اصلاح طلبان

اصلاح‌طلبان برای "سیاه‌نمایی" از اوضاع کشور دست به یک کورس گسترده زده‌اند و هر روز عبارات تندتری را علیه کشورمان به‌کار می‌برند. این مقوله اگر مورد برخورد قرار نگیرد منجر به فتنه خواهد شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

معجزه کرونا برای جهانگیری

اسحاق جهانگیری، فعال اصلاح‌طلب و معاون اول رئیس‌جمهور روحانی اخیراً طی سخنانی در نشست با مدیران ارشد سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه دستگاه اداری کشور باید از حالت فرسودگی و فرسایشی خارج شود، گفته است: متأسفانه دستگاه اداری دارای بهره‌وری و بازدهی مطلوب نبوده و نتوانسته نقش خود را در توسعه کشور ایفا کند.

به گزارش جماران، او همچنین تصریح می‌کند: در دوران کرونا برخی کارها که در حالت عادی اجرای آن ماه‌ها به طول می‌انجامید ظرف 48 ساعت حل و فصل شد که این امر بیانگر این است که می توان با کارآمدی مسایل کشور را برطرف کرد.[1]

*ما قضاوت درباره اشاره جهانگیری به معجزه عجیب کرونا در دولت آقای روحانی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

و بیان این نکته هم ضروری به نظر می‌رسد که برخی اقدامات لازم‌الاجرای دیگر نیز وجود دارد که اگر عزمی در دولت وجود داشته باشد؛‌ ظرف مدت چند روز انجام خواهند شد اما بنا به دلایلی شاهد اراده برای انجام آنها نیستیم!

اقداماتی از قبیل نظارت جدی دولت بر قیمت‌ها برای جلوگیری از گرانی، اجرای قوانین مالیاتی بر زمین مانده برای کاهش قیمت مسکن و اجاره‌بها، نظارت بر حسن توزیع خودرو که می‌تواند منجر به ارزانی خودرو شود و عزم دولت برای خروج از سیاه‌نمایی علیه دستاوردهای نظام و کشور زیرا در صورت ادامه روال فعلی همانطور که افرادی از درون دولت هم اشاره کرده‌اند؛ باید منتظر تکرار آبان 98 بود!

***

چرا امثال طبری نمی‌توانند آبروی نظام را ببرند؟

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی‌قمی استاد حوزه علمیه و کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا با اشاره به حدیثی از امام ششم علیه‌السلام درباره گوش دادن به انتقادات خیرخواهانه، به دادگاه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی دفتر رئیس سابق قوه قضائیه پرداخت و گفت: هر حکمی برای این فرد صادر شود جبران آبرویی که از نظام برده نخواهد شد!
 

به گزارش رسا، وی افزود: کسی که در بالاترین رده یکی از مقامات و قوه‌ای حساس مثل قوه قضائیه با این پرونده چند صد جلدی قرار دارد، هر مجازاتی هم که برای این فرد درنظر بگیرند، آیا آبرویی که از نظام رفته برمی‌گردد؟ آیا آبرویی که از انقلاب رفته بر می‌گردد؟ آیا بی‌اعتمادی که مردم به خصوص جوانان داشتند بر می‌گردد؟ اما چرا انسان اینگونه می‌شود؟ چون فقط دنبال این هستیم که از ما تعریف کنند، اگر این فضا باز بود و کسی جرأت کند بگوید جناب آقای رئیس، این معاون شما بد است و ...[2]

*اگرچه وقوع فساد تلخ است اما آقای حسینی باید بدانند که آبروی یک نظام با وقوع فساد که امری شخصی و نفسانی است نمی‌رود! بلکه این مماشات با فساد و عدم پیگیری جرائم افشا شده است که سبب آبروریزی یک نظام سیاسی و حکومتی است.

چه اینکه فساد یک امر نفسانی  است و هیچ حکومتی ولو حکومت امام معصوم هم یارای صفر کردن فساد را ندارد.

این کارشناس محترم مذهبی همچنین باید به نیکویی بدانند که منصوب نخست امام مجتبی(ع) در سپاه آن حضرت و ایضاً یکی از منصوبین اصلی امام کاظم(ع) در مباحث مالی بیت آن امام همام نیز درگیر فساد مالی شدند و البته آبرویی هم از آن ائمه هدی نرفت...

زیرا اساساً ربط دادن یک فساد شخصی به آبروی حکومت و نصب کنندگان فرد مفسد (به شرط رعایت پیش‌شرط‌ها) به لحاظ فلسفی درست نیست و امر متناقض است.

 انتظار بود این کارشناس محترم مذهبی اتفاقا از عزم نظام اسلامی و امرای کشور برای مقابله با فساد و به زیر کشاندن هر مفسدی ولو در رده‌های ستادی یک قوه تمجید کنند نه اینکه در یک امر بدون ربط؛ مدعی ریخته شدن آبروی حکومتی شوند که اثباتا با فساد سیستمی و غیر سیستمی هم هیچ میانه‌ای ندارد.

می‌بایست امثال آقای حسینی که بر منابر کشور حضور دارند به مردم بگویند که نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث فساد، تالی تلو حکومت معصوم(ع) است و ضمن تلاش برای جمع کردن بسترهای فساد؛ شدیدترین برخوردها را برای هر فساد کشف‌شده‌ای در چنته دارد.

***

کورس اصلاح‌طلبان برای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور

غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در بخشی از مصاحبه خود با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی مدعی کشنده بودن تحریم‌های آمریکا شده و اظهار کرده است:

"شرایط امروز جامعه با توجه به بحران پاندمی کرونا، تحریم‌های سخت و کشنده‌ای که آمریکا علیه کشورمان اعمال کرده، نارضایتی‌هایی که در دی‌ماه 96 و آبان 98 اتفاق افتاد و با توجه به شرایط تورمی و رکودی که امروز بخش‌های اصلی تولید و خدمات را دچار اختلال کرده شرایط بسیار حساس و شکننده‌ای است."

او همچنین می‌گوید: بحث ناکارآمدی و وعده‌های داده و عمل نشده شرایطی را به‌وجود آورده که امروز یأس و دلمردگی در فضای عمومی به اوج خود رسیده و امروز سرمایه‌های اجتماعی بسیار نسبت به تحولات اساسی در درون جامعه امید چندانی ندارند.[3]

*حقیقتا این سطح از سیاه‌نمایی را حتی دشمنان خارجی ایران هم علیه کشورمان رواداری نمی‌کنند!

براستی باید پرسید که آمریکا بعنوان دشمن خارجی شماره یک ایران اسلامی چقدر باید وقت می‌گذاشت و پول خرج می‌کرد تا یک نفر از داخل کشور با اشاره و هدایت کاخ سفید حاضر باشد از "کشنده بودن تحریم‌ها"! سخن بگوید؟

اما شاهدیم که آمریکا یک عباسی هم در این زمینه خرج نکرده ولی شنوای این عبارت از جانب یکی از رجال سیاسی اصلاح‌طلب است.

از این حقیقت بگذریم که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران امروز به کمتر از 30 درصد رسیده است و ایران اسلامی هم توانسته به آن حد از قدرت برسد که حتی تحریم شدگان آمریکا در ونزوئلا را نیز از خطر تحریم برهاند.

اما نکته اینجاست که باید فکری به حال این سیاه‌نمایی مورد اشاره کرد که بر اکتاف اصلاح‌طلبان سوار شده است...

یک روز معاول اول رئیس جمهور از شرایط ته درّه سخن می‌گوید، یک روز سخنگوی فلان حزب اعتدالی از سخت‌تر از جنگ بودن شرایط خبر می‌دهد، یک روز عبارت کشنده بودن تحریم‌ها را می‌شنویم و روز دیگر هم به رأی‌العین می‌بینیم که سخنگوی دولت در تمام قیام و قعود خود از اثر تحریم‌ها حرف می‌زند!

تحلیلگران می‌گویند این مقوله اگر مورد برخورد و مداقّه قرار نگیرد؛ جامعه را به تصور زیست جهنمی میرساند. ولو حتی اگر در بهشت زندگی کنند... و سبب‌ساز فتنه‌اقتصادی می‌شود. کما اینکه شاهد پیش‌لرزه‌هایی مثل دیماه 96 و آبان 98 نیز به همین دلیل بودیم و اثر سیاه‌نمایی‌های چندین ساله بر اعتراضات معقول سوار شد و کار به خیابان کشید.

گفتنیست مقام معظم رهبری تاکنون بارها و بارها پیرامون خطر سیاه‌نمایی، بزرگنمایی از مشکلات و تقلا برای ناامید کردن مردم هشدار داده‌اند.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1447986

2_ rasanews.ir/002kNC

3_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/290096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 52
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    خودتو گول میزنی یا خواننده مطلب رو؟ همین چند نفر می تونن باعث انتشار سم ناامیدی در میان جامعه و نسل جوان بشن
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      61 14
      مشرق به دنبال چه میگردی؟! آزاده باش
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      43 6
      چقدر این مساله در تعالیم دینی ما قشنگ بیان شده است که: "تكرار گناه صغیره، آن را تبدیل به گناه كبیره مى‌كند" . حالا چقدر باید مثل طبری ها بوجود بیایند که تبدیل به گناهکاران کبیره بشوند، با تیتری که این مقاله دارد و از منظر نویسنده = هیچوقت!!!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      59 4
      مشرق ماله کشی چرا میکنی کسی که مورد به این بزرگی را کوچک نشان دهد جزو اشقیای عالم هست
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      21 74
      از آلبانی چه خبر تباهای سیاه نما ؟
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    72 7
    در این کشور روی خود را به کدام جهت ببریم که دل خوش بشویم
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      15 39
      رو به خدا
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      7 2
      رو به رو
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    82 8
    فساد در لابلای دستگاه های کشور
  • avdt IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    36 31
    چون امثال روحانی کفایت میکنند برای بردن آبروی نظام!!!!!!!.
    • افتخار AU ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      30 12
      احسنت - آیا کسی که ادعای دکترا ار گلاسکو دارد ولی یک جمله به انگلیسی نمی تواند صحبت کند ابروی نظام را نمی برد؟
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      18 3
      این آدم با این همه فساد حاصل هشت سال نیست درسته روحانی خراب کرده ولی بی انصاف هم نباشید
  • سید حمزه ح IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    85 5
    " امثال طبری نمی‌توانند آبروی نظام را ببرند" تا وقتی این تفکر وجود دارد، فساد ادامه پیدا می کند. احتما تعریف نویسنده از آبرو چیز دیگری است. وگرنه حتما چنین فضاحتی مایه آبروریزی نظام است. امام آبروی نظام و بلکه اسلام را در گرو مسئولان می دانستند. امام فرمود: «همه کسانی که در این کشور به خدمت مشغول هستند، اینها باید همه توجه داشته باشند که آبروی اسلام که مظهر بزرگش الآن جمهوری اسلامی است و ایرانیها بحمد الله، این اسلام را در اینجا، این رژیم اسلامی را در اینجا پیاده کردند، باید حفظ کنند، آبروی جمهوری اسلامی را حفظ کنند، بهانه دست بهانه جوها که بدون بهانه هم به ما تاخت و تاز می‌کنند، بهانه دیگر دست آنها ندهند.» مشرق عزیز لطفا واقع بین باشد.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    32 38
    اصلاح طلبان مکار و نجومی
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    80 12
    مگه آبرویی هم دارین؟
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 0
      :/
  • سرباز IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    24 59
    نمی دونم چرا اگه مثلا یه مسئول بلند پایه تو فرانسه به خاطر فساد دستگیر بشه میگن ببین چقدر اینا قانونمند هستن ولی اگه تو ایران اتفاق بیفته میگن فساد تو عمق کشور نفوذ کرده
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      20 6
      اصولا روحت شاد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      38 9
      چون فساد در اونجا "استثنا" هست و اینجا "قاعده" .
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      17 0
      "قاعده" ضربدر "استتثنا" میدهد "مساحت"
  • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    27 6
    زیرا اساساً ربط دادن یک فساد شخصی به آبروی حکومت و نصب کنندگان فرد مفسد (به شرط رعایت پیش‌شرط‌ها) به لحاظ فلسفی درست نیست و امر متناقض است.???!!!!! دقیقا از کدوم لحاظ فلسفی درتس نیست و با چه چیزی متناقض است؟
  • احمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    33 20
    احتمالا چون تا حالا دولت و مجلس آبروی زیادی برای نظام باقی نذاشتن.
  • سید IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    22 49
    انشاءاللّه مردم ایران به زودی از شرّ اصلاح طلبان تهوع آور برای همیشه خلاص خواهند شد!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      52 13
      بعضی ها اصلا عادت کرده اند که هر کثیف کاری وغلطی را به گردن رقیب می اندازند.
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      14 2
      زمانی که همین طبری به جان مشایی و بقایی افتاده بود اصلاح طلبان چه نظری داشتند؟
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 0
      به جاش گیر کی میفتن؟ اصولگراهای بدتر از اصلاح طلبها؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    73 1
    امثال طبری ابروی نظام را نمیبرند تیشه به ریشه نظام میزنند
  • م ث IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    27 2
    "چرا امثال طبری نمی‌توانند آبروی نظام را ببرند؟" مشرق
  • ایرانی و جانم فدای وطنم IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    57 2
    هرچه بگندد نمکش میزنن وای بروزی که بگندد نمک،اگر در دستگاه قوه قضاء تخلف باشد وای بحال جماعت عادی.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    40 1
    متاسفیم از اینکه تحلیل گران شما در بطن جامعه نیستند وتحلیل سطی از مشکلات مردم ذاشته ودارند خداوند انقلاب و نسل جوان مارا عاقبت به خیر کند
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      24 5
      عزیزم رئیس وقتی میگه برا این تیتر گزارش بزن، کارشناس بدبخت اگه نزنه اخراج میشه. شما مطلبو بخون ببین مشرقی ها دنبال چین الباقیشو ولش کن.
  • حسین IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    57 5
    برای اینکه دیگه آبرویی نمونده
  • امیری IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    60 8
    چرا امثال طبری که مجری قانون و ناظر قانون بود برای الگوی دیگرتن اعدام نمیش این یعنی فساد در مسئولین
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    27 4
    قراربود مخاطب نتیجه گیری کنه همشوخودت اونم باعصبانیت جواب دادی دیگه مخاطب چیو تحلیل بکنه
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      4 16
      الآن تو عصبانی هستی یا مشرق؟
  • بوشهر IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    دلیل اینکه خاءنینی امثال طبری نمیتونن آبروی نظام رو ببرن اینه که اولا کسی میتونه آبروی نظام رو ببره که خودش آبرویی داشته باشه نه اینکه خود از همه بی آبرو تر باشه دوم اینکه نظام دیگه آبرویی براش نمونده که طبری یا هرکس دیگه ای بخاد از بینش ببره. پس دلواپسان نظام نگران نباشند تازه اول کاره...
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      1 0
      :/
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    21 6
    آقای حسینی باید بدانند که آبروی یک نظام با وقوع فساد که امری شخصی و نفسانی است نمی‌رود! بلکه این مماشات با فساد و عدم پیگیری جرائم افشا شده است که سبب آبروریزی یک نظام سیاسی و حکومتی است... مشرق جان عزیزم فکر کنم داری کم کم غر زن می‌شی دیگه تا یکی می گه بالای چشت ابروست به تیتیش قبات بر می خوره خوب بنده خدا راست میگه دیگه شما اگر خبر نداری بدون که خیلی از جوونا و حتی غیر از جوونا شبهه ناک شدن حتی مذهبی هاشون کافیه یه کانون فرهنگی توی مسجدتون باشه تا ببینی چه خبره بابا یکی دو تا نیست که به دورغ و شبهه ها هم که جمع میشه گنده به نظر می رسه به جای پاک کردن صورت مساله به فکر حل باشیم
  • مسعود IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    17 15
    چرا که قبل از طبری با دلار ۴۲۰۰ شما آبروی نظام به حراج گذاشته شده بود رو که رو نیست
  • ناشناس IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    28 10
    امثال لاریجانی ها هستند که ابروی نظام را بخطر میاندازند.
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 14
      درک میکنم که هنوز از دادگاه های سال 88 داری میسوزی
  • مسعود IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    43 0
    اگر دردم یکی بودی چه بودی ،،،، مگه یکی دوتا هستند شما حساب کن که صدها بلکه هزاران نفر با رقم نجومی سر سام آور در این مملکت ،چه آبرویی از نظام بردند ؟با اینهمه ثروت به تاراج رفته که قابل محاسبه از حیث بزرگی نیست و همچنان به نوبت ادامه دارد مشخص میکند این اشخاص نیستند که مشکل دارند این قانون و راه کار دزدی قانونی است که مشکل دارد و دزد پرور است واگر اصلاح نشود همین آش و همین کاسه، البته یه سفره ای به نوبت برای همه باز باز است
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    8 0
    .. سکوت اختیار کرده بود ؟
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    42 9
    آبروی نظام متاسفانه سالهاست که به وسیله متفکرانی مثل شماها رفته ولی شما درخوابید.
  • GB ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    6 1
    میخواد ببره
  • ایرانی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    7 28
    ای دوصدلعنت خدابرحسن روحانی ونوچه هایش باد که مردم راازروی تحت فشارمیگذارندتافتنه امثال ابان 98 بوحوداورندو...
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      15 3
      همه شما مثل حسن روحانی‌شاید هم بد تر باشید آب پیدا کنید شناگر خوبی هستید
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    7 2
    انشاله حکم اعدام برای طبری وا مثال اون صادر بشه تا برای امثال شماها درس عبرت بشه هرچه خوردین از حلقومتون بیرون میارن فتنه وفتنه گری برای شماها شده کلاس انشااله توی این کلاس مردود خواهید ودر بایگانی زمانه خواهید رفت انشا اله
  • رسول IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    9 0
    چه بسیارند کسانی که همواره و هر دم ، دم از خدایی بودن می زنند ولی مفسده های دنیا و قدرت آنها را می فریبد و تخت قدرت را چنان می چسبند که نمی دانند فریبش را خورده اند و آنانند که قدرت بیش از آب دهان بز برایشان ارزشمند است.سرنوشت آنان مانند ساسانیان است که در اوج عظمت و پیروزی به دست عده ایی به ناگه نابود و ناسوت می شوند و این وعده و سنت خداوند است و شوخی نیست.
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    51 3
    مشرق شخصی به نام طبری ایینه تمام نمای قوه ی قضاییه در ایران است.تو خود حدیث مفصل بخوان
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 48
    همه اینایی که کامنت زدن و به مشرق ناسزا گفتن یکیشون مثل ادم جواب نداده چرا حرف مشرق درباره طبری غلطه؟! به کوری چشمتون ابروی نظام بیشتر هم شده منافقای بی آبروی آلبانی نشین
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      27 2
      همه اینایی که کامنت گذاشتن از البانی نیستن داداش به علامت پرچم نگاه کن بالای 90 درصد ایرانی هستند از خواب غفلت بیدار شید
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 18
      یا از آلبانی یا تحت تأثیر آلبانی! بیدار شو
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      16 8
      اتفاقا البانیایی نشین تو و امثال تو هساتند که از ایران خبر ندارند از درد مردم خبر ندارند نمیدونند که مردم چقده مایوس هسند از این سیستم. بخواب خوابای خوب ببینی راستی البانی الان شبه یا روز؟
  • US ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    6 7
    بعنوان يك جمله معترضه عرض ميشود دشمن ما اسرائيل است وامريكا عام اجراى ان دشمنى
    • NL ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 5
      خفه شو فعلا
    • متین FR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      25 1
      دشمن ما اسرائیل نیست ،آمریکا نیست . دشمن واقعی ملت ما اون آدمای کثیفی هستند که خودشونو اون چیزی که نیستند جا می زنند واین بزرگترین مماشات مسئولین ماست که ظلم بزرگی به ملت روا می دارند. اگر اسرائیل وآمریکا وکذا وکذا با ما دشمنند دشمنیشون طبیعیه و ملت ما ثابت کردند که واهمه ای از اونا ندارند ولی درختی که کرم از داخل درحال خوردنش باشه خیلی زود خشک میشه بایستی اون کرمهارو با قویترین سمها و در سریعترین زمان نابود کرد اگر به فکر آینده ی کشور وملت هستیم شعارهای گوناگون وبی فایده مبارزه با فساد توسط مسئولین دولتهای هردوگروه ممنوع!!! حرف های باندی وحزبی وچرندیات هم توسط کامنت بازای اجاره ای ممنوع!!!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    30 7
    اره نظام با دزدی های طبری و امثالش آبرو میگیره و مردم هم اصلا نسبت به دین بد بین نمیشن! احساسم اینه این گزارش رو یه دانشجوی جویای نام نوشته
  • DE ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    46 2
    وقتی یه خودرو دست مصرف کننده نمی رسه. وقتی شهرداری جمهوری اسلامی بر خلاف مقررات ملی ساختمان رفتار می کنه. وقتی قاضی رشوه می گیره. آبرو که هیچ، همه چیزتون رفته خبر ندارید البته عوارضشو بعدا می بینید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    78 1
    کاش راجب داشته هاتون صحبت میکردین نه ارزوها ابروووو : خخخخخخخخخخ
  • ایرانی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    45 1
    البته مردم ایران از این بی آبرویی ها فراوان دیده وشنیده اند.واین اولین بارنیست وآخرین بارهم نخواهدبود.تشت رسوایی مدیران ومسئولین بار ها افتاده وآبرویی پیش مردم ندارند. فقط پررو وبی حیایی اینها بیشتر میشود.
  • حسن IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 12
    از منابر و تلویزیون حذف شدند
  • محمد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    18 1
    یعنی استاد ماله کشی هستید، آبروی نظام آب روی نظام
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    55 3
    معلومه چرا امثال طبری نمیتونن آبروی نظام رو ببرن!!! چون اصلا آبرویی موجود نیست که بره
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    35 1
    اینقدر بی آبرویی دیدیم نمیدونیم آبرو چه.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    18 1
    آبرو.... جماعت متوهم
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    10 3
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    18 7
    مقایسه طبری با خاندان ائمه (ع)خریت محض است چرا هر اشتباهی می شود با ربط دادن به ائمه می خواهید خود را تبرئه کنید شرم کنید واز خدا بترسید
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 18
      خر تویی که نمی فهمی تاریخ واسه مقایسه هست
    • عبدالله IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      21 5
      خر کسی هست که بجای اینکه خودش رو سپر بلای اهل بیت کنه مانند سعید بن عبدالله در کربلا ، اهل بیت رو سپر بلای خودش می کنه متاسفانه عده ای بجای اینکه مایه آبروی اهل بیت باشن آبروی اهل بیت رو خرج رفع بی آبرویی خود می کنن (کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً) و قیاس در شیعه مورد تحریم و نهی قرار گرفته و تاریخ برای عبرت گرفتن هست .
    • عبدالله IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      8 5
      خر کسی هست که بجای اینکه خودش رو سپر بلای اهل بیت کنه مانند سعید بن عبدالله در کربلا ، اهل بیت رو سپر بلای خودش می کنه متاسفانه عده ای بجای اینکه مایه آبروی اهل بیت باشن آبروی اهل بیت رو خرج رفع بی آبرویی خود می کنن (کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً) و قیاس در شیعه مورد تحریم و نهی قرار گرفته و تاریخ برای عبرت گرفتن هست .
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 11
      داداش داری اشتباه میزنی!!!!اگه متن رو خونده باشی میفهمی داره با یاران فاسد شده امامان مقایسه میکنه نه مثل شماها با خود امام!!!!!این شماها نبودید که صلح و مذاکره پیامبر با ابوسفیان رو علم عثمان کرده بودید تا با آمریکا مذاکره کنیم!!! "رطب خورده کی منع رطب کند"
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 4
      کجا؟ مقایسه که با فتنه های آن دوران و افراد فاسدی که در دروان پیامبران و امامان هم بوده اند
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      7 0
      ۱۳:۴۴ - داداش شما هم بهتره چشم بسته غیب نگی و تهمت نزنی ! علم غیب داری طرف مقابلت همچین نظری داشته که الکی برچسب بهش می زنی از کجا می دونی مخالف برجام و رئیس جمهور برجامی نبوده !؟ اخلاق اخلاق اخلاق
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      1 2
      گیریم که نظری داشته خوب چی؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    9 4
    محبت میکنید اسم تحلیلگراتونو ذیل تحلیل بزنید. آبروی نظام - آبروی رهبر نظام! آبروی لشکر معصوم - آبروی معصوم! خوب لشکر امام مجتبی علیه السلام در تمام تاریخ بی آبرو شد و حضرت لقب تنهاترین سردار رو گرفت
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    8 5
    پس لطف کنید با اپن افرادی که عباس پالیز دار هم نام برد برخورد کنید. و بعد سراغ اصلاح طلبها برید
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    15 1
    جناب مشرق به نظرت چی دیگه باعث بی آبرویی میشه.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      6 3
      به نظر من چیزی که باعث بی آبرویی نظام میشه اینه که نظام به امثال مفسدینی مثل طبری هیچی نگه و بذاره راحت باشن. اینکه باهاشون برخورد میشه افتخار امیزه
  • متین FR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    44 1
    آیا دیگه آبروئی مونده که این مردک دزد ودستیارانش و دزدان وغارتگران واختلاسگران ورانت خواران وکوهخواران ودریاخواران وزمین خواران و..... بخوان ازاین کشور وملت ببرند.دیگه به کی میشه اعتماد کرد؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    8 2
    همین نظام که میگی میتوانست جلوی خیلی از این مشکلات رو بگیره ولی هیچ کاری نکردن چطوری امام خمینی تونست بنی صدر رو عذل کنه پس میشد برای جلوگیری از خسارت به مردم و این مملکت جلوی خیلی از کارها رو گرفت
  • ق66 IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    12 3
    اگر آبروی نظام نرفته پس چه اتفاقی افتاده؟
  • کیومرث IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    9 1
    نویسنئه محترم فرموده اند که " .. آبروی یک نظام با وقوع فساد که امری شخصی و نفسانی است نمی‌رود! بلکه این مماشات با فساد و عدم پیگیری جرائم افشا شده است که سبب آبروریزی یک نظام سیاسی و حکومتی است. " آیا بیست سال فساد این فرد در سیستم قضا، مماشات با فساد نیست؟؟
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      3 7
      اگر فسادش کشف نشده نه! نیست.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      1 0
      چه کسی فساد اینارو باید کشف کنه و حقوق تضییع شده فردی و جمعی چی میشه؟
  • قدرت الله IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    10 3
    وقتی احمد نژاد داد میزد که آبروی نظام دارند میبرند این خاندان همه میگفتند منحرف تازه داریم میرسیم به این که احمدی نژاد درست میگفت
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    24 8
    چرا اگر با فساد یک مسئول در کره جنوبی و ژاپن برخورد میشود همه به به و چه چه میکنند اما وقتی در ایران هم شاهد چنین رفتاری درستی هستیم همه به سمت آبروی نظام حمله میکنند؟ نمی فهمید یا از آلبانی آمده اید؟
  • شریف زاده IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 21
    امثال طبری را نمی توان مقیاس و خط کش عملکرد نظام قلمداد کرد. زالو سفتانی در لوای دین و دیانت خود را به قافله این نظان چسبانده اند. و هراز چندگاهی خون این نظام را می مکند.و خود را ذیحق نشان می دهند. اما غافل از این که یک روزی کوس رسوایی شان عالمگیر خواهد شد. مکر افرادی نداشتیم که حتی برای نوشتن یک عبارت شخصی خودکار تعویض می کردند. الان اینها کجا هستند. دورویانی که هر آن برای مطامه دنینوی خود رنگ عوض می کنند. امثال طبری و طبری ها زالو هایی هستند که از غفلت دستگاه های نظارتی وارد سیستم اداری کشور شده اند. و جا پا محکم نموده و اقدام به تخریب نظام و پرکردن جیبشان می نمایند. تا کی باید غفلت مسئولین نظارتی باعث شوند. افرادی که واقعا دلشان به حال کشور و خون شهدا می سوزد باید پشت خط بمانند. تا این قبیل زالوسفتان بر مسندهای حساس کشور جا خوش کنند. و مثل افعی نیش بزنند.و اعتماد مردم به خصوص جوانان را از نظام دلسرد و کم رنگ نمایند. هزار بار اعدام کردن این قماش ادم کم است. منتظر اقدام قاطع دستگاه قضایی می مانیم.
  • عبدالله IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    14 2
    مشرق سانسورچی شما بهتره اول همچون معصومین (ع) در تمام زمینه ها عمل کنید بعد خودتون رو با ایشان قیاس کنید یکی از ویژگی های معصومین آزادی بیانی که حتی برای کفار قائل بودن و آزادانه در مسجدالنبی با زندیق مناظره می کردن ! چرا فقط برای ماله کشی و رفع گند کاریهاتون می رید دنبال سو استفاده از معصومین(ع) چرا وقتی کسی از عدل معصومین(ع) و از مردم داری و پاکدستی و راستگویی و ساده زیستی و فساد ستیزی و کیاست و توان مدیریت و کارآمدی و فقیرنوازی و ... سایر ویژگی های مثبت معصومین و حکومتشان که در شما کمتر یافت ی شود دم می زند فورا بهتان برخورده و مواردی که به اندازه انگشتان یک دست نمی شود از خیانت یاران اهل بیت در حق اعتماد ایشان را بیان می کنید ! اینقد در تاریخ گشتید تا این موارد خیانت را که به اندازه انگشتان دست هست رو پیدا کنید و در هر مقاله مربوط به فساد در ایران نشر می دهید کاش بجای این کار از عدل و داد و سایر ویژگی های حکومت اهل بیت می نوشتید که بسیار و عیان هست تا مردم بتوانن واقعا قیاس کنن فرق شما با نواصب و وهابیت چیست ؟!
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 13
      دوست عزیز چرا داری تحریف واقعیت میکنی؟!!!مشرق داره درباره یاران امام صحبت میکنه نه خود ائمه.!!!درضمن هنوز فرق مناظره با آزادی بیان رو نفهمیدی؟!!!آزادی بیان از نگاه غرب پرستان و کشورای غربی یعنی اینکه هر حرفی رو توبر علیه دشمنشون میتونی بزنی حتی اگه حمله به دینشون باشه ولی دشمنای اونا به هیچ وجه نمیتوانند حتی درباره کوچک ترین موضوعی بر علیه اونا صحبت کنن!!!نظام جمهوری اسلامی بر پایه عدل و فقیرنوازی و ظلم ستیزی بنا شد ولی وقتی مردم تحت تاثیر بعضی ها قرار میگیرن و در انتخابات ها ،انتخاب های نابجا میکنن ،خوب نباید هم دیگه انتظار داشت که وضعیت خوب بشه "قرآن کریم میفرماید:خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد مگر اینکه خود آن قوم آنرا تغییر دهند"
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      10 2
      ۱۴:۱۷ - آزادی بیان اسلامی یعنی حتی آزادی یک کافر برای بیان سخن خود و گرفتن پاسخ مودبانه و آزادی امربه معروف و نهی منکر و آزادی سخن مودبانه ! درضمن همون مردمی که تمام کاسه و کوزه ها رو دارید بر سر مردم می شکنید این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند برای رفع فساد و فقر و تبعیض و اجرای حق و عدالت و آزادی و سرنوشت خود را از شاه ستمگر گرفتند و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی قرار دادند و صدها هزار شهید و جانباز دادن برای حفظ انتخاب خویش لطفا منصف باشید ! 40 سال تحریم رو این مردم تحمل کردند و امام خمینی : فرمودند این ملت از امت پیامبر (ص) برتر هستند . آیا این که این مردم برای تحکیم جمهوری اسلامی در انتخابات شرکت کردند و از بین گزینه های مورد تایید شورای نگهبان جمهوری اسلامی یک نفر را انتخاب کرده اند کاری اشتباهی کرده اند !؟
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      9 3
      ۱۴:۱۷ - آزادی بیان اسلامی یعنی حتی آزادی یک کافر برای بیان سخن خود و گرفتن پاسخ مودبانه و آزادی امربه معروف و نهی منکر و آزادی سخن مودبانه !
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 5
      دوست عزیز شورای نگهبان کاربلدی نامزد هارو که بررسی نمیکنه!!!وظیفه شورای نگهبان اینه که صلاحیت و عدم سوسابقه اونارو بررسی کنه !!بی خود انتخاب های خودمون رو گردن شورای نگهبان نندازیم. آزادی بیان اسلامی یعنی آزادی بیان کافر نه منافق!!درضمن ائمه هم زمانیکه طرف زیاد از حد آزادی بیان داشت محکم باهاش برخورد میکردن!!امام خمینی ره فرمودند:قلمی آزاد است که توطئه گر نباشد،قلمی آزاد است،روزنامه ای آزاد است که نخواهد این ملت را به عقب و تباهی بکشد.این قلم ها همان سرنیزه های سابق اند که میخواهند ملت را به تباهی بکشانند.
  • عبدالله IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    10 7
    مشرق سانسورچی شما بهتره اول همچون معصومین (ع) در تمام زمینه ها عمل کنید بعد خودتون رو با ایشان قیاس کنید یکی از ویژگی های معصومین آزادی بیانی که حتی برای کفار قائل بودن و آزادانه در مسجدالنبی با زندیق مناظره می کردن ! چرا فقط برای ماله کشی و رفع گند کاریهاتون می رید دنبال سو استفاده از معصومین(ع) چرا وقتی کسی از عدل معصومین(ع) و از مردم داری و پاکدستی و راستگویی و ساده زیستی و فساد ستیزی و کیاست و توان مدیریت و کارآمدی و فقیرنوازی و ... سایر ویژگی های مثبت معصومین و حکومتشان که در شما کمتر یافت ی شود دم می زند فورا بهتان برخورده و مواردی که به اندازه انگشتان یک دست نمی شود از خیانت یاران اهل بیت در حق اعتماد ایشان را بیان می کنید ! اینقد در تاریخ گشتید تا این موارد خیانت را که به اندازه انگشتان دست هست رو پیدا کنید و در هر مقاله مربوط به فساد در ایران نشر می دهید کاش بجای این کار از عدل و داد و سایر ویژگی های حکومت اهل بیت می نوشتید که بسیار و عیان هست تا مردم بتوانن واقعا قیاس کنن فرق شما با نواصب و وهابیت چیست ؟!
  • عقده ای نباش IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    11 5
    خداوند مشرق نیوز و طرفدارای مشرق نیوزوبا فرعون و نمرود و یزید و شمر و ابن ملجم محشور کنه
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 8
    اتفاقا امثال طبری و آشکار کردن و تنبیه بیشتر همه فاسدها بصورت زنده آبروی نظام را بالا می برد و اراده بزرگان نطام مقدس در منزه سازس چهره نطان را برای جهانیان آشکار می کند و این بهترین پشتوانه نظام است. نظام مسیول ادم ها نیست تظام مسیول عملکرد ادم ها و برخورد با متخلفین است.
  • حنیف IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    14 3
    مشرق جان دلبندم چی کار داری با خودت می کنی !؟ اینکه یک از فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی (ع) که تنها 6ماه حکومت کردند بنابر نقل های ضعیف از معاویه حاویه رشوه گرفت و فرار کرد به سمت معاویه و در حق امام معصوم(ع) خیانت کرد چه ربطی به فساد در اقتصاد و قوه قضائیه کشور ما داره !؟ آیا اصلا امام کاظم(ع) حکومت تشکیل داده بود !؟ معلومه که نه ! اینکه بعد از وفات امام کاظم(ع) یکی از وکلاشون به تحریک حکومت خیانت کرد و اموال امانتی امام رو تصرف کرد و از تحویل به امام بعدی امام رضا(ع) خود داری کرد و یک فرقه شش امامی تشکیل داد چه ربطی به فساد اقتصادی و قضائی در حکومت ما داره !؟ این ها تماما قیاس مع الفارق هست از شما که ادعای کارشناس مذهبی داری بعیده این موارد معدود خیانت رو با فساد گسترده و باوجود فرصت 40 ساله مقایسه کنی بهتره یک مقاله درباره نحوه مقابله و مبارزه با فساد در حکومت رسول الله(ع) و امام علی (ع) بنویسید لطفا نشر بدید .
  • حنیف IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    9 7
    مشرق جان دلبندم چی کار داری با خودت می کنی !؟ اینکه یک از فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی (ع) که تنها 6ماه حکومت کردند بنابر نقل های ضعیف از معاویه حاویه رشوه گرفت و فرار کرد به سمت معاویه و در حق امام معصوم(ع) خیانت کرد چه ربطی به فساد در اقتصاد و قوه قضائیه کشور ما داره !؟ آیا اصلا امام کاظم(ع) حکومت تشکیل داده بود !؟ معلومه که نه ! اینکه بعد از وفات امام کاظم(ع) یکی از وکلاشون به تحریک حکومت خیانت کرد و اموال امانتی امام رو تصرف کرد و از تحویل به امام بعدی امام رضا(ع) خود داری کرد و یک فرقه شش امامی تشکیل داد چه ربطی به فساد اقتصادی و قضائی در حکومت ما داره !؟ این ها تماما قیاس مع الفارق هست از شما که ادعای کارشناس مذهبی داری بعیده این موارد معدود خیانت رو با فساد گسترده و باوجود فرصت 40 ساله مقایسه کنی بهتره یک مقاله درباره نحوه مقابله و مبارزه با فساد در حکومت رسول الله(ع) و امام علی (ع) بنویسید لطفا نشر بدید .
  • GB ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 9
    این سیاه نمایها زیر سر دولت و وزیرانش است
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 8
    اسهال طلبان فتنه گران و وطن فروشان بی وجدان و بی ریشه ای بیش نیستند
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    18 2
    از قم= سلام مشرق جان!!! دنبال ماست مالی چی هستی! قضیه روشن هست و فساد و فسادگریهای کثیر امثال آقا اکبر هم روشن!!!! وجداناً، خداوکیلی ....این افراد که در رأس بودند، فسادهاشان موجب آبروریزی نظام و سلب اعتماد عمومی و دلسردیها و..... نمی شود؟؟!!!!مشرق جون به دنبال چه میگردی؟! آزاده باش تحلیلگر فهیم و بلیغ باش....
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    14 0
    کی میگه نمیتوانند؟؟؟ شما خیس شدی ولی از رو نرفتی
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    13 2
    مشرق جان کارنیکان را قیاس از خود نگیر اعترافات طبری که بسیار تکان دهنده است نشان از کوتاهی محض و احتمالا عامدانه دستگاههای نظارتی وشخص رییس اسبق قوه قضائیه است نامه آقای لاریجانی در جواب زاکانی موید در جریان بودن آملی لاریجانی است
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    13 1
    این قاضی منصوری که به رومانی فرار کرد چطور از ایران فرار کرد ایشون که ممنوع الخروج بودن چطوری از ایران به خارج پرواز کرده؟ یا آقای امیر عباس فخر آور چطور به مامور فرودگاه امام رشوه داد و فرار کرد؟ اینها همه نشانه ضعف در استخدام و گزینش نیروهای کلیدی هست
  • ممم IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    21 2
    وقتی شخصی در چنین منصبی به مدت بیست سال مشغول چپاول و ضایع نمودن حقوق مردم باشد به نظر شما آبروی نظام نمیرود؟ به نظر شما بعد از چند سال فساد و دزدی و ازبین بردن آبرو و تضییع حقوق مردم آبروی نظام خدشه دار میشود؟ چرا طرفداری بیخودی ؟ خود شما هم دروغگویی بیش نیستی
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    5 3
    این آقای جهانگیری اینقدر که ...
  • Saeid IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    18 6
    مشرق سکوت کنی بهتره نترس بودجه پول حرومتونو کم نمیکنن
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    9 6
    علت دین گریزی جوانان در جامعه اسلامی: يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيراً مِنَ الْأَحْبٰارِ وَ الرُّهْبٰانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوٰالَ النّٰاسِ بِالْبٰاطِلِ وَ يَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللّٰهِ وَ الَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لاٰ يُنْفِقُونَهٰا فِي سَبِيلِ اللّٰهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذٰابٍ أَلِيمٍ آیه ۳۴\سوره توبه
  • محرض IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    13 6
    واقعا" شما دیگر شورش را درآوردید اینگونه قیاس بی ربطِ سوء مدیریتتان با حضرات معصومین علیهم السلام حرمت شکنی آل الله است که به قصد آبرو خریدن برای خودتان وپناه گرفتن در سایۀ ایشان انجام میدهید .نوشتید که : نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث فساد، تالی تلو حکومت معصوم(ع) است وضمن تلاش برای جمع کردن بسترهای فساد؛ شدیدترین برخوردها را برای هر فساد کشف‌شده‌ای در چنته دارد.پر واضح است که شما بجای ریشه به شاخ وبرگ می زنید و بجای علت با معلول درگیر هستیدبه همین خاطر در این چهل سال هرچه تلاش کردید نتیجۀ عکس گرفتید این هم سیاه نمایی نیست فقط کافیست به آمار خودتان رجوع کنید و سال به سال روند فساد را چه از حیث تعداد وچه از حیث حجم مقایسه کنیدچون هیچ عزمی برای برای مبارزه با فساد نیست وصرفا" تظاهر است.اینگونه بد دفاع کردن شما از هرگونه حملۀ موثر بمراتب ویرانگرتر است.
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    8 22
    طبری از نظام جداست. نظام جمهوری اسلامی فی نفسه پاکه، بی خود گندکاری مسئولین رو به گرده ی نظام وصل نکنید.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    لغريق يتشبث بكل حشيش
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 0
    آبروی نظام هیچ وقت نمیره حتی اگر هیچ نظارتی بر آن نباشد و یک قاضی ۲۰ سال حکم اشتباه کند و حتی اگر نظام شاهد مال اندوزی های آقایان باشد
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 5
    باعرض معذرت از محضر حاج آقا حسینی گرامی، باید بگوییم حاج آقا هیچ وقت ابروی کشوری که با ظلم وزور مردمش مبارزه کردند وتوانستند یک رژیم ازبن را ساقط کنند نمی رود ودرتمامی دوران ها افراد فاسد وفاسق بوده اند وهستند ومردم ما مردمی فهیم هستند وهمین صحبت های جنابعالی به نظر بنده جایز نیست که گفته بشه مگر زمان امام خمینی (ه)نبودند امام دستور یا برکناری یا خلع لباس روحانیت فرمودند-اینکه افرادی همانند اصلاح طلبان بخواهند ازاب گل آلود به نفع خودشان ماهی بگیرند وننه من غریبم در بیارن خطرناک !!ودرکل ضربه ازخودی خوردن سم است والسلام--
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 0
    چون آبرویی نمانده ببرن
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    14:48اخوی چته میسوزی دیگه حلال تر از نان این بنده خدا ها هست شب وروز ندارن !؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    جهانگیری ترا خدا دیگر رییس جمهور نشی اصلا کسی قبول ندارد چون کارنامه ات اصلا خوبنیست
  • سلمان IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 4
    ضمن اینکه به نیت خیر خواهانه حاج آقا حسینی قمی واقفم ولی نباید فساد طبری رو موجب وهن نظام بدانیم چه آنکه مفاسد اقتصادی و سیاسی زیادی هم در عصر خلافت امام علی (علیه السلام) در میان کارگزاران حکومتی ایشان رخ داد و برخورد امام (علیه السلام) رو هم به دنبال داشت در موارد زیادی هم ما شاهد گریختن این کارگزاران و پیوستنشان به معاویه بودیم . اگر مورد طبری یا موارد مشابه او با کتمان و سرپوش گذاردن همراه می بود می توانستیم نظر حاج آقا قمی را در اینجا درست بدانیم ولی الحمدلله عزم مبارزه با فساد در دستگاه قضایی وجود داردو این عزم در آینده نزدیک موجب تقویت هر چه بیشتر موضع نظام خواهد شد
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    طبری یک شخص نیست!!!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 0
    فرافکنی کردن فقط گوش شنوا می خواهد و زبان دراز مثلا ببینید مفسدان زمان پهلوی را که حتی برخی در زمان خود پهلوی زندان بودند امروز رسانه های آن ور آبی با کمال وقاحت قهرمان معرفی می کنند.
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    3 1
    آقا یا خانم مشرق! حرفش درست بود به نظرم، البته! اگر فضا باز بود، شفاف بود، اینجور نمیشد؛ قبول کن! بپذیر. نباید تکبر داشت و قلدری کرد در مقابل حرف.
  • حسن IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    مگر آبروی هم مانده که برود؟؟؟
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    با توجه به پولدار بودن بعیده اعدام بشه یا در نهایت یک مترسک را اعدام کنند که بیانگر اقدام عملی باشد . با ده تومن میشه یک محکوم به اعدام را شبیه این ساخت و اعدام کرد که قضیه بخوابه. جز اینکه اموالش را بریزید حساب مردم که متوجه تفاوت در واریزی ها بشوند و بشود قبول کرد که رد مال شده.
  • FR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    جای شکر باقیست که حلال خورانی هستند که جلوی انگل های فاسد را میگیرند. خدا یاورشان
  • روح ا.... IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    ببعصی سخنرانان و مسئولین کشوری ناخواسته و ن انسته و گاها بطور عمد....نقاط ضعف کشور را به دشمنان ارسال میکنند. ....خفته را بیدار و آگاه کنید....9486
  • سلام. IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    2 0
    بله متاسفانه مسئولان ابتدا دیانت والتزام به انقلاب نشون دادن سپس .فاسد شدن وبا اینکار خیانت وضربه خود رو به دین و ایمان شرافت این مردم زدن.فقط عذاب بی پایان الهی حقشونه و .خزیون فی الدنیا وعذاب فی آلاخره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس