کرونا نمایه

رییس بیمارستان مسیح دانشوری گفت: استفاده از داروی «رسیژن» تا حدودی مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، نشست تخصصی به منظور بررسی نقش داروی رسیژن (داروی ام اس) در کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا با حضور ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری، زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و جمعی از پزشکان و متخصصان این مرکز برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا با جذامیان چه کرد؟ +عکس

در ابتدای این نشست، ولایتی گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد. امروز هم قرار است دارویی را برای مقابله با کرونا رونمایی کنیم که می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

او افزود: یکی از داروهای مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

پیام طبرسی، مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در اظهار کرد: امروز در بیمارستان مسیح دانشوری نتایج دو مطالعه بالینی مربوط به داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ اعلام شد.

او افزود: براساس نتایج مطالعه اول، داروی Interferon beta-۱a به همراه داروی Kaletra برای ۲۰ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ استفاده شد که همه بیماران درمان شدند. وایرولوژیک ریسپانس در این بیماران خوب و کوتاه‌تر از زمان عادی بود و عوارض خاصی از دارو نیز دیده نشد. نتایج این مطالعه در مجله ایمونو فارماکوتراپی چاپ شده است.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دو داروی Interferon beta-۱a ساخت داخل (با برند رسیژن) و Kaletra را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی Kaletra را دریافت کردند.

رسیژن، مرگ‌ومیر بیماران کرونا را به یک پنجم کاهش داد

او تصریح کرد: نتایج این مطالعه به این صورت بود که بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان نیاز آن‌ها به بستری در ICU کاهش و میزان مرگ‌ومیر آن‌ها هم به یک پنجم کاهش یافت. در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آن‌ها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

طبرسی گفت: به صورت همزمان سازمان جهانی بهداشت نیز در تعدادی از کشورهای جهان از جمله ایران در حال مطالعه داروی Interferon beta-۱a روی بیماران مبتلا به COVID-۱۹ است که بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این مطالعه حضور دارد و پیش‌بینی می‌شود نتایج آن تا یک ماه دیگر منتشر شود.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری یادآوری کرد: البته میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز Interferon beta-۱a دوازده میلیون واحدی یک روز به بیماران دادیم درحالی‌که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 0
    اللهم اشف کل مریض.
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    لطفابه دادشهردزفول درخوزستان برسیدوضعیت قرمزه وهرروزتعدادی فوت می کنندهمه جارابازکردندوهیچ نظارتی نیست مریض باعلائم کرونابه دکترمراجعه می کنه دکتربهش می گه سرماخوردی خودش می ره به زورازمایش می دهدکروناش مثبت می شودآخه این چه وضعیه یه فردی دیگه ای می ره درمانگاه تست کرونامی دهدمنفی می شه می رودبیمارستان تستش مثبت می شه به دادشهرماهم برسید
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    شاخ غول را شکوندید!!!! در شرایطی که کل دنیا به سمت مهار میره ما چی ما فقط نگاه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس