محمدرضا عارف نمایه - کراپ‌شده

محمدرضا عارف پاداش خوش‌خدمتی‌اش در "تحریم انتخابات" را از سوی چپ‌ها دریافت کرد و دعوت به استعفا از شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عارف پاداش خوش‌خدمتی‌اش را دریافت کرد!

جوادی‌حصار: عارف خودش استعفا بدهد و برود

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با ایلنا ضمن تاکید بر ویژگی‌های مثبت آقای عارف، گفته است:

"پیشنهاد من به آقای عارف به عنوان یک شخصیت متین، منطقی، علمی و کارآمد سیاسی این است که پیش از آن که دیگران به او بگویند شما نباید باشی، خودش از شورایعالی استعفا دهد و اجازه دهد که احزاب فارغ از تعارفات و یا طعنه و کنایه‌های سیاسی فرصت بازنگری بدون هیچ مانع سیاسی، اخلاقی و فرهنگی را پیدا کنند."

او در این مصاحبه همچنین با انتقاد از رفتار شورایعالی اصلاح‌طلب در تحریم انتخابات مجلس یازدهم تأکید کرد: به نظر من عمر شورایعالی سیاستگذاری تمام شده است، حتی قبل از انتخابات هم عمر آن تمام شده بود، این شورا در انتخابات اخیر نشان داد که در تصمیم‌سازی خود به عنوان مهمترین رسالتش دچار تناقض است، از یک طرف می‌گوید ما در انتخابات لیست نمی‌دهیم، اما از سوی دیگر می‌گوید در انتخابات شرکت می‌کنیم و از جانب دیگر می‌گوید هر حزبی می‌تواند به صورت مستقل و جداگانه لیست بدهد، لذا این نوع تصمیم‌گیری به معنای اتمام ایفای نقش شورایعالی سیاستگذاری است. [۱]

*برخی معتقدند این توصیه جوادی‌حصار به عارف از سر استیصالی است که بر جریان اصلاحات عارض شده...

استیصال از آنرو که اصلاح‌طلبان پس از تحریم انتخابات مجلس یازدهم عملا به سمت اپوزیسیون شدن و آنارشیسم حرکت کرده‌اند و با گفته‌های خود نیز بر این موضوع صحّه گذاشته‌اند. [۲]

کما اینکه پیش از این هدایت‌ا... آقایی از حزب کارگزاران صراحتا تأکید کرد که ما به سمت رادیکالیسم حرکت می‌کنیم [۳] و محمود میرلوحی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز از این گفت که تحریم انتخابات یک پیام صریح به شورای نگهبان بوده مبنی بر اینکه ما حاضر نیستیم زیر بار تأییدات شورای نگهبان برویم! [۴]

آنها در ادامه این رفتارها که به مثابه خروج رسمی از حاکمیت است حتی از "تقدیس خشونت" نیز صحبت کرده‌اند. [۵]

بدیهیست که در این فضا امثال عارف و یا حزب کارگزاران که علیرغم تمام اشتباهات خود در فتنه یا تحریم انتخابات اما تمایل به ماندن در داخل نظام را دارند؛ دچار مشکلات عدیده می‌شوند و بایستی پذیرای حملات هسته سخت اصلاحات باشند.

در اینجا البته باید این کنایه را هم خطاب به آقای عارف مطرح کرد که وقتی در خوش‌خدمتی به ستاد اصلاحات طرح تحریم انتخابات را در شعسا تصویب می‌کردند (علیرغم رأی مخالفی که داشتند) باید هم که انتظار تعارف جام زهرآلود شوکران از جانب همان اصلاح‌طلبان را می‌کشیدند...

ما همچنین قضاوت درباره گفته‌های جوادی‌حصار پیرامون تحریم انتخابات را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

پروژه‌ای که از چند ماه مانده به انتخابات آغاز شد اما آنطور که باید مورد رصد و تحلیل قرار نگرفت و در کنار کارنامه ضعیف اصلاح‌طلبان در اجرائیات کشور؛ توانست هدف هسته سخت اصلاحات را تأمین کند و کاهش مشارکت مردم در انتخابات را رقم بزند.

قبل از جوادی‌حصار، بهزاد نبوی هم در اظهاراتی از این گفت که تحریم انتخابات از سوی چپ‌ها یک اقدام اشتباه بود.

***

دیدار کاندیدای ۱۴۰۰ جریان خاص با لیدر اصلاح‌طلبان

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان ملی، طی گزارشی در شماره شنبه گذشته خود که با تیتر "حضور اصلاح‌طلبانه یا ائتلاف با معتدلین؟ " منتشر شد به چیستی حضور جریان سیاسی خاص در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخته و در همین راستا از دیدار "مسعود پزشکیان" با لیدر اصلاح‌طلبان خبر داده است.

آرمان ملی که در گزارش خود اینطور فرض کرده است که احمدی‌نژاد هم در انتخابات سال ۱۴۰۰ حضور خواهد داشت! در این باره می‌نویسد:

"مسعود پزشکیان چهره‌ای است که هم مقبولیت قشر فرهیخته و دانشگاهی را با خود دارد و هم –می‌تواند- از سوی قشر ضعیف و متوسط جامعه مطالبه‌گری کرده و در مقابل احمدی‌نژاد قرار گیرد. از این رو احمدی‌نژاد دیگر نمی‌تواند از شگرد معمول خود استفاده کند چون پزشکیان به‌واسطه سال‌ها حضور در مجلس و اطلاعات بالا به راحتی می‌تواند در مقابل وی بایستد. حمایت اصلاح‌طلبان از وی و دوگانه پزشکیان- احمدی‌نژاد تا حد زیادی می‌تواند اصلاح‌طلبان را به سر منزل مقصود برساند. چنانکه شنیده می‌شود پزشکیان چندی پیش در همین خصوص با رئیس دولت اصلاحات نیز ملاقاتی داشته است. "[۶]

*جریان سیاسی خاص برای انتخابات دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ با دو چالش عمده مواجه است.

اول اینکه در پیشگاه مردم هیچ سابقه و کارنامه‌ای به جز ناکارآمدی بر جای نگذاشته و دوم اینکه عزم خود برای خروج از حاکمیت را علنی کرده است!

و آشکار است که نظام سیاسی نمی‌تواند به وابستگان قسم‌خورده جریانی که صراحتاً از خشونت استقبال می‌کند، مردم را به اعتراض خیابانی و اشغال مراکز حساس نظام فرا می‌خواند و انتخابات و مردمسالاری را تحریم می‌کند؛ اجازه حضور در منصه‌های انتخابی را بدهد. کما اینکه در سال ۶۷ نیز نتوانست با قسم‌خوردگان سازمان منافقین تحت عنوان تواب یا هر عنوان دیگری کنار بیاید و امنیت کشور را با حضور آنان سودا کند.

بروز فضای قحط‌الرجال و در ادامه معرفی چهره‌هایی مثل پزشکیان، محسن هاشمی، حسن خمینی و... که هیچیک اصلاح‌طلب ستادی محسوب نمی‌شوند از سوی برخی محافل چپ نیز جملگی در راستای دو حقیقت پیش‌گفته ارزیابی می‌شوند.

قضاوت درباره کاندیداتوری احتمالی آقای پزشکیان در سال ۱۴۰۰ نیز مقوله‌ایست که مخاطبان محترم بایستی درباره آن قضاوت کنند.

***

حجاریان پس از سپاه، سراغ وزارت اطلاعات رفت

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های جریان چپ که مدتی قبل ادعا کرد قرار بوده جمعی از فرماندهان سپاه پس از جنگ محاکمه شوند! [۷] اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) با طرح این بحث که مقوله "تندروی" تهمتی است که به جریان اصلاحات زده می‌شود؛ گفته است:

"باید بپرسیم دوم خردادی‌ها تندرو بودند یا جریان مقابل‌شان؟ من برای جلوگیری از طولانی‌شدن بحث از ارجاع به روزنوشت‌های بعدی هاشمی و ذکر بعضی دیگر از مسائل خودداری می‌کنم اما خوب است علاقه‌مندان سیل عذرخواهی‌های معاونان و مدیران وزارت اطلاعات آقای فلاحیان را در این جلد از خاطرات آقای هاشمی بخوانند. به‌عنوان نمونه هاشمی در روزنوشت ۱۷خرداد می‌نویسد: «جمعی از مدیران وزارت اطلاعات آمدند. از احتمال اینکه در کابینه جدید، وزیر خارج از اطلاعات بیاورند و جمع‌شان را پراکنده کنند، اظهار نگرانی نمودند. از دخالت در انتخابات به نفع آقای ناطق نوری شرمنده‌اند. برای اینکه وزیر جدید، فردی از خودشان باشد، استمداد کردند.» اینها همان افرادی بودند که کارناوال عاشورا را ساختند و در گذشته نیز سوابق مشعشعی داشتند! خب، اینها مگر نشانه تندروی نیست؟ "

حجاریان در ادامه این گفت‌وگو و تأکیداتش بر اینکه سیستم امنیتی تندرو بوده نه اصلاح‌طلبان! همچنین خواستار بررسی کارنامه شهید لاجوردی و دوره فعالیت حجت‌الاسلام فلاحیان در وزارت اطلاعات نیز می‌شود، از این می‌گوید که وزارت اطلاعات آقای دری نجف‌آبادی رسما حرف رئیس‌جمهور را نمی‌خواند و ایضا تصریح می‌کند: به هر حال یک نفر باید پاسخگوی کارنامه سعید امامی و باندش می‌بود! [۸]

*اینکه علت حملات اخیر حجاریان به سپاه و حالا به وزارت اطلاعات چیست و چه ربطی به حمایت‌های این روزهای او و دوستانش از اعتراض خیابانی و تقدیس خشونت خیابانی دارد!؟ مقوله‌ایست که باید تا دیر نشده پیرامون آن اقتراح لازم صورت گیرد...

اظهارات حجاریان و تفسیر عجیب او از یک خاطره مرحوم هاشمی نیز به‌شدت بی‌بنیاد و فاقد اتکای تحلیلی است.

آن جمع مدیران وزارت اطلاعات دقیقا چند نفر بوده‌اند و چه نسبتی با کلیّت نیروهای مومن وزارت اطلاعات داشته‌اند!؟ آیا خاطره دیدار چند ارادتمند اطلاعاتی مرحوم هاشمی با آن مرحوم دلیلی بر این است که وزارت اطلاعات تندرو بوده است؟

ضمن اینکه اساساً رفتار غلط چند مدیر یک وزارتخانه ربطی به تندروی‌های اثبات شده هسته سخت اصلاحات طی ۴۱ سال گذشته ندارد!

حجاریان تئوریسین رفتارهایی مثل تحریم انتخابات، حضور خیابانی در دیماه ۹۶ و آبان۹۸، اعتراض خیابانی در فتنه ۸۸ و سیاه‌نمایی از مشکلات کشور است که اکنون بایستی نسبت به این رفتارهای "فرا تندروی" پاسخگو باشد.

به میان‌آوری پای وزارت اطلاعات در تندروی جبهه‌ای یک جریان سیاسی؛ کار بیربطی است که شاید حجاریان با مقاصد خاصی آنرا انجام داده است!

برخی معتقدند حملات و اظهارات سال‌های اخیر حجاریان برآمده از یک تفکر فسیلی است که سال‌هاست جز به "فتنه اقتصادی" به هیچ چیز دیگری نمی‌اندیشد.

از همین روست که سیگمای ریاضی تمام تئوری‌های حجاریان در ۱۰ سال گذشته جز به اغتشاش، زدن دستگاه‌های امین مردم و حرکت خیابانی ختم نمی‌شود!

***

۱_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-۹۲۴۰۹۴

۲_ mshrgh.ir/۱۰۶۸۳۵۲

۳_ mshrgh.ir/۱۰۶۸۷۰۲

۴_ mshrgh.ir/۱۰۸۰۴۹۲

۵_ mshrgh.ir/۱۰۸۱۳۰۴

۶_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/۲۹۰۲۵۴

۷_ mshrgh.ir/۱۰۷۸۰۲۱

۸_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/۱۰۲۴۷۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    24 3
    فقط همین رو کم داشتیم
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      23 3
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      27 3
      نتیجه تفکر اصلاح طلبی دلار 18000 تومنیه آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      11 1
      ژن برتر و آن آقا زاده اش هم چقدر می توانند محبوب باشند
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      3 5
      از اسم این جریان خاص هم وحشت دارید.
  • محمد US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    35 4
    پزشکیان با مصاحبه چند وقت پیش خودش نشون داد همسو با جریان های تجزیه طلب حرکت میکنه پس بهتره خودش کنار بایسته
  • ع IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    18 7
    پزشکیان کاندیدای اصلاح طلبان نخواهد بود. احمدی نژاد هم نه کاندیدا میشود نه تائید. کل تحلیل و خبرتون آبکی است.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      11 2
      درست بخون این استدلال اصلاح طلب هاست نه مشرق همینطوری با قضاوت نا درست این دولت رای آورد به عشق کنسرت و برجام و دلار هزار تومنی
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    25 4
    حجاریان: تورم 60 70 درصد، دلار 19 تومنی و..... این حرف های بی سر وته رو هم بره به مستاجرین بگه تیکه تیکه ش میکنن
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      10 0
      حجاریان این حرفهای بی سر و ته! رو میگه تا اون مستأجر شاکی از گرانی به فرماندهی حجاریان راه بیافته تو خیابون و علیه اشکلاتی که خود حجاریان و رفقاش بوجود آوردن شعار بده و آتیش بزنه.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      13 1
      تاریخ تورم ایران به دو دوره قبل از محمود و بعد از محمود خلاصه میشه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    42 2
    جریان چپ ثابت کرد قابل اطمینان نیست و اگر رهایشان کنی سر از اخور بیگانه در می آورند .
  • محمد IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    26 7
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری احمدی نژاد کجا و پزشکیان کجا ، احمدی نژاد اگر از سد شورای نگهبان بگذرد ، هیچکس و هیچ گروهی جلودار رای آوریش نیست!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    21 2
    اگر کارناوال ننگین عاشورا کار این قشر از مدعیان اصلاحات نبوده ، پس چرا علی رغم پیشنهاد مسؤولین و جامعه ، از آن زمان تا بحال از این کارناوال یزیدی اعلام انزجار ننموده و صف خود را از آنان جدا نکردند؟!. الان دیگر برای انداختن توپ به زمین دیگران خیلی دیر شده و این اظهارات آبکی همانند ادعاهای قبلی ایشان توهین به افکار عمومی محسوب می شود!.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    32 2
    پزشکیان،عارف، حسن خمینی،ظریف،لاریجانی،جهانگیری، اینها یه نفر کاندیدای اصلاح طلبان(اصلاح طلب به قول خودشون،چون ما که اصلاحی ندیدیم)میشه ورای هم نمیاره
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    14 3
    ای بسا جاهل که در میخانه نامش عارف است !
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    17 2
    پزشکیان ، همین نمایندگی مجلس هم که تاییدش کردند به سرش زیاده .
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    10 13
    همه شما سرتا پا که کرباسید
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      7 1
      باید ببینیم نقشه نظام برای کشیدن مردم پای صندوق ها ایندفعه چیه
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 3
      شما هم یخچال زاپاس چلوارین!! گفتم معادل چرت و پرت خودت جواب بدم بفهمی!!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    17 1
    لطفا این تفاله های به اصطلاح اصلاح طلب و غرب گرا رو دقیق تر رصد کنید . خنجر از پشت زدن به انقلاب و مردم مرام و عادتشونه .
  • محمد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 3
    جلسه مرحوم هاشمی در واقع با منصوبین خودش در وزارت بوده است اهل سیاست می دانند که انتصاب معاونین در کلیه وزارتخانه ها با پیشنهاد رئیس جمهور است نه وزیر . بنابراین خطاهای این افراد از جمله حجاریان در حمایت از جناح های سیاسی و... به رئیس دولت بر می گردد نه بدنه یک وزارتخانه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    19 0
    این حجاریان آب زیر کاه است در یک کلام او نفوذی است این حرف را نه از روی دشمنی بلکه از روی مدرک و علم می گویم
  • یک ایرانی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    9 4
    آقای پزشکیان همانی نیست که می گفت ما همانطور که مربی ورزشی وارد می کنیم باید مدیر از خارج وارد کنیم ، آقای پزشکیان از کی تا حالا مدیر شده ای ؟
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    21 3
    پزشکیان یک دیکتاتور به تمام معناست این خرقه براشون خیلی گشاده
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    8 1
    حجاریان چقدر حرف واسه گفتن داره. نکنه حرفدونش یک دفعه پاره بشه!!! در مورد همه چیز با ربط و بی ربط هم حرف میزنه.
  • ... IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 3
    نه آقای حجاریان. تندروها هیچ وقت اعتراف به اشتباه و عذرخواهی نمی کنند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      9 1
      تندرو تر از اونایی که پونز می زدن تو پیشونی مردم هم سراغ داری؟ والا ما که هر چی می دویم به پرایدشون هم نمی رسیم چه برسه به بقیه اش.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    هدف ازطرح بى موقع كانديداى انتخابات ١٤٠٠ دست يابى به نام فرد يا افرادى است كه از جبهه مقابل وارد صحنحه انتخابات خواهند شد تا فرصت باقى است انان را درچرخ گوشت شخصيت دست ساز خودبريزند و له كنند طرف هم هوشيار است ودست اينان را خوانده است
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 2
    اراجیف اسهال طلبان خبیث و خائن کی قراره تموم بشه؟!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    5 3
    اسهال طلبان از بوی خودشان در زباله دانی بیهوش شده اند و هذیان میگویند
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 1
    یعنی واقعا شورای نگهبان اینقدر قاراشمیشه که دشمنان نظام واسلام اصیل وانقلابیرو برا شرکت درانتخابات تایید کنه.درخیانت اصلاح طلبان واعتدالیون وهمفکرانشون بملت وانقلاب شک دارید
  • رضا IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 1
    خودزنى نكن بابا مشرق ! شما كجا تئوريسين اصلاحات كجا ؟! خودتونو بكشيد نميتونيد جواب شو بديد ! باور ميكنيد همين الآن نقشه سى سال آينده ن و شما رو كشيده ؟!
  • US ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 1
    مشرق با راست نماییِ چپ روانه و تحریف وقایع سازمان منافقین خلق را ادامه میدهد.... اهل فن با این روشها آگاه هستند!!!
  • مجید IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    1 0
    لیدر اصلاحات یا لیدر فتنه؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    فقط انتخاب این بی عرضه ها ثابت کرد که مردم حاضرن به مدیران بد رای بدن تا امثال شما.شما فقط با رای ندادن مردم رو میایین.
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    ان شاءالله روزی برسه همه این اشغالهای اصلاح طلب رو ردیف کنند با ضد هوایی تک تکشون رو منهدم کنن بلایی که اصلاحاتی ها از اول انقلاب تا به امروز به سر ملت اورده اند هیچ وقت جبران نمیشود 40 ساله این اشغال صفتان دزدی و عشق و حال کردند با پول دزدی از بیت المال و ملت بدبخت دنبال ماهی 100 هزارتومن سگ دو زدند و به هیچ کجا هم نرسیدند خدا لعنتتان کنه اصلاح طلبان نجس و خوک صفت و زالو صفت
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    عارف کجاش علمی و کارآمد لطفا اصلاح طلبها عملکرد ایشان در مدیریتهای قبلی را ارائه نمایند
  • هادی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۸
    0 0
    به احتمال زیاد نه احمدی نژاد تایید صلاحیت میشه نه پزشکیان
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    ای کاش این فتنه گران قرن فکر گور خودشون هم بودن اونوقت بهتر فتنه گری میکردند .فبلش مخش معیوب بود وقتی گلوشازدند دیگه بدتر شد؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس