کد خبر 1083353
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
شایعه‌ خودکشی خانوادگی در میناب/ شایعه‌ای که بعد از هر اتفاق تلخ بازنشر می‌شود

شایعه خودکشی خانوادگی در میناب سروصدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده که صحت ندارد.

به گزارش مشرق، پس از مطرح شدن ماجرای خودکشی یک کارگر شرکت ملی نفت در روزهای گذشته، شایعه قدیمی با همین موضوع برای افزایش حس ناامنی در ایران منتشر شد.


برخی به تازگی(۱۰ ژوئن ۲۱ خرداد) با انتشار فیلم کوتاه و دلخراشی مدعی شدند: «پدری در شهرستان میناب به دلیل مشکلات مالی سه فرزند خود را به دارآویخت»

علاوه براین که علی صالحی، رییس دادگستری استان هرمزگان و همچنین محمد احمدی فرماندار شهرستان میناب این شایعه را رد کردند، بررسی‌ها نشان می‌دهد اصلا این تصاویر مربوط به ایران نیست و چند هفته پیش کاربران خارجی آن را منتشر کردند.

نکته قابل تامل برانگیز اینجاست که همین شایعه در ۳۰ اردیبهشت (۱۹ می) نیز پس از یک حادثه تلخ در کشورمان در فضای مجازی منتشر شده بود تا وسعت این اتفاقات را زیاد نشان دهد.

سال گذشته و در زمان گرانی حامل های سوخت نیز شایعه «خودکشی جوان مینابی بدلیل گرانی بنزین» منتشر شده که مشخص شد که موضوع خودکشی در بین نبود و فرد مذکور معتاد بوده و نمرده است.

هرچند که وجود یک مورد آمار خودکشی هم در کشورمان بسیار تلخ و ناگوار است اما بد نیست که بداانیم کشورمان در آمار خودکشی در رده ۱۴۹ جهان قرار دارد و بسیاری از کشورهای پیشرفته و مرفه آمار  به شدت بدتری نسبت به ایران دارند.( امار را اینجا ببینید)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 2
    چرا مهدی نیکبخت را سربریدن!؟
  • Bndboy IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    4 2
    کاشکی بخاطر چیزای خوبی اسم میناب شناخته میشد ولی بعضی از روستاهای میناب که حتی فاصله چندانی با مرکز شهرستان ندارند از کوچکترین امکانات زندگی محرومند و هنوز که هنوزه توی خانه هایی زندگی میکنند
  • سید US ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 7
    دکتر شریعتی: شایعه را دشمن می سازد، منافق پخش می کند و احمق باور!! خوش به حال هرکس که این شایعه را باور کرده است!!!
  • X IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۳
    0 0
    این موارد دروغ نیست. ملت دیگه توان ندارند. یک روز شرلیط بد کار و بیکاری. یک روز کرگنا. بک روز ،۳ بچه به دار اویخته میسن بخاطر فقر. !!!!!!! بنظرم ریشه را باید خشکاند دزدیهای۳ ملیاردی ووووو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس