کد خبر 1082525
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
جانسون به سر کار باز می‌گردد

با ادامه روند نزولی میزان رضایت مردم انگلیس از عملکرد دولت، محبوبیت حزب کارگر افزایشی قابل توجه را نشان می‌دهد.

به گزارش مشرق، نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت مردم انگلیس از دولت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور همچنان روند کاهشی دارد.

روزنامه «ایندیپندنت» روز پنجشنبه نوشت، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد تنها ۳۲ درصد از مردم انگلیس معتقدند دولت این کشور وظایف خود را به درستی انجام می‌دهد که ظرف یک هفته گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی موج بزرگ اعتراض‌ها در انگلیس

در مقابل، ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند دولت جانسون از زمان روی کار آمدن در سال گذشته میلادی عملکرد قابل قبولی نداشته است.

این در حالی است که ۴۸ درصد از شرکت‌کنندگان، عملکرد «کِر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس را رضایت‌بخش می‌دانند که نسبت به ماه گذشته ۸ درصد افزایش یافته و تنها ۲۱ درصد از این افراد با نحوه عملکرد استارمر مخالف هستند.

با آغاز همه‌گیری جهانی ویروس کرونا، انگلیس به‌خاطر تعلل و اقدامات دیرهنگام دولت جانسون به یکی از برزگ ترین مراکز شیوع این بیماری تبدیل شده است.

استارمر که تنها چند ماه از انتصابش به عنوان رهبر حزب کارگر می‌گذرد بارها در جلسات پارلمان عملکرد دولت جانسون در قبال مهار شیوع کرونا را به باد انتقاد گرفته و مقامات دولت را وادار به ارائه آمار و اتخاذ اقدامات مختلف کرده است.

این در حالی است که در انتخابات زودهنگام سال گذشته میلادی حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» شکست سختی از حزب محافظه‌کار جانسون خورده بود.

روز گذشته (چهارشنبه) «کلیفورد استات» مشاور جانسون هشدار داد، ترکیب مسائلی همچون نابرابری، خشم از عملکرد پلیس، اعمال اجباری قوانین محدودکننده برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و خشم عمومی از نقض قوانین قرنطینه از سوی «دومینیک کامینگز» مشاور ارشد دولت انگلیس می‌توانند به اعتراضاتی شدید در شهرهای مختلف این کشور تبدیل شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس