نوبخت نمایه

نوبخت گفت: درحالی که دشمنان در تلاش هستند که تابستان داغ را برای مردم ایجاد و به فشارهای تحریمی افزوده کنند، ما در دولت تلاش داریم که با افزایش آستانه تحمل مردم به شکست این پروژه کمک کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت که به منظور افتتاح برخی پروژه‌های راهسازی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های حوزه گردشگری و صنایع دستی به استان خراسان جنوبی سفر کرده است در شهرستان طبس اظهار داشت: کشور در سالهای اخیر با محدودیت منابع مواجه است اما با ایدولوژی روشن و دکترین تعریف شده به ساماندهی منابع رسیده‌ایم و هرچند در واقعیت غیرممکن به نظر می رسد اما با برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌ها شدنی است.

وی تصریح کرد: نگاه اعتقادی و دکترین مدیریت، تعیین کننده اولویت است و عده‌ای می‌گویند منابع را جایی ببریم که آب و خاک و نتیجه مطلوب باشد که این نگاه با اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیره دولت فعلی مغایرت دارد و مقید هستیم آنچه به کار ما برکت می‌دهد؛ صرفا بازده اقتصادی نیست بلکه صرف امکانات و تجهیزات و توجه به انسان‌هایی است که توصیه رهبران انقلاب به خدمتگزاری آنها می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نوبخت: سهم نفت از بودجه کشور به کمتر از ۱۰ درصد رسید

رئیس سازمان و برنامه و بودجه ‌با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: در سیاست‌گذاری انجام شده هرچند اقتضائات بعد از تحریم برخی را تغییر داد اما با توجه به منابع فعلی به خوبی می‌دانیم که کشور را به چه سمتی اداره کنیم.

وی افزود: منابع محدود فعلی در بخش منابع جاری به مسائل رفاهی و اجتماعی؛ آموزش و پژوهش؛ دفاع و امنیت و نیز بهداشت و درمان برمی‌گردد که نمی‌شود از هیچکدام آنها کم کرد اما با تقسیم منصفانه به سفره معیشت کارمندان کمک کردیم و سعی داشتیم ۵۰ درصد به فوق‌العاده‌ای بخش حقوق اضافه کنیم.

معاون رئیس جمهور به اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در سال‌جاری اشاره و تاکیدکرد: درحالی که دشمنان در تلاش هستند که تابستان داغ را برای مردم ایجاد و به فشارهای تحریمی افزوده کنند، ما در دولت تلاش داریم که با افزایش آستانه تحمل مردم به شکست این پروژه کمک کنیم.

نوبخت در جمع مدیران شهرستان طبس به ساخت مسکن محرومین و تامین زیرساخت‌های اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی کشور با توجه به شرایط تحریمی نیازمند دقت نظر و حساسیت جدی است و به همین دلیل براساس نقشه جامع ایران و تقسیم‌بندی کیفیت راه‌ها و نیازهای هر منطقه؛ پروژه‌هایی که شاید در دولت‌های گذشته هزاران میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی آن انجام شده اما اکنون راکد مانده است را با گذاشتن اندک مبلغی به بهره‌برداری برسانیم.

وی از اختصاص بیش از ۳۴ هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساختی و عمرانی کشور خبرداد و گفت: یکی از سیاست‌های دولت دوازدهم توجه به حوزه ریلی است و در ادامه اتصال همدان، کرمانشاه، ارومیه، رشت، سنندج و اردبیل به شبکه سراسری راه‌آهن جمهوری اسلامی  حالا برای راه‌آهن استان خراسان جنوبی سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا با پشتوانه‌ای قوی به سرانجام مطلوب برسد.

نوبخت تاکید کرد: بودجه ریزی دولت در بخش عمرانی براساس عملکرد و پیشرفت کار است و علت اینکه استان خراسان جنوبی از ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار سالهای ۹۸ و ۹۹ موفق شده ۵۴۰ میلیارد تومان را اخذ کند، به خاطر مدیریت شایسته در پیشرفت کار بوده است.

معاون رئیس جمهور گفت: برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان خراسان جنوبی کلنگ زدیم که در کمتر از یک سال موفق شده‌ایم ۲ هزار واحد را آماده بهره‌برداری کنیم و ۵ هزار دیگر امروز چهارشنبه ۲۲ خرداد ۹۹ تحویل می‌شود و اکنون اماده‌ام که با توجه به حسن انجام خدمات، مدیریت و پیشرفت سریع اعتبارات در کنار این پروژه‌ها امکان احداث ۵ هزار واحد مسکونی دیگر در شهرهای استان خراسان جنوبی کلنگ زنی نماییم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در ماه‌های آینده مسیر ریلی به طول ۷۴۰ کیلومتر از چابهار به سمت زاهدان و مشهد را اجرایی می‌کنیم که راه‌آهن استان خراسان جنوبی نیز در همین پروژه انجام خواهد شد و در حوزه راه‌های این استان با نگاهی مثبت اختصاص بودجه داشته و خواهیم داشت.

نوبخت گفت: براساس گزارش آمارگیری نیروی کار در دولت، استان خراسان جنوبی نرخ اشتغال افزاینده و نرخ بیکاری کاهنده دارد و در همین راستا ۷۵۰۰ پنل خورشیدی جهت تامین برق واگذار می‌کنیم و در قالب تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود با ایجاد ۳ هزار شغل مصمم به تقویت مشاغل خانگی، زنان روستایی و صنایع دستی در استان هستیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از تعریف ۷۵ پروژه در راستای تحقق جهش تولید برای استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان در این بخش برای استان سرمایه‌گذاری می‌شود که ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 30
  • غیر قابل انتشار: 11
  • امیر IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    62 2
    افزایش آستانه تحمل مردم چه ربطی به شما داره؟!!!
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    53 5
    این کد خوبی نیست !!!! در این یکسال باقی مانده خدا به خیر کند
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    58 5
    تاخود شما فضا را ملتهب و ملت را بیچاره نکنید دشمن کاری نمی تواند بکند ندانم کاری و افتضاحات خود را به نام دشمن تمام نکنید
  • DE ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    39 3
    بهترین کمه شما اینه که: ۱. سکوت کنید. ۲. هر چه زودتر از این مناصبی که ۳۲ ساله به اونها چنبره زدید، برید کنار. ما را به خیر شما امید نیست. شر مرسانید.
  • رضا IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    36 5
    تابستان داغ شما هستید وبس
  • DE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    29 1
    ایران منبع مصالح ساختمانی است لطفا خط تولید مصالح ساختمانی را توسعه دهید تا قیمت مصالح ساختمانی کاهش پیدا کرده و برای میلیون ها نفر اشتغال زایی شود و امکانات جدید مهیا شود. با صدور خدمات شرکت های ساختمان سازی به کشورهای همسایه که کمبود مسکن دارند میتوانید ارزسازی و امکانات مالی را توسعه بخشید.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    24 6
    کدوم تابستان داغ جناب نوبخت نکنه اینم یه بازیه دیگست که میخوایداین حرف رو دهن مردم بزارید واسم رمزتونه ومیخواید مردم رو تحریک کنید که بریزن بیرون وگرنه که ملت سرگرمه بدبختیه خودشونن و اصلا حواسشون به این مسایل نیست
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      1 0
      آفریییییییین دقیقا همینه+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    30 4
    اقای نوبخت دولت اصلاحات بروددشمن هیچ غلطی نمتواندبکند اگرالان فسادودزدی زیادشده ودشمن فشارمی اورد متاسفانه دولت اصلاح طلبان ب انها کمک میکنند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    19 2
    اقای نوبخت یک پنکه اقای روحانی همیشه با خودش حتی خارج ازکشورهم میبرد چون ایشان تحمل سختی وگرما راندارد شما ان پنکه رابه هرکس گرمش شد بده به بقیه کاری نداشته باش اصلاح طلب
  • رحیم IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    21 3
    بقول خاله قزی سریال خوش نشین ها : شما جیب مارو نزن تابستون داغ پیشکش.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    13 2
    شما بدترازدشمن هستید تواین ۷سال پدرمارا درآوردید.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    11 2
    استانه تحمل مردم به هیچکس هیچ ربطی نداره اصلا کی گفته آستانه تحملمو ببرم بالا ؟اتفاقا استانه تحملمون خیلی کم شده!.کم میارید میاید سراغ مردم پشت مردم قایم میشید
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    7 2
    اين دولت كژ دست و دستمال كثيف خودش تابستان داغ درست نكند امريكا و اياديش هيچ غلطي نميتوانند بكنند كد نده بد بخت
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    10 1
    دیگه تحملی نمونده ؟ کی به نفع مردم کار کردین مردم بیچاره اند
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    3 5
    دولت تروریستی وادم کش امریکاو غرب و صهیونیستی هیچ غلطی نمی کنند....... قیام ملت اگاه امریکا نشان شکست عمل ضد انسانی ترامپ در حکومت ظالمش میباشد وهنوز دولت ترامپ از مدیریت بحران کرونا عاجز وناتوان است وحالا هم درگیر مشکلات داخلی خود می باشد وبا نا امیدی ترامپ تک دوره ای از قدرت خلع خواهد شد وامریکا دچار دگرگونگی و انقلاب درونی خواهد شد .....
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 3
    دشمنان خودشان درگیر بهار و تابستان داغ هستند. شما در دولت تبخیر امید تابستان رو برای مردم داغ نکنید دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    7 2
    من ک به روحانی رای ندادم
  • رضا US ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 3
    افزایش آستانه تحمل دیگه چیه؟؟؟؟آقایون دولتی شما کارتونو درست انجام بدید آمریکا و گنده تر از اون هیچ غلطی نمیتونن بکنن. با این کدی که میدن به اونور باز چه برنامه ای دارن خدا میدونه با.......
  • گرجی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 2
    دشمنا تدارک دیدن یا شما بفرض که دشمن تدارک دیده اگر جا زدین بی زحمت بزنین کند تا باد بیاد مردم خودشون یه فکری می کنند
  • ید IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    9 2
    نوبخت دروغ می گوید دشمنان درگیر مشکلات خودشانند این دولت است که با بی تدبیری خودش تابستان و زمستان داغی برای مردم درست می کنند .
  • عباس IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    8 2
    چقدر هم دقیق تاریخ رو اعلام میکنند و فقط روز رو معلوم نکردن اگر اطلاعات جدیدی کسب فرمودی ما رو بی اطلاع نذذززارید
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    شما پیت نفت را بنداز زمین دیگه از گرما گذشته سوختیم
  • سینا NL ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    درود به اقای نوبخت عزیز و دکتر حسن روحانی که با وجود تمام مخالفت های کاسبان تحریم که متاسفانه کشور ما را به بازیچه خود برای نفع خود گرفته اند صادقانه و خالصانه مقاومت می کنند تا معنی مقاومت واقعی را بفهمیم، امروز با افتخار تر از همیشه می گویم که خوشحالم که دو دوره متوالی به دکتر حسن روحانی قهرمان ملی شجاع کشورمان رای داده ام.
  • سینا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    درود به اقای نوبخت عزیز و دکتر حسن روحانی که با وجود تمام مخالفت های کاسبان تحریم که متاسفانه کشور ما را به بازیچه خود برای نفع خود گرفته اند صادقانه و خالصانه مقاومت می کنند تا معنی مقاومت واقعی را بفهمیم، امروز با افتخار تر از همیشه می گویم که خوشحالم که دو دوره متوالی به دکتر حسن روحانی قهرمان ملی شجاع کشورمان رای داده ام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس