ویژه ها

این روزها مصادف است با هفتمین سالگرد آغاز به کار دولت روحانی.یک سوال؛چرا هیچ خبری از گزارش عملکرد ۷ ساله دولت در رسانه های دولتی و اصلاح طلب دیده نمی شود؟! گزارش ۱۰۰ روزه پیشکش،گزارش ۷ ساله کجاست؟!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر با ترامپ مذاکره نکنیم،به ایران حمله می کند

«محسن رنانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«به‌دلیل پیچیدگی تحولات و مناسبات در آمریکا باید این احتمال را بدهیم که امکان پیروزی ترامپ در انتخابات وجود دارد و او بعد از پیروزی در انتخابات رفتار و موضعش نسبت به ایران بسیار خشن خواهد شد و نباید اجازه دهیم که شرایط به‌گونه‌ای رقم بخورد که پس از پیروزی احتمالی او، بحران میان ایران و آمریکا به یک برخورد نظامی سخت منجر شود. این در حالی است که این احتمال هم همواره وجود دارد که اگر ترامپ به این نتیجه برسد که در حل مشکلات داخلی  آمریکا ناتوان است، برای فرار از مشکلات داخلی و پیروزی در انتخابات با ایجاد یک بحران نظامی در خارج از آمریکا بتواند از بزنگاه انتخابات ریاست‌جمهوری عبور کند. در هر صورت این حقیقتی است که تخریب ایران و حذف هژمونی منطقه‌ای ایران، همین الان هدف شماره یک سیاست خارجی ایالات متحده است که از طریق هم‌پیمانان منطقه‌ای‌اش در حال مدیریت و اجراست و ما نباید اجازه دهیم کشور به چنین وضعیت خطرناکی دچار شود»..

رنانی در ادامه گفت:«مذاکره در شرایط برابر مثل یک معامله می‌ماند، در معامله هر دو طرف باید سود کنند و اگر برای طرفین منافع و سودی داشته باشد، حتما با یکدیگر معامله می‌کنند...بنابراین وقتی دو طرف سودی در معامله داشته باشند و اختیار کامل برای معامله داشته باشند و مجبور به معامله نبوده و به معامله نیاز داشته باشند و منافع آنها با معامله تأمین شود، امکان انعقاد یک معامله خوب و برد-برد وجود خواهد داشت. به نظرم الان این شرایط برابر و بدون اجبار، برقرار است...هر دو طرف هم‌اکنون به چنین معامله‌ای نیاز دارند؛ ضمن اینکه توازن میان دو طرف برقرار است و اتفاقا الان بهترین زمان برای مذاکره و تعامل با آمریکا است...ما به مذاکره نیاز داریم و باید پیش از اینکه اقتصاد ما دچار بحران‌های جدی‌تر شود و بیش‌ازاین آسیب دیده و خدای‌نکرده دچار درهم‌ریزی شود، مذاکره کنیم».

در ماههای اخیر اصلاح طلبان بارها برای توجیه مذاکره با آمریکا، از ترفند نخ نما و تکراری «یا جنگ-یا مذاکره» استفاده کرده اند. این طیف مدعی است که ایران تنها دو راه پیش رو دارد، یا می پذیرد که با آمریکا مذاکره کند، یا باید به استقبال یک جنگ تمام عیار برود.

این ادعا به هیچ عنوان با واقعیت های موجود تطابق ندارد؛چرا؟! ایران چندی پیش پهپاد ترایتون، یکی از پیشرفته ترین و گران ترین پهپادهای آمریکایی را که به آسمان کشورمان تجاوز کرده بود، ساقط کرد. در ادامه، ترامپ ابتدا لفاظی کرد ولی به فاصله ای کوتاه از ایران بابت خویشتن داری در هفت قرارندادن هواپیمای دوم، تشکر کرد.

چندی بعد و در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، ایران پایگاه عین الاسد، یکی از مجهزترین پایگاه های آمریکایی در عراق را موشک باران کرد. این اولین بار پس از جنگ جهانی دوم بود که یک دولت رسما یک پایگاه آمریکایی را هدف قرار داده بود.

آمریکایی ها طبق معمول ابتدا لفاظی کردند و در ادامه از انجام هرگونه واکنش خودداری کردند.

پس از آن ایران در اقدامی اقتدارآفرین با دهن کجی به تحریم های غیرقانونی آمریکا، ۵ نفتکش حامل بنزین را به ونزوئلا فرستاد. مقامات آمریکایی ابتدا درباره برخورد با نفتکش های ایرانی لاف زنی کردند، اما در ادامه همه نفتکش ها بدون هیچ وقفه ای به مقصد رسید و محموله خود را تخلیه کرد.

پیش از آن نیز ایران اولین ماهواره نظامی خود را با موفقیت به فضا فرستاد. ماهواره نور هر ۹۳ دقیقه یکبار به دور کره زمین می چرخد. پرتاب این ماهواره، هم ناتوانی دستگاه های عریض و طویل اطلاعاتی آمریکا را نمایش داد و هم با قابلیت اسکن ایالات متحده و اسرائیل، قدرت نظامی و دفاعی ایران را به رخ دشمنان کشید.

در سوی مقابل، دولت ترامپ اکنون هم در بحران کرونا دست و پا می زند و هم اعتراضات ضدنژادپرستی و تبعات آن مانند خودمختاری برخی ایالت ها، دولت و ساختار حاکمیتی آمریکا را آشفته کرده است.

در مجموع، اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در کنار افول روزافزون آمریکا، گزینه جنگ را کاملا منتفی کرده است.

علاوه بر این ها، تجربه برجام بیش از پیش ثابت کرد که با چوب حراج زدن بر مولفه های قدرت، اقتصاد کشور شکوفا نمی شود. راه گشایش اقتصادی در قوی شدن و اتکا به توانمندی های عظیم جوانان ایرانی و ارتباط با دنیا از موضع «عزت،حکمت و مصلحت» است.

همچنین اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، هیچ جایی برای مذاکره با آمریکا باقی نگذاشته است.

**ارگان دولت: برجام فاقد کارایی برای احقاق حق ایران است

«علی ماجدی» سفیر سابق ایران در آلمان در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«اروپا سعی می‌کند برجام را گرچه خیلی ضعیف شده و عملاً فاقد کارایی مورد نظر برای احقاق حق ایران، حفظ کند. یعنی سعی می‌کند چهره و اصل برجام باقی بماند گرچه می‌داند ایران حق دارد اما اروپا قدرت این را ندارد امریکا را به چالش بکشاند، بنابراین می‌کوشد تا انتخابات صبر کند و اگر احیاناً دموکرات‌ها ببرند، روند را طور دیگری پیش ببرد».

ماجدی در ادامه گفت:«ما نمی‌توانیم بگوییم برجام مرده است، برجام یک نیمه جانی است که می‌توان دوباره آن را احیا کرد».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب اعتماد اذعان کرده بود که:«متاسفانه در شرایط کنونی در مساله توافق هسته‌ای هیچ راه حل منفعت آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد... متاسفانه در تیم کارشناسان مذاکره کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی آمریکا و اروپا نشویم».

روزنامه اصلاح طلب سازندگی نیز پیش از این در نقد برجام نوشته بود:«ایران موبه مو تعهدات هسته‌ای خود را اجرا می‌کند، اما تحریم‌هایی را تحمل می‌کند که به مراتب سخت‌تر از دوره قبل از توافق است و طرف‌های دیگر کاملاً از تعهدات خویش خارج شده‌اند ... امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده… اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد».

«عباس عراقچی» معاون ظریف چندی پیش با اذعان به اینکه تحریم ها در پسابرجام افزایش یافته است، تاکید کرد: «یکی از درس های برجام این بود که مقاومت بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد».

اکنون قریب به ۵ سال از امضای برجام سپری شده است. اما این توافق جز خسارت به مردم ایران، هیچ نتیجه دیگری در بر نداشته است.

** عملکرد دولت روحانی و فراکسیون امید،بر زخم مردم نمک پاشید

«یدالله طاهرنژاد» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«عملکرد دولت و فراکسیون امید نمکی بود بر زخم جامعه‌ای که به اصلاح‌طلبان اعتقاد و اعتماد داشت و پشت سر آنها حرکت می‌کرد...واقعیت این است که باورهای بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان به راس آن آسیب جدی دیده است».

طاهرنژاد در ادامه گفت:«فراکسیون امید مجلس در حد انتظار ظاهر نشد و تاثیرگذاری آن مطلوب نبود البته که بخشی از آن هم باز به ناکارآمدی شورای عالی بازمی‌گردد. شورای عالی باید برنامه‌ای مدون می‌کرد که بتواند عملکرد اصلاح‌طلبان را در مجلس ارزیابی کند در وهله بعدی هم باید از نمایندگان دفاع می‌کرد اما متاسفانه پشت آنهارا خالی کرد و ظرفیت عظیمی که از نظر کارشناسی در جبهه اصلاحات وجود داشت مطلقا در اختیار مجلس و شورای شهر قرار نگرفت و عمدتا وقتی این عملکرد منجر به عزل و نصب‌های بی‌حاصل شد دو نهاد ارزشمند مجلس و شورای شهر نتوانستند کارایی لازم را از خود نشان بدهند و افکار عمومی از آنها قطع امید کرد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«اصلاح‌طلبان و شورای عالی سیاستگذاری در جریان انتخابات سال گذشته دچار یک اشتباه استراتژیک شد آن هم موضع‌گیری منفعلانه و خنثی بود، نتیجه این اشتباه این بود که همان میزان اقبالی هم که به جریان اصلاحات وجود داشت براثر ناکارآمدی زایل شود و از بین برود. بخشی از اصلاح‌طلبان هم که وارد کارزار انتخاباتی شدند نتوانستند به انسجام برسند و بخشی از خلأ را پر کنند با این ساختار و سازوکار هم جناح چپ راه به جایی نمی‌برد مگر آنکه هرچه سریع‌تر سازوکار را اصلاح کند برهمین مبنا هم اداره تشکیلات را به کسانی بسپارند که شجاعت تصمیم‌گیری در شرایط سخت را داشته باشند. به هرحال اصلاح‌طلبان نمی‌توانند از صندوق رای قهر کنند چون راه دیگری برای فعالیت سیاسی وجود ندارد... ساختار شورای عالی نشان داده که کارآمدی لازم را ندارد به همین دلیل هم باید تغییر روش دهد البته که درحال حاضر هم ساختار و هم اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نیاز به اصلاح دارند».

چندی پیش سایت اصلاح طلب «عصرایران» در مطلبی نوشته بود:« قطعا نتیجه انتخابات مجلس یازدهم، حاصل ناامیدی مردم از نمایندگان مجلس دهم بود...دیگر گلایه از شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها را باید کنار گذاشت و نقد درون‌جریانی را شروع کرد. اصلاح‌طلبان باید از خود بپرسند چرا به قدرت رسیدیم و چرا آن را از دست دادیم؟ نه تنها در مورد مجلس، در مورد دولت هم باید این پرسش مطرح شود. چرا همه فکر می‌کنند رئیس‌جمهور آینده ایران یک اصولگرا است. مردم باید هرجا نمایندگان مجلس دهم به‌ویژه در تهران را دیدند - البته به شرطی که آنها را بشناسند از بس که نبودند تا دیده شوند- در مورد عملکردشان و رفتارشان سوال کنند و از آنها دلیل سکوت‌شان را مطالبه کنند و از حق‌شان بگویند و امیدی که قربانی "امید" شد».

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود:«انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

این روزها مصادف است با هفتمین سالگرد آغاز به کار دولت روحانی. طبیعتا اکنون باید صفحات اول روزنامه ها و بخش های اصلی رسانه های حامی دولت و اصلاح طلب به کارنامه دولت اختصاص داشته باشد. پس چرا هیچ خبری از گزارش عملکرد ۷ ساله در رسانه های دولتی و اصلاح طلب دیده نمی شود؟!

این نشان دهنده این واقعیت است که در شرایطی که حدود یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زمان باقی است. اصلاح طلبان و به عبارتی دولتِ اصلاح طلبان با معضل کارنامه مواجه است. معضلی که می تواند شکست این طیف در انتخابات مجلس را یکبار دیگر در سال ۱۴۰۰ تکرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • علی IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    37 4
    مذاکره خوب است نه به قیمت ذلیل کردن کشور واسلام
    • سید IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      25 4
      ادامه حیات سیاسی اصلاح طلبان تهوع آور منوط به داشتن ارتباط سیاسی با آمریکا به ویژه در قالب مذاکره است! به گونه ای که اگر این امکان از ایشان سلب شود، دچار آسم سیاسی و خفگی شده، از صحنه اجتماعی ایران به خودی خود حذف خواهندشد!!!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      22 3
      آمریکا خیلی وقته حمله کرده! حمله اقتصادی!
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      15 0
      مذاکره = تضعیف قدرت موشکی = گسترده شدن سایه جنگ بر سر کشور
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    11 40
    حمله کنه از این اوضاع از 57 تاحالا خسته شدیم
    • DE ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      27 7
      برو آلبانی بی شرف
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      21 1
      حالا هی ما میگیم جمهوری اسلامی پیشکش، شما خود ایران هم به باد میدید. حالا شما دوباره بگید نه!!
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    34 1
    خفه شو محسن رنانی مزدور و مواجب بگیر آمریکا اگر جرات حمله داشت تا حالا صد دفعه حمله کرده بود ..حتی نتونست از حیثیتش دفاع کنه در مقابل ضربه عین الاسد شما خاینین همیشه شگردتون همینه که وقتی گندتون بالامیزنه اراجیف تحویل مردم میدین این مطلب رو منتشر کنین تا این مزدور خاین شاید بخواد نظرات رو بخونه ...وبدونه که چقدر اظهار نظرش احمقانه و حال به هم زنه ..امثال این جماعت خاین مایه ننگ این مملکت هستن ...
  • SE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    42 2
    نتیجه جنگ با امریکا بهتر است از مذاکره ای که نتیجه اش برآورده شدن خواسته های امریکای ابلیس است
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    35 2
    ترامپ بگور باباش میخنده با شما اسهال طلبان وطن فروش
  • خسته شدیم از مذاکره و تهدید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    21 2
    همون یک بار مذاکره کافی تون نبود که درس عبرت بگیرید ؟؟!! اتفاقا بزار حمله کنه اونوقت معلوم میشه خدا با کیست و چه کسی دیگه نمیتونه زور بگه دیگه خسته شدیم از تحریم حدقل اینجور قتل عامشون میکنیم یکم دلمون خنک میشه هر چند این کشور تا ده سال آینده دیگه وجود نخواهد داشت
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      8 18
      نهار چی میل فرمودید امثال مثل شما توهم دارند اگر ما 10 ساله که به تکنولوژی سلاح های پیشرفته دست یافتیم و شما به سیب زمینی میگفتی دیبدمینی ٱنها در دریای تکنولوژی بودند سلاح های ما متعلق به 50 سال پیش کمونیست ها است
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      5 0
      تو خری یا خودتو به خریت زدی
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    22 1
    با این اوضاع یعنی: یک دلار=۱۸۰۰۰۰ ریال ترامپ نیازی به حمله نظامی به ایران دارد؟
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      11 0
      احسنت با وجود برخی مدیریت های غلط یا ناکافی یا بعضا منافقانه ارتش نظام آمریکا در ایران می چرخند و بعد هم ممکنه کلی چرت و پرت گفته بشه
  • SY ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    22 1
    نون اصلاح طلبان وطن فروش فقط و فقط در ترساندن مردم است وبس
  • حسين DE ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    22 1
    محسن رنانى تو ديگه از كجا سرو كله ات پيدا شد ؟اصلاح طلبان چقدر پرفسور دارند،آخه آقا پسر اگر آمريكا ميتونست به ايران حمله كنه يك ثانيه را از دست نميداد امريكا ميخواد ولى نميتونه،اگر ميتونست بعد از اينكه گلوبال هاوك شون را در آسمان خليج فارس پرپر كرديم حمله ميكرد،آمريكا اگر ميتونست بعد از اينكه عين الاسد را تبديل به عين الاجسد كرديم حمله ميكرد،نكته ديگه اينكه خطر جنگ هميشه وجود داره ولى هشيارى و توان نظامى يك فاكتور باز دارنده مهم است كه تو وساير منورالفكرهاى اصلاح طلب دركى از آن نداريد،در ضمن اين همه روى واژه برد برد مانور نديد،ما از مذاكره با آمريكا چه بردى نصيبمان خواهد شد؟يك نمونه نام ببر، اما اين آمريكاست كه برنده خواهد شد و ما بازنده مطلق بويژه با حسن و جواد كه اگر طرف مذاكره باشند ،نمونه برجام كه لكه ننگى است بر دامان دولت اصلاح طلب ليبرالى،پسر جان برو يك كم مطالعه كن بعد بيا نظر مشعشعانه ارائه بده.
  • DE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 1
    چه سرنوشت تلخی برای ملت که مشاغل و پست ها مدام بین وابستگان سیستم جابجا میشود . از جمله هاشمی ها که خیال بلند شدن از سفره چرب انقلاب را ندارند .....
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    19 1
    طبریها حسین فریدون ها زنجانی ها خاوری ها مشاببها اینها همه از مکتب استخریند ایناه به مراتب از حمله امریکا بدترند چون امریکا یک بار حمله میکنه اگر اگر جرات داشته باشه که نداره ولی دستو پنجه نرم کردن واقعا طاقت میخاد که اون هم بارها بچه مسلمونها به اثبات رسوندن هم در جبهه جنگ سخت وهم با جنگ کرونایها هم با فضای مجازی وهم بامحتکرین ملعون.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    18 1
    باشه بگو ترامپ حمله کنه. خسارت حمله ترامپ از خسارت حمله اصلاح طلبا کمتره!
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    28 1
    آخه چرااصلاح طلبها ازآمریکا واروپا مثل .....میترسن.خاک برسرذلیلشون کنن.
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      1 0
      عزیزم چرا قضیه رو یه طور دیگه می بینی؟ مساله ترس اینها از غربی ها نیست.مساله نقشی هست که بهشون واگذار شده . اینها هر کدومشون ارتباط تنگاتنگی با اربابای غربی شون دارند و چه بسا هر کدومشون بارها به انگلیس یا کانادا یا سایر کشورها سفر کرده اند و از اون مهمتر فرزندانشون که در غرب زندگی می کنند.مثلا محمد خاتمی که بچه اش آلمانه .یا خاندان هاشمی که همیشه یک سرشون در لندنه یا خاندان لاریجانی که در لندن مال و منالی بهم زدند و .....یعنی روابط دوستانه با غرب دارند و ماموریتهایی در راستای منافع غرب به اونها واگذار میشه .مثلا از اتاق فکر غرب به اونها فشار میاد که الان به مردمتون بگید که باید مذاکره کنیم و چاره دیگه ای نداریم و یهو می بینید که صدها سایت اصلاح طلب و روزی نامه هاشون یکباره تیتر میزنند که اگر مذاکره نکنیم نابود میشیم.پس مساله ترس نیست .مساله اینه که این افراد ذلت طلب ، آدم اونها هستند .سرباز فداکار اونها هستند .هرچه میگند از سر دلسوزی برای ایران نیست بلکه دلسوز ملکه الیزابت هستند .بهمین دلیل ضرر اینها بیشتر از خود غرب هست برای مردم ایران.چون اینها جاده صاف کن های تهاجم فرهنگی - نظامی به کشور هستند.و اگر اینها نباشند دشمن هرگز نمی تونه در مورد تسلط بر ایران طمع کنه.در قبل از حمله آمریکا به عراق ، چند تا زن عراقی کنفرانس خبری گذاشتند که صدام شکنجه گره و خانواده ما رو قتل عام کرده و غیره .بعدها معلوم شد دقیقا عین اصلاح طلبای ایران مزدور غرب بودند که خیانت کنند و جالبه که بعد از تصرف عراق ، حتی یک روز هم حاضر نشدند که برگردند در عراق زندگی کنند ولی جلوی خبرنگارها گفتند که ما هیچوقت فراموش نمی کنیم که ارتش آمریکا برای ما چه فداکاری ها کرد و کشور ما رو آزاد کرد.الان تازه مردم آمریکا دوزاری شون افتاده که همه اونها صحنه سازی بوده و جالبه که یکی از اون زنها ، دختر سفیر کویت در آمریکا بوده و یک خبرنگار تونست ماهیتش رو کشف کنه و به مردم بگه اینها همه دروغ دولت آمریکاست که حمله به عراق رو توجیه کنه .خلاصه تا روزی که هاشمی چی ها هستند ، یک آب خوش از گلوی ما پایین نمیره.
  • شریف زاده IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    23 1
    ** اگر با ترامپ مذاکره نکنیم،به ایران حمله می کند این توهمات فقط از ذهن شما بزدلها تراوش می کند. اگر امریکا حمله کننده بود تا حالا کرده بود ربطی به پیروزی ترامپ و امثالهم ندارد. اگر احساس کنند 5% پیروز می شوند. لحظه ای درنگ نخواهند کرد. امید اول و آخر آمریکا به شما بزدلهای سیاسی است. که از امکانات جمهوری اسلامی استفاده می کنید. اما در میدان برای آمریکا بشکن می زنید.
    • سعید IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      11 1
      آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند امام خمینی
  • سعید IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    12 1
    مگه تا حالا چکار میکرده. مگه داعش غیر آمریکا بود و هست؟ مگه به سردار سلیمانی حمله نکردن؟ و صدها حمله دیگر. حالا نوبت حمله ما است.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 1
    شیطان بزرگ دلخوشی و قوت قلبش به اذناب ونوکرای بی جیره و مواجب داخلی است والا بقول امام عزیز هیچ غلطی نمی تواند بکند عزیزان دلسوز به انقلاب و اسلام و کشور 99/درصد احتیاط و توجه تان به ستون پنجم دشمن و۰۱/ به دشمن خارجی باشد. نیروی داخلی دشمن باید خلع سلاح زمینگیر و مایوس باشد.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    13 1
    جناب رنانی مزدور تو میایی ما را از ترامپ میترسونی ترامپ از کنترل اوضاع تو کشورش عاجز و ناتوانه اونوقت میاد به ایران حمله کنه ترامپ دور دوم ریاست جمهوری نخواهد دید و شماها هم دیگه رنگ و بوی سیاست نمیبینین چون دیگه مردم روتونو به خوبی دیدند و هیچوقت هم رای نخواهید آورد خب ترامپ اگه حمله کنه مهم نیست ما آماده ی مبارزه و شهادتیم و تا آخرین قطره خونم از کشورم دفاع میکنم البته بعید میدانم اگه حمله ای رو شروع کنه منافع و پایگاه های آنها در تیررس ما هستند و تا خروج آخرین نفرشان هیچوقت کوتاه نخواهیم آمد
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    15 1
    افساد طلبان
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    7 1
    اول که غلط میکند .. بعد بزارین بیاد.
  • آخر دموکراسی US ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 8
    دیوان عالی آمریکا که بالاترین مرجع قضایی در این کشور است ۳۰ سال پیش طی حکمی جرم تلقی کردن آتش زدن پرچم آمریکا را در تضاد با قانون اساسی این کشور خواند چرا که از نظر این دیوان، آتش زدن پرچم نوعی ابراز عقیده از سوی معترضان است و مطابق متمم اول قانون اساسی که مدافع آزادی بیان است نمی‌توان آن را غیرقانونی دانست.
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    8 1
    دکتر رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان هستند
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 0
    امثال رنانی بزدل هایی هستند که فکر میکنند با باج دادن مساله حل میشود..... ما برای جنگ آماده ایم بسم الله
  • IE ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 0
    مطمئنا اگر میتونست حمله کنه مدتها پیش سرنوشت ایران همون سرنوشت سومالی افغانستان عراق و لیبی شده بود پی بردن به این مساله بصیرت نمیخواد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 0
    جناب مشرق باز حرص مشتری هات در اومد ازدست این اصلاح طلبان رو نیست که "سنگ قزوین" هرچی ملت میگه بابا دیگه بسه دست ازسر ما بردارید تازه نفشه برای ریاست کشیدند واویلا ازدست این یکی خلاص نشدیم جانشین پیدا شد-
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    8 0
    اگر واژه های مذاکره تعامل گفتگو(تسلیم)را از جریان اصلاح طلب بگیرید دیگر هیچ حرفی برای پرداختن به ان ندارند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    8 0
    این آقا رئیس جمهور شش سال بنام برجام ملت رو مشغول کرد و منفعش هم این تحریم های فلک کننده، امروز هم بقیه ریاستش هم با مشعول کردن و نشستن و روی صندلی با دستورهای صوری باسم مبارزه کرونا، همه چیز ول کرده با سه رقمی شدن تلفات، قیمت مسکن و اجاره خانه سه برابر، ارزاق ثانیه به ثانیه داره گران میشه، این هم وضیعت وسایل خانگی و ارزش پولی....
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    12 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 0
    دولت با کارنامه خالی
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 0
    برجام=خسارت محض
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 0
    آقای رنانی ترسوی اصلاح طلب اگر از ترامپ می ترسی بر گورت را گم کن و به رفقای خیانت کاری که به آمریکا فرار کردند تو هم برو ما نه از ترامپ می ترسیم نه از لولو کم ما را از لو لو بترسان ما ملت ایران مرد جنگیم نه مثل شما که دنبال سوراخ موش می گردید در ضمن آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند که اگر میتوانست جواب موشکهای عین الاسد را می داد و جواب سرنگونی پیشرفته ترین پهبادش را می داد اگر جرات داشت جلو کشتیهای نفت کش ما را می گرفت پس بهتر است که ...
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    12 0
    سالگرد دولت روحانی راباید عزای عمومی اعلام کنند ومردم مشگی بپوشند روحانی جان ومردم راگرفت ای ننگ ونفرین براصلاح طلبان ورحم اجاره ای اشان
  • DE ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 0
    اگر با ترامپ مذاکره نکنیم به ایران حمله می‌کند/ خخخخ برو بمیر تا گونی ارزونه و اِلا همون هم گیر نمیاد بندازنت داخلش .چرا یک شغل آبرومند غیر از خالی بندی و هوچیگری و پوپولیسی یاد این اراذل و اوباش سیا/30 نمیدهید که با درآمد و کار شرافتمند زندگی بگذرانند و مجبور به خشت مالی و مزخرف بافی نشوند. معلم ما دایم به بچه تنبل های کلاس نصیحت میکرد درس بخوانید تا مجبور نشوید با علافی و وراجی و چسبیدن به این دیته و اون دسته زندگی فلاکت باری داشته باشید
  • محمدایوب IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    11 0
    آمریکا سال 92 به ایران حمله کرد وسربازان او تحت عنوان ژنرال های زهوار دررفته به زندگی مردم حمله کردند وباپیاده نظامش اصلاح طلبان زندگی مردم رانابود کردند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 13
    این همه سروصدا می کنین و به امثال رنانی حمله می کنین آخرش میرین مذاکره هم میکنین قول میدم تمام حرفاش درست از کار در بیاد
  • محمد IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 0
    این تیترای روزنامه های زنجیره ای مثل تبلیغ مرگ موشه!
  • لواش IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 1
    احسنت با جوانهاى شيشه اى ميريم جنك ترامب كذشت جنك ايران و عراق كو جوانهاى قديم
  • شکوهی IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    چون روحانی چنان ۰۰۰ ی زد که طرفدارانشم گیج اند!!
  • شکوهی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 0
    تاج‌زاده کثافت مزدور آمریکا!
  • علی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    خونه پدرخوانده آشوبه اینا به هذیان افتادن
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    4 0
    ایشالا به حق پنج تن و به حق خون حاج قاسم سردار دلها ترامپ سقط میشه و به درک میره
  • مهدی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    2 0
    اولا آمریکا غلط می کند با شما و جد آباد شما خائنین دوم شما ذچرا می ترسی از کشته شدن من ، شما ها خیانت نکنید آمریکا مثل سگ پارس میکند و جرات حمله ندارد و شما چکاره هستید که می خواهید از عوض مردم تصمیم بگیرید گم شید برو پی کارتان بی عرضه های بی شرف.
  • وطن پرست DE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    1 0
    ما الان هواپیمای اونا رو می زنیم اوناهم فرمانده های ما رو دارن شهید می کنند. اگه اسم این جنگ نیست پس چیه؟؟ برادر من ما خیلی وقته که تو جنگیم شماها اما ظاهرا خیر. راستی از زندان اقا مهدی برادر شما چه خبر؟ جنگ ما با مفسدین هست.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    0 0
    بهرحال بعضی ها ظاهرا دوست دارند که بین ایران و امریکا جنگ شود بیاید تکلیفش را زودتر روشن کنند!امریکا فگر میکنه میشینن تماشایش می کنند!اقلا بیاد تکلیف یکسره می شود!
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    لعنت الهی بر هرچی فتنه گر دوم خردادی و اسهال طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس