کد خبر 1082716
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
روح نفت در کالبد استقلال و پرسپولیس!

اگر بازیکنانی که سابقه بازی در نفت تهران را دارند از ترکیب سرخابی‌های تهران جدا کنید یک ترکیب کامل ۱۱ نفره دارید که می‌تواند همین حالا به راحتی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر باشد.

به گزارش مشرق، روزهای قبل از کرونا فرصت خوبی برای فوتبالیست‌ها بود تا کمی استراحت کنند. علیرضا بیرانوند و وریا غفوری، ستاره‌های استقلال و پرسپولیس هم در این شرایط یک روز را کنار هم سپری کردند و برای تفریح و استراحت به کوه رفتند. بیرانوند در خصوص این دورهمی گفته بود نفت تهران دلیل دیدار با رفقای قدیمی‌اش در کوه بود و برای هم کری استقلال و پرسپولیس نخواندند. البته اگر قرار بود همه بازیکنان سابق نفت تهران که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند به کوه می‌رفتند، می‌شد یک دربی در پلنگ‌چال برگزار کنند. اگر بازیکنانی که سابقه بازی در نفت تهران را دارند از ترکیب سرخابی‌های تهران جدا کنید یک ترکیب کامل ۱۱ نفره دارید که می‌تواند همین حالا به راحتی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر باشد. بیایید نگاهی به ترکیب منتخب بازیکنان نفت تهران در استقلال و پرسپولیس فعلی بیندازیم.

دروازه‌بان
علیرضا بیرانوند فوتبال حرفه‌ای خود را از نفت تهران شروع کرد و فوتبالش را مدیون این باشگاه است. بیرانوند از رده‌های پایه نفت تهران شروع کرد و ۶۸ بازی برای تیم اصلی انجام داده است. بیرانوند در پایان لیگ پانزدهم نفت را به مقصد پرسپولیس ترک کرد.

مدافعان میانی
سیدجلال حسینی در پایان لیگ پانزدهم و بعد از یک سال بازی در نفت تهران به پرسپولیس بازگشت. در کنار سیدجلال چندین مدافع میانی دیگر هم به استقلال آمدند، اما تنها محمد دانشگر است که هنوز در استقلال بازی می‌کند. دانشگر دو سال در نفت بود و از آنجا به سایپا رفت و حالا هم یک استقلالی است.

دفاع راست
مهدی شیری، مدافع مورد علاقه منصوریان در نفت تهران بود. شیری که سابقه بازی کنار بیرانوند، سیدجلال و امیری را داشت با ۳ فصل تأخیر خودش را به همبازیان سابقش رساند و او هم به پرسپولیس پیوست.

بیشتر بخوانید:

نامه به وزارت اطلاعات نباید رسانه‌ای می‌شد/در رسانه ملی مبارزه با فساد را به سخره گرفتند

دفاع چپ
میلاد زکی‌پور هم یکی دیگر از بازیکنانی است که مستقیم از نفت تهران به استقلال آمد. میلاد همزمان در تیم‌های رده پایه و بزرگسالان نفت تهران بازی می‌کرد و بعد از یک سال حضور در این تیم به استقلال پیوست.

هافبک‌های دفاعی
کمال کامیابی‌نیا در نفت تهران اوج گرفت و به پرسپولیس آمد. کمال در دو سالی که بازیکن نفت بود ۵۳ بازی انجام داد و یکی از بازیکنان اصلی تیمش بود. در کنار کمال یک بازیکن دیگر از آکادمی فوتبال نفت تهران قرار می‌گیرد، سینا خادم‌پور با نفت تهران به فوتبال ایران معرفی شد و به استقلال آمد.

هافبک راست
گل وریا غفوری به سیدمهدی رحمتی را نمی‌شود فراموش کرد. شوت سرکش وریا در ورزشگاه تختی از فاصله‌ای حدود ۴۰ متری به کنج دروازه رحمتی رفت تا وریا نامی برای خود در فوتبال دست و پا کند. وریا هم مثل کمال دو سال در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم لباس نفت را پوشید و ۶۲ بازی هم برای این تیم انجام داد.

هافبک چپ
وحید امیری هم مثل باقی بازیکنان در نفت تهران دیده شد. او با گلش یک جام قهرمانی را از پرسپولیس گرفت، اما بعد از ۳ سال بازی در نفت به پرسپولیس پیوست و قهرمانی در لیگ برتر را با سرخپوشان تهرانی تجربه کرد.

روح نفت در کالبد استقلال و پرسپولیس! هافبک تهاجمی
آرش رضاوند هم بخشی از عصر طلایی نفت تهران بود و طی سه فصل ۵۹ بازی برای این تیم انجام داد. او که از تیم‌های رده پایه استقلال به نفت رفته بود بعد از یک وقفه دو ساله و بازی در سایپا به استقلال بازگشت.

مهاجم نوک
ارسلان مطهری را هم باید در رأس خط حمله این تیم قرار داد. ستاره ۸ گله استقلال در لیگ برتر فصل نوزدهم هم در نفت تهران بازی می‌کرد و رسیدن به رؤیاهایش در فوتبال را با درخشش در نفت آغاز کرد.

ترکیب منتخب بازیکنان استقلال و پرسپولیس که در نفت تهران بودند

پادوانی، علی قربانی، امین حاج‌محمد و... از نفت به استقلال تهران پیوستند. در واقع استقلال و پرسپولیس در این سال‌ها مدیون نفت تهران هستند. سرخابی‌ها با سوخت نفتی که می‌سوزانند این روزها یکی پس از دیگری جام‌ها را درو می‌کنند، اما خبری از صاحب اصلی این موفقیت‌ها نیست.

نفت تهران در پایان لیگ هفدهم به لیگ یک سقوط کرد و بلافاصله منحل شد. تیمی که فقط دو سال قبل از انحلال قهرمان جام حذفی ایران شده بود و حتی تا جمع ۱۶ تیم برتر آسیا در لیگ قهرمانان قاره صعود کرد. نفت تهران بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد و اگر به گذشته بازگردیم نام‌هایی مثل علی کریمی و جواد نکونام را در جمع بازیکنان پرورش‌یافته رده‌های پایه نفت تهران می‌بینیم. نفت سوخت، آتش گرفت و دود شد و دیگر خبری از آن تیمی که سوخت تیم‌های لیگ برتر را تأمین می‌کرد نیست و روح آخرین بازماندگانش به سرخابی‌های تهرانی جان داده تا قهرمان لیگ و جام حذفی شوند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس