کد خبر 1083273
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
قیس خزعلی

دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق اعلام کرد، آمریکا با پروژه‌های فرهنگی خود در عراق دنبال تغییر آداب و رسوم و اعتقادات جامعه این کشور است.

به گزارش مشرق، شیخ «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق اعلام کرد، هدف پروژه‌های فرهنگی آمریکا در عراق تغییر آداب و رسوم، ارزش‌ها، عادات و اعتقادات جامعه اصیل عراق است.

بر اساس گزارش «العهد»، خزعلی در سخنرانی خود به مناسبت ششمین سالگرد تأسیس الحشد الشعبی درباره دلیل حسن ظن سیاستمداران عراق نسبت به پروژه‌های فرهنگی آمریکا سوال کرد و افزود: آیا آمریکا اولین کشوری نبود که پرچم همجنسگرایی در کنسولگری خود در اربیل برافراشت؟

بیشتر بخوانید:

عصائب به دنبال تحرکات مشکوک دفاتر خود را بست

وی ادامه داد: هر فرد عراقی می‌داند تشویق به همجسنگرایی در داخل عراق چه معنایی می‌دهد؛ این اقدام هدف گرفتن فرهنگ عراق و آداب و رسوم، ارزش‌ها و معتقدات است.

خزعلی در ادامه به پروژه موسوم به «آیلپ» اشاره کرد و گفت، آنچه دل انسان را خون می‌کند هدف گرفتن آینده دانش‌آموزان برتر و نخبه کشور عراق است که تحت عنوان پروژه موسوم به آیلپ برای رفتن به آمریکا تحت عنوان تبادل فرهنگی جذب می‌شوند و به همراه خانواده‌های خود در این کشور برای تغییر ارزشها یا شستشوی مغزی برای «جذب زودهنگام» ساکن می‌شوند تا در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده سران عراق باشند. این امکان وجود دارد که هر شخصی در زمان حضورش در آمریکا برای یک مسأله غیراخلاقی به خدمت گرفته شود و مزدور یا سرباز این کشور باقی بماند و «اینها را در توافق چارچوب استراتژیک مطرح کرده‌ایم».

برنامه موسوم به آیلپ (IYLEP- Iraqi Young Leaders Exchange Program) که برنامه آموزشی مختص نوجوانان عراقی است و توسط سفارت ایالات متحده در بغداد و دفتر فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده طراحی و در میان عراقی‌ها در حال اجراست مسئولان و کارشناسان عراقی را نگران کرده است.

مقامات عراقی با هشدار درباره از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی شرکت کنندگان در این برنامه به دنبال پیداکردن جواب سوال خود درباره اهداف پشت پرده این برنامه هستند و اینکه آیا برنامه مذکور بخشی از توافق راهبردی به امضا رسیده بین آمریکا و عراق است و آیا تجربه‌های مشابه آن در دیگر کشورها وجود داشته است؟

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس