کد خبر 1082522
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
نشست شورای حکام آژانس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از برگزاری نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن برگزاری هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به صورت مجازی، یک مقام ارشد دولت روسیه خبر داد نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نامه ایران به مدیرکل آژانس درباره رفتار غیرقانونی و متخلفانه آمریکا

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتر نوشت: « شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده به صورت مجازی دیدار خواهند کرد. این کار اجازه می‌دهد که درباره همه موضوعات در دستور کار به صورتی عمیق صحبت کنیم اما رای‌گیری ممکن نیست چرا که درباره رویه‌های مربوطه برای چنین وضعیت خاصی توافقی وجود ندارد. دیگر سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با سیستم سازمان ملل هم با این وضعیت مواجه هستند».

وی افزود: «یک راه حل جهانی موقت در مجمع عمومی سازمان ملل وجود داشت: امکان اتخاذ تصمیمات به صورت مجازی وجود دارد اما فقط با اجماع. در خصوص اختلاف نظرها، مشورت‌ها ادامه دارد. درباره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع می‌تواند خیلی زود می‌تواند رفع شود اگر شرایط اجازه برگزاری نشست‌های "فیزیکی" (حضوری) را بدهد».

برگزاری مجازی نشست شورای حکام در حالی انجام می‌گیرد که در روزهای اخیر، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی شامل فرانسه درباره گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، جنجال آفرینی و تهران را به عدم همکاری با آژانس متهم کرده‌اند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پیشتر مواضع غرب را رد و به همکاری گسترده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله ده‌ها بازدید آژانس از ایران بر اساس پروتکل الحاقی اشاره کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس