کد خبر 1082724
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
دیوان کیفری

دیوان کیفری بین‌المللی با غیرقابل قبول دانستن تحریم‌های آمریکا علیه مقامات خود، گفت این حملات با هدف نفوذ بر اقدامات این دیوان و مداخله در مُر قانون است.

به گزارش مشرق، دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) با صدور بیانیه‌ای به اقدام دولت آمریکا در تحریم مقامات این سازمان واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این دیوان در بیانیه خود تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا را مصداق «تهدید و اجبار» علیه مقامات قضائی دانست که با هدف دخالت در مُر قانون انجام شده است.

بر این اساس، دیوان کیفری بین‌المللی با غیرقابل قبول خواندن این اقدام آمریکا، تصریح کرد در کنار کارمندان و مقامات خود در برابر جدیدترین نمونه از حملات بی‌سابقه علیه این سازمان ایستاده است.

بیشتر بخوانید:

این دیوان با ابراز تأسف عمیق از تصمیم آمریکا به تحریم مقامات خود، در بیانیه خود نوشت: «این حملات به مثابه تنش‌زایی و اقدام غیرقابل قبول برای مداخله در مُر قانون و عملکرد دیوان است. این اقدامات با هدف نفوذ بر اقدامات مقامات دیوان در حوزه تحقیقات مستقل و فرایند قضائی بی‌طرف آن اعلام شدند».

در این بیانیه، تحریم‌های آمریکا که حمله به دیوان خوانده شده، همانند حمله به منافع قربانیان جنایات خصمانه توصیف شده که این دیوان به عنوان آخرین امید برای اجرای عدالت درباه آنهاست.

ترامپ روز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه دیوان کیفری بین‌المللی را صادر کرد. گفته می‌شود این تحریم‌ها به دلیل تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جرائم آمریکا در افغانستان و همچنین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان اعمال شده است.

پیشتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آمریکا و دیگر کشورها خواسته بود دادستان‌ها و اعضای دیوان کیفری بین‌المللی را تحریم کنند.

یک ماه پیش بود که دادستانی کل دیوان کیفری بین‌المللی با بیان اینکه فلسطین، یک دولت مستقل است، تاکید کرد که این دیوان صلاحیت قضایی برای تحقیقات در موضوع جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس