم واسه مستاجرا برگزار کنین
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      7 0
      دولت لیبرال به هرترتیب سرمایه مملکت را به جیب دلالان که خودشان هم بزرگترینشان هستند میریزد بجای واگذاری زمین ارزان در جاهای مناسب داخل یا اطراف شهر به فاقدین مسکن و یک وام 100 تومانی برای ساخت یک واحد که عمری را با خانواده راحت زندگی کند وام اجاره و وام ساخت و وام رهن میدهد که ضمن گرانی مجدد به واسطه تقاضای زیاد همان وام هم باز به جیب پولدارهای چندخانه ای رود و مستاجر بدبخت بماند و اقساطش
    • امیرشمس IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      37 0
      فقط دروغ بلدن بگن
  • GB ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    6 2
    ما هم له شدیم اما مشهور نه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    21 0
    بسته هاي حمايتي كرونا را داديد دستتون درد نكنه وام دوميليوني داديد ايضا // // كمك هاي مونانه به مردم داديد // // كمك 40 تا 600 هزار توماني داديد // // برو داداش ما خودمون نقاشيم. فقط رد صلاحيت شديم. و الا الان پرزيدنت بوديم!!
    • روژان IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      4 1
      دمت گرم
    • فرید IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      دوست عزیز به خدا که منم زغال فروشم .از اینا بهتر بلدم دورغ بگم.
  • مریم فرهادی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 2
    اگر. این کار صحت داشته. باشد. من. خودم. شخصا خیلی خوشحال میشوم. و هم. وطنان. ضعیف. حمات. میشن. سپاسگزارم بابت. این همه. هم. دلی. چون. واقعا خودم. زنی. تنها با دو فرزند. تحت. پوشش کمیته. هستم. زیر. کرایه. خونه. خم. شدم.
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
      0 0
      خدا کمکت کنه ان شاالله
  • NZ ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 0
    چند تا مسئول مثل تو تا الان آمدند و قصه ها گفتند!؟ در آخر کار به همان جایی می رسیم که مردم دعا کنند این مصیبت حل شود. مرده شور این فساد مافیایتان را ببرند که انقدر باید مردم عذاب بکشن بخاطر فساد احمقانه شماها. می فهمید وقتی یک نفر به خودکشی میرسه برای هزینه های عادی زندگی یعنی چی؟ آنوقت انتظار رشد جمعیت مثبت و سلامت داریم!!!
  • زینب IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 0
    هیچی
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 0
    وام به چه درد مستاجران میخوره ؟ هی نقدینگی تزریق میکنید . یه قانون درست و حسابی بزارید که هیچ مالکی حق تخلیه و اضافه کردن اجاره رو نداره .
  • محمد IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    17 0
    ما اصلا مسکن مهر نداریم تو رو خدا ی فکری بکنید
    • امیرشمس IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      34 0
      کدومش روبدم ویلاشوبدم مسکن مهرشوبدم ،اپارتمانیش روبدم کدومش روبدم عمودلت خوشه خداوکیلی کی به کیه
  • امیر IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 0
    با سلام وقتی فقط ۴۳درصد خانه دار هستند به این معنی که تعداد زیادی از خانه ها متعلق به عده ی کمی هست.به نظر من راهکار اینه هر خانه خالی را مالک یا اجاره بده یا دو دنگ باید به دولت واگذار بشه اینطور خواهید دید که این نیاز اساسی و اولیه انسان چطور ارزان خواهد شد
    • بهنیا IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      5 2
      صاحبخونه ی ما سه تا منزل داره اجاره ی بالا هم دریافت می کنه خوب اینا پولدارترمیشن ما فقیرتر. تازه دولت حالیش نیست نبایداجازه بده یه نفر سه منزل داشته باشه یه نفر هیچی.
  • کاربر IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 0
    بخدا خیلی راحت میشه به جای میلیاردها تومان بجای ساخت یک سد در این بی آبی خانه های اجاره به شرط تملیک ساخت وداد به بی مسکن ها ...مستاجران بدبخت هم پولشان میرود هم آبرویشان ...بخدا ظلم تا عرشه ....
  • Ama1991 IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 1
    دقت کردین به سخنان این مسوول محترم. حاضرن وام بدن به مستاجر، وام بدن به کسانی که میخوان خونه بسازن، اما نمیخوان کاری کنن قیمت مسکنی که سربه فلک کشیده بیاد پایین. کیه؟ کدوم سازمان روی بازار مسکن خوابیده که هیچ وزارتخونه ای حریفش نمیشه؟
    • افسانه IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      واقعا هیچ کاری برای قیمتای سرسا آور خونه نمیکنن . یه زمانی هر کی کم میاورد میرفت اطراف تهران ولی الان ظاهرا معلومه که وضع اطراف تهرانم خرابه .فقط خدا نجاتمون بده
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    دولت حرف .مسکن ملی روهم فقط واسه تبلیغات راه انداختن تا این سال آخری مردم بهشون گیرندن که چیکارکردین قراربود دوساله تحوبل بدن از اون موقع شش ماه گذشته فقط دارن اس ام اس بازی میکنن یعنی این حسن روحانی وکسانی که تائید صلاحیتش کردن وکسانی که بهش رای دادن به اندازه هرثانیه از هشت سالی که رئیس جمهوربوده باید عذاب بکشن که هشت سال از بهترین سالهای این مملکت رو که میتونست به بهترین سالهای برای این مردم تبدیل بشه با جاه طلبی و مکرونیرنگ خودش از این مردم گرفت
    • مهدی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 0
      مرد حسابی چرا جفنگ میگی کدوم رییس جمهور اومد و گند نزد تازه این به نسبت بقیه یعنی بهتر بود مشکل مملکت نظارت استصوابی شورای نگهبان است که دیگه گندش رو درآورده با این نحوه رد صلاحیت و تایید صلاحیت چونکه فقط چند نفر که مد نظر خودشون هست رو اجازه ورود به عرصه رقابتها میدن نتیجه ش هم دیدیم که انتخابات این دوره مجلس فقط 18% در تهران شرکت کردن در شهرها و استانهای دیگه هم حداکثر مشارکت 40% بود بابا والا این مملکت متعلق به همه مردم هست نه یه تعداد اقلیت بگذارید افراد دلسوز و با سواد بیان کمک کشور کنن مردم خودشون بهترین رو تشخیص خواهند داد . مشرق هم که طبق معمول سانسور می کنه مخاطبینش هم فقط بلدن دیگران رو نفوذی و ترسو نوکر آمریکا ووو بنامند بدون اندکی تعقل و تفکر
  • سجاد IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 0
    مااصلا هیچ مسکنی نداریم
  • 0039869271 IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    20 0
    آقای ووزیر دراولین سری ثبت نام مسکن مهر اقدام کردم و ککد پیگیری گرفتم و دیگر هیچ . صدها شکایت و درخواست و عریضه به مسئولین کار و تعاون وقت ارسال و فقط دستور پیگیری دادن و دیگر هیچ . چون پشزی ارزش کسی برای این دستور ها قائل نمیشد و تا امروز هم هیچ . بازنشسته و ناتوان مساجر و دربدر ودیگر هیچ لطفا قومپوز درنکنید خواهش میکنم شما به ساکنان محروم لواسان آقازاده ها و بالادستی ها برسید که رسیده و میرسید .و بس .....
  • حسن IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    29 0
    بجای وام دادن و مقروض کردن مردم اجاره ها را کنترل کنید.بی عرضگی این دولت را تا کی مردم باید شاهد باشند
  • ب IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    22 0
    مگه فقط تهرانه استان بوشهر شیراز خونه سر به فلک زده ترو خدا به داد مردم برسید یه زن تنها چه جوری میتونه کرایه یک ملیونی بده آخه خدا کجاست که صدای ما مردم مظلوم نمیشنوه
  • لیلا IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    42 0
    من زن سرپرست خانواده ومددجوی کمیته هستم ماهیانه ۳۵۰کرایه میدم دولت چگونه میتواندبه من کمک کند
  • فاطمه IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 0
    ول کنین بابا خودتون تو خونه های شیک وپیک نشستین من وبچم داریم تو 40 متر جا خفه میشیم
  • ل IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    34 0
    موجران دعا و خدا و ... نمی‌شناسند شما برای مستأجران کاری بکنید خب از بانکها بخواهید با قرارداد اجاره به مستأجران وام بدهد
  • محبی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    زمین قول نامه ای داریم رفتم شهرداری می گه وزارت دستور داده پروانه ساخت ندیم تورو خدا به فکر مردم باشید چه جوری که در کوچه ده متری که ساخت شده حالا می گن پروانه ساخت نمی دهیم خسته شدیم از این همه قانون های دردسر ساز
  • مرضیه محمدی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 0
    کاش یه وام خوب بدن که بشه یه خونه رهن کرد.صاحبخونمون تواین وضع از400کرده700میگه مخواین بشینین یاهم بسلامت،..شوهرم کارگرروزمزد.مونده ی نون شب حالاازکجابیاریم همش ناراحت حرص وجوش میزنه.چن روزپیش سکته ناقص زده بودهنوز29سالشه خدالعنتشون کنه.مردوجلوزن وبچش شرمنده کردن...همین سهام وهمش ویکجامیخریدین لااقل..فقط بفکرمعلم ومدیرومهندس اخه کارگرباید زن وبچش چکارکنن دوتابچه داریم...همش گشنه ایم.گوشت ک اصلانمیبینیم... یه وام درصدپایین...بدین یکم بفکرمابدبختای بی خانمان باشین...
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    چرا شما اخذ مالیات از خانه های خالی را تاخیر می اندازید آیا غیر از این است که صاحبان خانه های خالی در دولت نفوذ دارند جناب آقای رئیسی نمایندگان محترم مجلس انقلابی لطفا شما ورود کرده مردم را نجات دهید تصمیمات آقایان تدبیر و امیدی کاملا غیر مردمی است..
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 0
    اسلامی یادآور شد: دولت قصد دارد فقط یاد آوری کرد تو این 41 سنت شکن نداشتیم قرار نیست ما یه نفس راحت بکشیم
  • ناشناس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    27 0
    بزک نمیر بهار میاد
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام چرافقط تهران بیاین ببینین دهاتهای اراک چ خبره مگه ما أدم نیستیم والا دهاتهایی ک جزوجایی نیستتن بیاین ببینین چ خبره اگه واقعا میخوایت کمک کنید همه جارودرنظربگیریت لطف
  • دادشاه ریگی از IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 0
    من ۱۵سا ل اجار نشین استم دادا ز مسلمانی میزنیم کارمند شهرداری ۱۰ خونه داره ازکجا آورده به فریادم کیه میسره به جز خدا
  • حمید IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    جناب وزیر من از روز اول تاکنون مستاجر میباشم ترابخدا وام بهم بده
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    3 0
    مستاجر ها وام میگیرند و سودش را پرداخت می کنند اما مالک ها همان پول را می گیرند ولی مالیات یا سودی برایش پرداخت نمی کنند!مستاجران وام حمایتی نمی گیرند! این مالک ها هستند که پول مفت حمایتی می گیرند!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    از مقام محترم سازمان بوجه درخواست میشود که در حد توان به باز نشتگان کشوری جهت جهیزیه دخترانشان کمکی عطا شود البته خواهشمند است به ابروی انها توجه داشته باشید این برای دولت امتیاز بزرگی است وکمک به ازدواج جلو گیری از فساد در جامعه است بازنشته کشوری
  • US ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    فقط با ایجاد نقدینگی تورم کمر شکن ایجاد کنید...
  • ایرج حافظی IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    باسلام اینجانب باز نشسته تامین اجتماعی هستم ودارای چهار عایله میباشم وحقوقم یک میلیون ث یکصد میلیون حقوق میگیرم وسه میلیون اجاره میدم ودولت هم برام هیچ کمکی نکرده وضمنا ایثارگر دوران جنگ هم هستم بیست و یک ماه تمام درعملیات بودم الان هیچکس بدادم نمیرسد
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      1 0
      برو خدارو شکر کن ما اونم نمیگیریم از اولشم مستجر هستیم
  • ابراهیم IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    عزیز من بیا صاحب خونه هارو فشار بده مستاجر چرا وام حمایتی بگیره... ضامن از کجا بیاره ما مستاجر های بدبخت
  • سید علی سجادیان IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    خدا بداد ما هم نمیرسه من جوان چهل سه سال بیکار کار گیرم نماید با دوتا بچه دار ندارم سی میلیون مای یک ملیون کرایه به خدا آسمان دیگه بریدم همش دروغ دولت مارو بیچاره کرده
  • محمد حسین US ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 0
    کارگر پیمانکاری فصای سبز می باشم باحقوق2500000 تومان مستاجر با ماهی 700000تومان وگرفتن وام برای رهن واجاره خونه که ماهی470000تومان به بانک میدم وخرج خونه وغیره شما قضاوت کنید
  • سیدمرتضی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    وام برای چی،یه راه حل اصولی پیاده کنید.دلال وجود نداره همیشه درحال توهم هستید.همیشه دشمن فرضی درنظر میگیرید.راس فساد وگرانی بنگاه دارن هستن.مشاور املاک بیغیرت بری چندصدهزار تمن کمیسیون قراداد تامیتونه قیمت ملک را بالا میاره.بیشرفها مردمو له کردن برای چنددرصد کمیسیون
  • رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام بخدا قسم کرایه نشینیم هرماه ۵۰۰تومان میدیم
  • سوشیانت IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    دولت اسلامی همیشه داد میزنه که مخالف زمین خواری و این چیزاس، وقتی یه نفر یه متر زمین و اضافه برداره با لودر و هزار دم و دستگاه میرن خرابش میکنن، اونوقت ما که خودمون زمین داریم و سندش و داریم نزدیک ۱۲ قواره زمین مارو هاپولی کرده مسکن مهر بسازه، بدون اینکه یک ریال بهمون بدن، این زمین خواری نیست؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    صبر کنین حقوق بیمه بیکاری کرونا را فعلا خرج کنیم تا برسیم به بقیه
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    فقط الهی خدا ب زمین سیاه ب نشونتون که ب فکر مردم نیستید بنده الان یک زن 29 ساله ام. خودم سرپرست خانواده ام دوتا بچه دارم. کرایه خونه.و کرایه مغازه دارم. میگید وام. بله از قدیم گفتن مادرم میبرم بازار ی قیمت میگ کسی نبره. حالا وام. موقع ضامن انقد شرایط سخت میکنید که کسی نگیره. بعد میگید ما حمایت کردیم مردم نخواستن
    • آذر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      3 1
      گل گفتی
  • راننده تاکسی IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام اقا رئیس جمهور اقای وزیر ما تقریبا ۱۵ تاراننده تاکسی بدبخت بیچاره مستاجرین که هرچی کار میکنیم کرایه های ۲و۳میلیونی میدیم چون پول ودیعه مسکن یا نداریم یا درحد ۵تومان ۱۰تومان داریم که شکم صاحب خانه های باانصاف راپر میکنیم بعضی ها هم صاحب خانه های زبان نفهم که اگه از آسمان سنگ ببارد میگن به من چه کرایه سروقت شکم زن وبچه اش دیر نشه حالا دراین شرایط اگه شما فرا است لطفی به ما کنید نیازی نیست به سازندگان زمین بدهید تا یک حق دلالی هم آنها دریافت کنند زمین را قسطی به خودمان بدهید چندتا چندتا خودمان اگر یک آلونک هم بزنیم تا کم کم درست کنیم بهتر است که پای دلال وسط بکشید یا بهتر است از کرایه های نجومی سر بهتر هم انجا میپذیرد ممنون رانندگان تاکسی تلفنی تهران
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 0
    راهکار تخصصی وزیر مربوطه برای کنترل قیمت اجاره را ببینید:" خدا به صاحبخانه منصف برکت میدهد!!!" پس تو برای چی از مزایای وزارت برخورداری؟!!
  • سمیه IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    کاشکی یه وام 100میلونی بهمون بدن تا حداقل بتونیم خونه رهن کامل کنیم اینقدر اجاره ندیم پولای که میدیم اجاره بدیم قسط وام خودمون اینجوری کمتر تحت فشار هستیم ما واقعا. زیر بار اجاره له شدیم اینقدر از حق خودمون میزنیم که اجاره پرداخت کنیم
  • PL ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام من 3/200دریافتیم است باید 3/را اجاره بدهم چکار کنم خدا میداند
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    دیگه آب از سرگذشته کسی وام نمی‌خواد قبلیاهم که ندادین نوش جونتون ولی یادتون باشه چوب خدا بدصدامیده
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام منه بدبخت ماهی ۵۵۰اجاره خونه میدم خدا شاهده به خاطر بدهی فرشهای زیر پامونو فروختم وام بدن ضامن از کجا بیاریم قسط چهجوری پرداخت کنیم یه فکر اساسی بکنید دیگه بریدیم
  • کمیل IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    تو را ای دوست به خیر ما امید نیست ،شر مرسان !
  • مینا IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    خاک بر سر ما که گوشامون درازه
  • مهدی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    به قوله اون عروسکه جنابخان مسکن ؟؟؟؟ مسکن چی دیگه؟؟
  • احمدافشاریان IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام احمد . فرزند دوقلوهای دوساله دارم ویک فرزند تازه متولد شده .سه فرزند دارم کارگرم مستاجرم طبقه چهارم بدون اسانسور
  • مستعجر IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    مابدبختها شدیم‌بازیچه دولت خدالعنتشون کنه دادرسی نداریم خدابدادمان برسه همین
  • رضا IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بخدا مستأجری خیلی سخت است مسئولین محترم لطفاً یه چاره ای کنید مستأجران خیلی تو مضیقه ان
  • خلیل IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    یعنی خیلی کارشان درست به نام مستاجر به کام سرمایه دار خانه ساز
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من نظرم اینه که دولت کمیته ای برای تحقیق از تک تک شهرها وروستاها در کل ایران انجام بده وبه کسی که واقعا مستحقه کمک خانه یازمین مجانی بده اقا تحقیق کنید ببینید توایران چه خبره تحقیق خانه به خانه باز میگم وبشر الصابرین صبر صبر صبر ای خدا
  • saeed IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    از خدامونه وامی بدید بهمون پدرمون در اومد تو وضعیت گرونی و اجاره و پول پیش مسکل مهر هم الان ۹ سال ثبت نام کردم هروز امروز فردا میکنه
  • Mari. IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    ای بابا اینقدر وام وام میکنید فکر نمیکنید از کجا اقساط این وام مردم باید بدن مگه چقدر حقوق می‌گیرند که قسط وام با سودش بدن والا مردم هم فقط نوک دماغشون میبینن تا اسم وام میاد بدو بدو میرن این حقوق ها کفاف زندگی رو نمی‌ده چه برسه به وام یه فکر اساسی بکنید واسه خونه بعد چند سال گرانی تازه یادتون افتاده اجاره ها رفته بالا آخه چقدر بی مسعولیت و مفت خور ریخته تو این کشور
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    آی خاک بر سرتون با این مملکت داریتون همیشه به نفع خودتون کار میکنید مردم کجا بود برید گورتونو گم کنید این مردم خسته زیر اینهمه گزونی له شده رو ول کنید آی مسئول بی مسئول والا ننه من بهتر از شما مملکت داری بلد
    • علی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      مگه تهران تنها اجاره گرونه بندر عباس هم الان کسی نمیتونه خونه اجاره کنه من خودم الان ماهی ۸۰۰هزار تومن اجاره میدم کمر مون شکست با این دولتمون
  • بازنشسته فلاکت زده IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام جناب رئیس جمهور و جناب وزیر باهوش و متفکر برادران گرامی چنانچه میخواهید ملت با مسکن ارزان قیمت مواجه شوند و شما هم که توان کنترل صاحب خونه ها را ندارید بدست بیاورید طرح بنده شهر وند ویا مدیر و مدرس بازنشسته دانشگاه را خوب بشنو اعلام بفرمائید طی مدت ۳ ماه هیچ کس مجوز بیش از یک سند بنام خود را ندارد ۲ بنام فرزندان خود هیچ منعی وجود ندارد ۳ منازل خالی پس از سه ماه توسط دولت اجاره داده میشود ۴حداکثر اجاره در منطقه بالای شهر متری ۵ هزار تومن در وسط شهر متری سه هزار تومن ودر پایین شهر متری ۱۵۰۰تومن خواهد بود وهم کس با استناد مراجعه نماید که بیش از این پرداخت نموده کل همان واحد را با مبلغ اجاره دولتی به اقساط با همان نرخ بشرط تملیک به مستاجر منتقل خواهد نمود تقریبا مشابه عمل نافرجام و نصفه نیمه ثبت نام خودرو این داستان افزایش ویا گرانی اجاره ها جمع خواهد شد ....علت عدم اجرای این طرح فقط بخاطر وجود مالکان نباشه به خودتان میباشد که انجام نمی دهید والا همه موافق خواهند بود نیک انقلاب در پایین آوردن اجاره منزل است ...خوب اگه عرضه دارید بسم الله نگاه ندارید بیائید بمن مدیر با ۴۰ سال سابقه بدون حقوق فقط با اختیار طرح را بشرط جانم عملی کنم والسلام
  • بازنشسته فلاکت زده IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    ملت شریف وبزرگوار من طرحی دادم که بشرط جان عملی کنم طی س ماه هیچکس حق بیش از یک سند رو نداره بنام فرزندانشان هم که بکنند باز هم زیاد میاریم و با این حقوق مصوب حداکثر یک چهارم حقوق نبایستی بیشتر بابت اجاره پرداخت کنند پس اجاره با این حقوق در بالای شهر فقط حداکثر متری ۵۰۰۰ت که یک واحد 1۰۰متری میشه ۵۰۰هزار تومن وحقوق مصوب هم شده ۲/۸۰۰ شاید بتونند بدون دزدی و شب کاری وفساد و فحشا ادامه زندگی داد مگر این دولتی ها نخواهند طرح رو قبول کنید من بدون حقوق میام و مجری طرح میشم علت عدم موافقت وخواست شما بخاطر مالک بودن خود واطرافیانتان میباشد وبس چون مالک اصلی این مملکت خودتون هستید و ملت رو بازی گرفتید و بس
  • Mehdi IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    به عاقبت این وعده ها هم فکر میکنید که چ ه طور باید عملی شد
  • زهرا نسری IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 0
    خواهشمندم برای بازنشستگان کشوری هم وام بدید مردم با این شرایط اقتصادی سخت زندگی میکنن بفکر مردم هم باشید ما هنوز همون یارانه 45 هزار میگیریم اما قیمت‌ها به اوج رسیده
    • ساجده IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      به خدا ظلم یکی ده تاخونه داره یکی هیچی
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    آخه این وامها چه تاثیری داره برین اصل قضیه رو درست کنین وام میدین که به وامهای دیگمون اضافه بشه فکر اساسی برای مشکلات مردم بکنین
  • لیلا IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    خدا وکیلی من تو یه خونه می نشستم الان صاحب خونه اومده و گفته بلند شو و این دو ماه کرونا رو که دولت گفته رو میگم بهم وقت بده بشینم میگه دولت برا خودش یه چیزی گفته یا پنجاه میلیون با ماهی یه میلیون بده یا بلند شو خدا رو خوش میاد من که شوهرم کارگره و دوتا بچه دارم اینجوری،به سرمون بیارن
  • mostafajahanbakhsh IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام ب نظر من یا بهتر اینجوری بگم ب نظر همه ی مردم وام دوای درد ما نیست آقای دولت شما باید همت کنی یه قانونی بزاری سقف تعینن کنید بابت خونه های اجاره ی ن اینکه هردمبلی باشه و هرکی دلش خواست هر قیمتی رو خونه هاش بزاره اجاره بده. خداوکیلی بی انصاف تر و بی وجدان تر از این صاحب خونه من تو عمرم ندیدم من خودم مستاجر ماهی 500 هزار تومان اجاره میدم کارگرم هستم یه روزم کرایه خونش عقب نیافتاده ب لطف خدا اما الان پسرش ازدواج کرده چن ماه باماسر جنگ برداشته میگه الا بلا باید تا فلان تاریخ باید خالی کنی منم با این پول پیش(30)جایی رو نمیتونم پیدا کنم. صاحب خونه ها خدارو بنده نیستن یه آگارتمان فرستادن رو آسمون رفتن نشستن جای خدا دارن واسه مستاجران خدایی میکنن ب ولله این ظلمه این انصاف نیست دل امام زمان از این کارا خونه بخاطر اینکه من خونه فعلا پیدا نکردم صاحب خونه آب مصرفی مارو کم کرده آب نداریم خدای آسمون کجایی برس بداد ما
  • مستعجر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بابا به داد مستعجرا برسید من بدبخت کارگر پارسال ۳۰۰ کرایه دادم امسال گفت یا ۱۱۰۰ یا خالی کن،بخدا نه استخر داره نه سونا نه جکوزی همش ۱۱۰ متره،مسولان عزیز بدادمان برسید
  • امین IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    من خودم بیست پنج ساله که مستجر هستم متاسفانه الآنم بیکارم واقعا خیلی سخته پرداخت اجاره بها با این اوضاع خراب باید مستجر باشی تا حرف دل منو بفهمی
  • رضا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    صاحب خونه ۳۰ میلیون تومن اضافه کرد ندارم که بدم بیکار هستم بدهکار هستم میریم طلاق میگیریم بریم خونه بابامون دیگه چاره ای نداریم دولت اول به فکر متاهل ها باشه که به خاطر نداری نرن جدا بشن بعد به فکر مجردها باشه شرایط ازدواج و زندگی مشترک پول میخواد وقتی مجردی نمیتونه هزینه ها رو بدی متاهل بشی که سکته کنی و بمیری یا علی
  • بیتا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    میگم این مسئولین ما اینقدر به فکر ملت هستن یه وقت کمرشون رگ به رگ نشه
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    می تونن یک قانون اساسی دورس کنند واسی این گرونی ها اما خودشون بخاترخودشون اجرا نمی کنند
  • فاطمه اقابیگی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام. خدمت شمابنده مستاجر وسرپرست بازداشتم یه دختر18ساله باپول پبش کم مجددصاحبخونه پول میخوادازکحابیارم هرجا میرم وام بگیرم بادرصدبالامممن. ن میشم راهنماییم کنید
  • پروین ابراهیمی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    شماچند راهکرد برای مردم گذاشته اید و از این نظر خوب است که هرکس به فراخور حالش و موقعیتش بتواند از فکر و خیال اجاره تا اندازه ای خلاص شود من خودم احتیاج به وام حمایتی دارم و در حال حاضر یک اتاق از دامادم گرفته ام که خودش هم مستاجر است
  • بابک IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    لطفان بادروغاتون باروحی مردم بازی نکنید
  • فرید IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    دولت روحانی مثل مجله گل اقا فقط با جلسه هاشون میخندونمون.ممنون از این لطیفه هاتون.
  • خ IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام ۳۰ساله مستاجرم هیچ گونه مال وملکی هم ندارم ۵۳سال دارم باسه بچه دم بخت چکارکنم
  • احسان IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    اون از ماشین ارزون کردن اینم از خونه ممنونیم خیلی رازی هستیم خدارو شکر دمتون گرم مشکلات را حل واسان کردید واسه مردم
  • حسین عامری حمیدانیه IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام .بنده خانه ندارم وهیچ پولی ندارم حتی اجاره بگیرم.
  • حسین عامری حمیدانیه IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام علیکم.بزرگان محترم کشور...بنده باچهارفرزند ازده ساله به پایین دارم..بنده شاغل هستم زیرنظرپیمانکار حراست دانشگاه منابع طبیعی رامین خوزستان .بااین حقوق که میگیرم نمیشه اتاق هم اجاره کنم .چه برسه بخونه .هالا من بگید چکارکنم..خودکشی بکنیم ..لااقل کارم ازپیمانکاری به قراردادی تبدیل کنید..
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    باسلام توروخدا اینقدبه مامستاجراامیدرواهی ندین خدانکنه که مثل من زنی سرپرست خانوارباشه فقط خدا میدونه به ماها چی میگذره
  • لیلی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    هفت سال مردم دادزدن گرونی نمیتونیم اجاره بدیم چندماه آخریادتون افتاد؟؟؟شما گفتین ماهم باور کردیم، دم آخر دنبال به راهی هستین که زمین های اطراف شهر رو به اسم ساختوساز به نام خودتون و اقوامتون‌کنین تمام....
  • جوادعبدی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    اگ واقعا راست باشه خوبه بخدا کم اوردیم هرچی درمیاریم باید بدیم به صاحب خونه ها دیگه پولی نمونه برای خودمو بچه هامون اخه. این شد زندگی توی این مملکت
  • رقیه فرامرزی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    با سلام خدمت شما مسئولین محترم ممنون که فکر ما قشر زحمتکش هستید ما سر پرست خانواده هستم بعد از چندین سال که مسکن مهر اسم نویسی کرده بودن در ماهدشت کرج یه آپارتمان دادن تو عید ۹۷بعد از عید مسئول ماه دشت به من گفت باید بری محضر چؤن اسم شما در لیست ماهک هست بری اسمتو منتقل کنی یه ماهدشت نگو دارن خونه رو که قیمتش رفته بالا دارن از منمیگیرن محضر خونه هم بهم چیزی نگفت من هم رفتم امضا کردم به از دو روز منو از اون خونه بیرونم کردم به نام آقا خلج از مسئولین محترم خواهشمندم که یک درس به اینجور آدما بدن که ما قشر زحمتکش و ضعیف رو. سرمون کلاه نزارن که الان من پنج میلیون پول پیش دارم با پانصد تومان اجاره میدم
  • مریم عبدی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من چهار دختر دارم.۲.۶.۸.۱۳ساله وشوهرم با موتور کار میکند چون دیسک کمر دارد.درامد آنچنانی نداریم.و خودمان مستاجر هستیم.۱۵ ساله ازدواج کردیم.فقط ۱۰ تومن پول پیش خانه توانستیم جور کنیم.همسرم روزی ۵۰تومن ۶۰تومن.کار میکنه.واقعا در امورات زندگی لنگ مانده ام.نمدانم چکار کنم.جایی را هم نمیشناسم.مراجعه کنم.تا به حال حتی یک وام هم از جایی نگرفته ایم.امسال که قرارداد مان تمام صاب خونه ۴۰ تومن گذاشته روی پول پیش خونه.ما کل زندگیمونم بخواهیم بفر و شیم .نصف نصف این پول هم جور نمیشه.حالا موندیم چکار کنیم.خواهش میکنم.این مطلب را بخوانید.وصدای ما خانواده ۶نفره را به گوش مسعولین امر برسانید.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 1
    واقعا اجاره خانه ها در کل کشور سر به فلک کشیده اجاره زیر یک میلیون تومان نیست چطوری مردم اجاره بده مگر چقدر درامد درارند
  • مریم خوشحال دوست ماسوله IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام تو رو خدا یه کاری کنید من یه مادر با دوتا بچه مستاجر درامد و کار ندارم چجوری پول پیش و اجاره بدم صاحب خونه ام خونه رو با پول بیشتر میخواد اجاره بده من نمیدونم باید چیکار کنم پسرم سربازی باید بره اخر همین ماه لطفا کمک کنید
  • افشین RO ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    آقایون که زن گرفتید فکر الانشم میکردید .کم جیغ وداد بکشید.خود کرده رو تدبیر نیست.خوشبحال خودم مجردم ی چادر دارم هر جای خوش آب وهوای که دوست داشته باشم شب وروز میخابم.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    میخوان وام بدن بعد بدبخت مستاجر هم قسط وام بده هم کرایه خونه حالا از کجا بیاره خدا میدونه بازم به نفع دولت و صاحبخونه میشه بیچاره ما مستاجر خونه بدوش
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 0
      باسلام همسرمن یکارگره بدازسی سال زحمتکشیدن هنوزنمیتونه ی سقف بالایی سرمون داشته باشیم اخه این چجورمملکتیه ک اینجوری پولاروحق مردمو میدوزدن یاهمون بقول شمااختلاس میکنن ازکشورخارج میکنن بد مابایداینطورباعذاب و گرفتاری زندگی بگذرونیم اگ همین پولایی ک دزدی میشه روب قشرکم درامدبدن والا بیشترمشکل مردم حل میشه ازتون خواهش میکنم کمیم ب فکرمامستاجرا باشین فقط صحبت میکنید کاری انجام بدین ب دردمردم بخوره
  • فرزانه توانگر IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من یک زن خود سرپرستم،همیشه آروزی خانه دارشدن رودلم مونده هر چه کار میکنم باید بدم اجاره،هیچ حمایتی از ما نمیشه ونخواهد شد حتی کمیته هم به ما وام ودیعه مسکن نمی‌ده،
  • بری منعمیان IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من مستاجر هستم وخود سرپرست .فروشندگی میکنم ,با این حقوق کم فروشندگی کفاف حتی نیازهای َدوریم را نمیدهد ,جرات دکتر رفتن هم ندارم با این که بیماری دارم,اجاره بهای خانه خیلی اذیتم میکند ,و صاحب خانه هم به تازگی اجاره را بالا برده,یا باید بلند شوم و اواره شوم ,۵۰ سال دارم و بیماری کبدی هم دارم ,شما بگوئید چه کنم,
  • مهدی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    میتونند که سخت بگیرند فقط با کر رهگیری قولنانه ها بشه و قولنامه های دیگه اعتبار قانونی ساقط هست فقط کافیه تو رسانه ملی بگن و بعدم قیمت هر منطقه با توجه به سال ساخت ارزش اجاره مشخص بشه و اعلام شه هر فرد بیشتر از یک ملک نتونه خونه به نان خودش داشته باشه خونه های خالی مالیات بگیرند این کارا انجام شه چطوری قیمت اجاره میره دیگه بالا
  • کوروش IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    بزک نمیر بهارمیاد خربزه باخیار میاد
  • محسن کریمی پور DE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    من 15 ساله مستاجرم شغلم نقاش ساختمان 5ماه بیکارم500تومان کرایه میدم کرایه خانه ام عقب افتاده 5ماه
  • حسن IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    ما که هیچی خیر از دولت ناامید ندیدیم الان چند سال حتی شورا روستاها هم زمین واگذار نمیکنن. تحریما همه دست خودمونه اون وقت میگیم کشورت غربی واویلا یا صاحب الزمان عجل ظهورک
  • میلادصفری IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام قیمت هابالاست وسرسام آور کسی به کسی رحم نمیکنه وهمه به فکرسودومنفعت خودشون هستن وکسی نیست نظارت کنه به این قیمت های سربه فلک کشیده منم مستاجرم وخانواده دارواقعا نمیرسونم برای خرجی خونه وبچم
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    سلام .بنظرمن دولت بدادمستاجرابرسه یه وامی بدن که ماهم صابخونه شیم کرایه هایی که توجیب صابخونه هامیریزیم بدیم قصد خونه حداقل خیالمون راحته که سال به سال جاب جایی نداریم بدختی سرماگرما نداریم خواهش به راه درست انتخاب کنید .من یه خانمی هستم که سرپرست پسرمم مستاجربدون هیچ درامدی کمیته رفتم تحت پوشش قرارندادن حتی بچه امو .دولت یه فکراساسی براماقشر ضعیف بکنه ازاین فلاکتو بدبختی بیایم بیرون .ناسلامتی ماتو کشورایران زندگی میکنیم جزاین ملت بحساب میایم یکی مث ما اززوربدبختی شرمنده ی بچه اشه .خواهش میکنم ازدولت عاجزانه که بدادمون برسن.
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    شماه انصاف دارین تا موجر داشته باشه به دادا مردم برسید مردم دیگه تحملشون داره تموم میشه خدا لعنت کنه شماهارو
  • مرضیه جوادی IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    من مستجرم با بدبختی زندگی می کنم طور خدا کمکم کنید باسختی زندگی می کنیم
  • ارسلان مرادمند پاشاکی IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    کسی که عمل نمیکنه چه حرفی بزنم فقط سرکاری؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    هیچ کس به من که دو فرزند مریض ویک معلول شدید دارم کمک نکرد حتی بهزیستی چند بار نامه نوشتم برای بیت رهبری اصلا انگار نه انگار حتی یه سمعک به پسرم ندادن خدا همتونو لعنت کنه دلم میخواد خمو با بچه هام اتیش بزنمودم
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    به جای وام لطفا خونه بدین تاماهم از بدبختی نجات کنیم همون قسط واسه خونه بدین نه وام نه کرایه به صاحب خونهاي بی وجدان
  • جواد گل محمدی IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    3 0
    با سلام و احترام . من حدود 25 سال مستاجر هستم چرا شما به جای اینکه زمین رایگان در اخیار سازندگان بگذارید همان رو با متراج کمتر و با مجوز ساخت به خودمان نمی دهید آنها ثپل هستند فقط شما تپل ترشان می کنید و ما رو ضیعیفتر این دقیقاَ تکرار اشتباهات گذشته است . سپاسگزارم
  • رز IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    0 0
    ماهم مستاجر هستیم..خونه نداریم.انشالله ک این وام هم مثل بسته حمایتی کرونا نباشه ک معلوم نیست به کیا دادین
  • محبوبه IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام اگه زمین رایگان بدن عالیه ولی کجا بایدبریم وام کجا بایدبریم
  • محمود IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    بخدا همه اش فیلمه .هیچ کی فکر مستاجرها نیست فقط شو وفیگور سیاسیه شانه خانه کردن خودشون که خانه های انچنانی مثل کلبه محقر دختر وزیر تهیدست ماتوی یه جای پرت ودورافتاده دارند!!! خدا ....
  • علی محیط ابادی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام خسته نباشید من نزدیک به ۱۱سال مستا جرم دوتا بچه دارم ازنظر مالی دستم خالی توان خونه گرفتن ندارم بخاطر درامد زیادی ندارم لطف کنید به همه مستاجرین کمک کنیین همچنین به من مستاجربودن خیلی سخته الهی هرکی مستاجر خونه نداره خداخودش کمک کنه صاحب خونه شه من هم همچنین. مرسی از لطفتون.
  • مسعود زمانی مهر IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    من مستاجر هستم با دو فرزند زیر دوسال بیکارم چیکار کنم ؟ تورو خدا به دادم برسید
  • جواد IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    سلام من مستاجرم پول پیشم کمه چجوری میتونم تسهیلات شماروبگیرم به خدانمیتونم خونه پیداکنم ممنون میشم راهنمایم کنید.
  • علی نریمانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۶
    0 0
    ۱۲ساله اجاره نشینم وتا حالانه وام ونه همایتی دریافت کردم چکار کنم
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    بابا دست بردارید از این همه کار نا پسند کمر کار گر ساده زیر فشار کار به اندازه کافی خم شده با این همه گرانی شما مصعلولان از خدا بی خبر دیگه به کل شکو ندینش به ترسید از روز بازخواست ا
  • معصومه IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    تورخداچراایقدبه مردم وعده الکی میدین مردم امیدوارمیکنین مردم گنادارن بدبختن مابیچارهاتاکی بکشیم
  • مهرداد ملک زاده لیلی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    چرا ما بیست پنج سال مستاجرم با دوتا بچه
  • فاطمه IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
    0 0
    سلام وقت بخیربه رئیس جمهور جناب آقای روحانی.آقای روحانی من خانمی هستم که همسرم کارگر میدونه تره بار هست هیچ حقوقی نداره مگر حق العمل کارگری نه بیمه ای داره نه مزایایی،از لحاظ جسمی هم دیسک کمر داره و بهمین خاطر هیچ کجا بهش کار نمیدن چند ساله یکجا کار میکنه اونم فقط تابستونا بار دارن باقی سال درآمد خیلی کمی داره چون بارشون خیلی کم هست .با وام توانستیم ۳۰میلیون جور کنیم و در مسکن مهر خارج از تهران یک واحد اجاره کنیم خودم هم در جایی مشغول به کار هستم حقوقی ناچیزی میگیرم یک پسر شانزده ساله دارم که تمام نیازهای دوران کودکی و نوجوانی براش شده آرزو ترو خدا کاری برایمان انجام دهید عاجزانه از شما تقاضا دارم کمکم کنید
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    0 0
    سلام ی فکری برای مامستاجر ها بکنید بیکاریم زنم سرطان داره خرج خونه کرایه های عقب مونده بازن مریض چیکار کنیم نون نداریم بخوریم خونه نداریم صابخونه وسایلم ریخته بیرون توخدا کمکمان کنید از دولت محترم خواهش میکنم به فکر ما ضعیفها باشه ،رهبر عزیزم دوستت دارم
  • مستاجر NL ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 0
    سلام من یک دختر 35 ساله و سر پرست مادر و خواهرام هستم ودر اصفهان مستاجرم با بحث کروناوتعطیلی کارها رهن 10 م هم بابت اجاره رفت الان خونه گیرم نمیاد چون کرایه ها خیلی بالا رفته رهنی هم ندارم ایا چادر بزنم گوشه خیابان چرا قانونی برای مالک نیست هرچقدر بخواند اجاره تایین میکنند مسولین خوابند
  • جعفر اسکندری IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
    0 0
    من مستاجر هستم و حقوقم کفاف زندگیم را نمیدهد دولت حمایت نمیکند
  • اواره US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    چرا شماره ملی پیامک زدم هیچ جوابی نمیاد. چیکار کنم کجا برم لوازمام دارن میریزن وسط خیابون
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    0 0
    من مستاجرم بیکارم اخه چرا انقدر دورغ می گین مردم کم مشکلات دارد واقعا که
  • صغری کمیجانی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    نظر بنده این است کسانی مثل من که ناراحتی کلیوی دارن و با دو فرزند تو این شهر غریبن و صاحبخانه جوابشان کرده وهمسرشان به خاطر مال خری و نداشتن در امد چند ماه در ندامتگاه کرج سر می کند وبا نداشتن در امد تو این شهر غریب چادر نشین شوند.خواهشمندیم هر چه زود تر به ما وام ودیعه بدون ضامن بدهید یا وام بلا عوض به مستاجران تحت پوشش کمیته امداد بدهید تا انها اواره نشوند.اجرکم عند اله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس