مهدی تاج

در برنامه ویژه "فوتبال برتر" دوشنبه شب یک اتفاق تازه افتاد که پیش از این در برنامه های ورزشی سیما مشاهده نشده بود.

سرویس ورزش مشرق - دوشنبه شب "فوتبال برتر" چهره مردمی و تقید به اخلاق حرفه ای را به نمایش گذاشت و در یک برنامه چالشی سه ساعته، رییس سابق فدراسیون فوتبال را که مسبب اصلی عقد قرارداد رازآلود و پرابهام ویلموتس است، خلع سلاح کرد و از یک واقعیت دردناک، که بی تدبیری "مدیران کوتوله و سفارشی" یاد می شود، پرده برداشت. موضوعی که سالهاست منتقدین و کارشناسان دلسوز فریاد می زنند اما فریادرسی ندارند!

قبل از هر چیزی باید از شبکه سه سیما تقدیر و تشکر کرد که عرصه نقد و چالش را باز گذاشت تا بی غرض و مرض همه آنچه در پس پرده ماجرای قرارداد ننگین ویلموتس و افراد دخیل در این پرونده وجود دارد را عیان سازد و یک بار دیگر معلوم کند که فوتبال همواره مظلوم و یتیم بوده و بالانشین های بی خیال و بی توجه به منافع ملی و ملت، بر جسم بی جان آن تاخته اند و مصالح حزبی و رفاقتی را بر منافع ملی ترجیح داده و جامعه ورزش را به سمتی سوق داده اند که جز نگرانی، استرس، اضطراب، خسارتهای روحی و روانی، هدر دادن بیت المال و البته بدنامی! عایدی نداشته است!

در برنامه ویژه "فوتبال برتر" دوشنبه شب یک اتفاق تازه افتاد که پیش از این در برنامه های ورزشی سیما مشاهده نشده بود. از آنجایی که مهدی تاج همیشه برای گفتگو و مصاحبه، شرط های انحصاری می گذارد و اجازه مداخله و ورود کارشناسان و سایر مسئولان را در حین گفتگو نمی هد، این بار این تابو و عرف غلط توسط فوتبال برتر شکسته شد و هر چند کسی پشت خط نیامد و کارشناس و مسئولی ورود پیدا نکرد اما اصل موضوع شرط گذاری تاج بر رسانه ملی شفاف سازی شد و معلوم گشت که پیش از این تمام برنامه ها از قبل توسط وی قرنطینه می شد و آنچه وضعیت دلخواه بود اجرا می شد. برنامه نود عادل فردوسی پور یکی از این برنامه هایی بود که تاج قبل از حضورش در آن شرایطش را به تهیه کننده و مجری تحمیل می کرد و ضمن دستچین کردن سوالات وارد مصاحبه و گفتگو می شد!

بیشتر بخوانید:
 

قرارداد با ویلموتس خیلی هم خوب بود/ از ورود نهادهای نظارتی استقبال می‌کنم
 

مسئولان و منتقدان در صف پاسخگویی به تاج/ روز محاکمه!

فرق "بدون تعارف" با "فوتبال برتر"

پیش از آنکه مهدی تاج برای گفتگو به برنامه "فوتبال برتر" دعوت شود، برنامه "بدون تعارف" شبکه دو سیما پس از ماهها دور شدن تاج از انظار عمومی و مخفی شدن از دست مطبوعات و رسانه ها او را جلو دوربین برد و در یک شوی کوتاه بی خاصیت، سناریوی از پیش تعیین شده پشت پرده مخالفان وزیر ورزش را کارگردانی کرد و تمام مصائب و مشکلات و تقصیرات قرارداد ویلموتس را متوجه سلطانی فر کرد که گویا این مربی بلژیکی با سفارش او انتخاب و به فدراسیون فوتبال تحمیل شده بود و همه خسارت ها و بدهی های ببار آمده از جانب وزیر بوده است! این در حالی است که  مجری معروف و همیشه چالشی بدون تعارف و خارج از گود، این بار با آرامش و متانت خاصی رییس سابق فدراسیون فوتبال را مورد خطاب قرار می داد که گویا با یک قهرمان گمنامی در حال گفتگوست و پیش از این خدمات شایانی انجام داده و از دید ملت و کارشناسان مغفول مانده و انتظار این است که مورد تجلیل و تفقد نیز قرار گیرد!

تاج در آن برنامه توپ را به زمین وزیر ورزش انداخت و پس از آن برخی کارشناسان و تعدادی از نویسندگان نیز بدون تعمق تحت تاثیر جریانی قرار گرفتند که با حمله به وزیر، مقصر اصلی و همدستانش را از مهلکه فراری دادند. البته برنامه فوتبال برتر نقشه آنها را عقیم گذاشت و کلاف سردرگمی را که رشته بودند پنبه کرد. برخی ها که با این ترفند در صدد بودند مسیر بررسی درست ماجرا را منحرف کنند، با کشاندن پای کانون فرهنگی ایران و هلند و ربط دادن آن به شخص سلطانی فر بازی جدیدی را راه انداختند که همه آنها دوشنبه شب لو رفت و انحصار طلبی رییس فدراسیون فوتبال در سفر به بلژیک با ترجمه ناقص قرارداد و عدم تسلط وی به بندهای ابهام آمیز و باختش در این قرارداد موید حقیقتی است که سالهاست دامنگیر مدیریت کلان شده و دست از سر آن بر نمی دارد.

چرا تلویزیون عاقل نیست!؟

رییس سابق فدراسیون فوتبال وقتی نتوانست پاسخ قانع کننده ای به سوالات میثاقی بدهد و از شاخه ای به شاخه دیگری می پرید، با گیر کردن در منگنه سوالات از پیش هماهنگ نشده، عرق از پیشانی اش سرازیر شد و فشارش بالا رفت تا آنجایی که مجری برنامه را بی عقل خواند و گفت: "اگر شما عاقل بودید... د. "، و عجز و ناتوانی اش را نشان داد. تاج در این لحظه به استیصال رسیده بود و راه فراری نداشت و به همین دلیل از منطق پاسخگویی فاصله گرفت و عصبانیتش را عیان ساخت.

مهدی تاج شخصی است که پس از رسیدن به ریاست بارها در برابر انتقادات خبرنگاران واکنش تندی نشان داده و آنها را با ترس و ارعاب نسبت به نقد و بررسی وضعیت آشفته فدراسیون فوتبال باز داشته است! در این زمینه خیلی راحت می توان درک کرد که چرا پای نیروهای امنیتی و قضایی همانند قاضی قاسم زاده مفسد اقتصادی و ارتشاء و... به فدراسیون باز شد و حفاظ پاسداری از حریم ریاستی آقای رییس ضخیم تر گشت!

قاسم زاده همان شخصی بود که با شکایت و سفارش تاج خبرنگاری را بازداشت و با تراشیدن سر او و تهدیدش به عدم تکرار انتقاد از فدراسیون نشان داد که تا چه حد استقلال فدراسیون وابسته به مطامع شخص رئیس بوده و مخالفان آن با برخورد و تنبیه مواجه می شدند! رفتاری که بارها به انحای مختلف تکرار شد و مدیران مسئول و سردبیران نشریات و خبرگزاری ها همواره با شیوه های تهدید آمیز تاج و امنیتی های دور و بر او روبرو بودند.

مشکوک شدن به سوالات مردم

فرافکنی رییس سابق فدراسیون فوتبال و فرار او از مهلکه سوالات بیشمار مجری پایانی نداشت و مسلسل وار بر سرش آوار می شد تا جاییکه در لحظات پایانی برنامه به اوج خود رسید.

وقتی محمد حسین میثاقی قصد مطرح کردن چند سوال مردمی را داشت، تاج اظهار کرد که معلوم نیست اینها سوالات مردم باشد! این در حالی بود که مجری برنامه، گوشی همراهش را که همیشه پیامهای مردمی بر آن مرتبط است، به سمت او برد و نشان داد که صدها سوال از سوی مردم رسیده که حداقل چند سوال آن باید پاسخ داده شود. اما از آنجاییکه آقای رییس مردم را نیز باور ندارد و نمی توانست سوالات بیشمار آنان را گلچین و انتخاب کند و از پیش تعیین نماید و شروطی هم برای مطرح کردن آنها بگذارد، به همین دلیل تهیه کننده برنامه ترجیح داد تا زودتر به غائله پایان دهد و پیش از اینکه اتفاق خاصی بیفتد، مهدی تاج را از استودیو به سمت منزلش برای یک شب کابوس وار بدرقه نماید.

بیشتر بخوانید:
 

بی احترامی تاج به مردم روی آنتن زنده! +فیلم

چه باید کرد؟

این تنها سوالی است که می شود از مقامات مسئول، نهادهای نظارتی و قضایی و اجرایی پرسید که واقعا چه باید کرد و چگونه می شود تصمیمی گرفت که جامعه فوتبال از آسیب های ضعف مدیریتی و تخصصی، دلال بازیها، فساد و رانت خواری ها، عدم دخالت آقازاده ها و ...، نجات یابد و به یک سازمان سیستماتیک و به تعبیری یک کانون گرم و سالم برای مردم تبدیل شود؟ کانونی که با اعضای کاربلد و دلسوز اداره شود و فقط برای یک بار برای همیشه از شر حاسدان و فاسدان رها و به اهلش سپرده شود. این کار نیاز به همت وزارت ورزش، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور و حتی وزارت اطلاعات دارد تا با تشکیل یک کمیته مشترک تخصصی قاطعانه با فساد حاکم و خاطیان متمرد برخورد کند و آنگونه که سزاوار این ملت است زندگی را برایش بهتر و شایسته تر مهیا کند.


* مرتضی موسوی زنوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    47 8
    والله چییزی که ما دیدیم این بود که این تاج با زرنگ بازی خاص از زیر جواب دادن طفره می رفت و این جوان مجری هم حریف او نبود و تازه میثاقی عصبانی هم شد و نتوانست خود را کنترل کند
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    57 13
    بی خیال مشرق، در هر زمینه و روی هر چیزی دست بگذاری، بوی گندش بالا خواهد رفت، واقعیت اینه که از اول خشت کج را رفسنجانی گذاشت و داستان صلاح و مصلحت نظام را را برای ماله کشی روی اعمال مدیران بی کفایت ذلت طلب، اختلاسها، رشوه‌ها و انواع خلافها و خلافکاریها ساخت و حالا کارد به استخوان رسیده، امید است جناب آقای رئیسی با تخصصی کردن قوه قضاییه و ایجاد دپارتمان های تخصصی قضایی چ، برای همیشه این دیوارهای کح را تخریب و از پای بست اسکلتی محکم و اصولی برای کشور بسازند اما باید همه مسئولان لشکری و کشوری و مردم از ایشان حمایت کنند که در اصل از ایران حمایت میکنند و آینده ایران و فرزندانش.
    • کیا IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      8 38
      خواب خوشت تعبیر ندارد چون خوک به روباه رسید و روباه به سگ.....
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    35 0
    یه مشت... شدن مدیر و مسئول، حالم بهم خورد.
  • علي US ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    34 21
    ميثاقي بي نظير بود اون شب دمش گرم
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    53 0
    خوب حالا که چی ؟ گندش دراومده این مردک تا بحال دهها میلیون دلار طی قراردادهای کثیف به بیت المال ضربه زده . نباید محاکمه بشه ؟ چهار تا انتقاد و تموم شد ماجرا ؟
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    40 50
    الان یعنی شبکه ی سه خوبه و عادل بده؟خب یه نظر سنجی بذارین بینین مردم هم با شما هم عقیده ان یا نه!!
    • دیده بان IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      52 28
      نفهم ! در نظرسنجی مردم سال 60 هجری هم چندصدهزار نفر یزید را قبول کردند و هفتاد و دو نفر امام حسین را. پس لطفا خیلی روی نظرسنجی مردم حساب نکن و ذرت پرتاب نکن.
    • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 0
      البته نظر ایشون مصادیقی بود کسی به کسی شبیه نکردن،،،
    • //////////// IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      4 0
      با این منطق قرون وسطاییت دموکراسی رو زیر سوال بردی جناب بافهم و با ادب
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    31 0
    الان دوباره اگه حالش بد بشه مجبوره بره المان
    • محمد IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      23 17
      خیلی تابلویین که میخوایین مدیر شبکه سه خوبی نشون بدین.میخوایین بگین جای نود مرسی شده.اما اگه انصاف داشتین‌‌...!به هر حال شما با این کارا باعث میشین عادل محبوب تر بشه.
  • سید حبیب IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    21 3
    شفافیت تنها راه نجات کشور
  • حسين DE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    17 11
    حسن كليد دار همه مشكلات رو حل ميكنه.
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    18 3
    ولا نظر سنجی بزارید ..... ولی خودتون هم می دونید که کار از کجا خرابه
  • مجتهد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    29 24
    هیچ تابویی شکسته نشد و تمام رسانه ها و مردم دیدن که میثاقی با وجود اینکه از لحاظ شرایط دست بالا رو داشت اما در آخر بازنده بحث شد.چرا؟ چون که نحوه قرار گرفتن میثاقی در این برنامه رو مردم نپذیرفتن؛حالا شما هی بیاین تعریف کنین، حقیقت هیچ تغییری نمیکنه،مردم فردوسی پور رو میخوان.
    • امین US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      28 16
      جناب مجتهد، فردوسی پور محبوب شما ، هیچ وقت مدیران فدراسیون فوتبال را در حالت استیصال قرار نمی داد و دچار چالش حقیقی نمی کرد، چون هر سوالی که از آنها می پرسید، قبلاً با آنها هماهنگ کرده بود، هیچ گاه هم آنها واکنشی که تاج در برنامه فوتبال برتر نشان داد، نشان نمی دادند، پس بهتره این تابو شکنی تاریخی را در برنامه های ورزشی صدا وسیما قدر بدانیم و پایان مصلحت اندیشی و محافظه کاری آزاردهنده زمان فردوسی پور را در مواجهه با مسئولین ورزش کشور ارج نهیم.
    • امید IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      11 24
      درود بر فردوسی پور شجاع و نترس و مردمی
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      6 7
      بسیار سفر باید تا پخته شود خامی اگر این مجری جوان دچار غرور و خود بزرگ بینی نشود در آینده با تجربه بیشتر میتواند با صبر و متانت زرنگتر از تاج را هم مجبور به پاسخگویی کند ولی به هر حال جای آن دارد به این موضوع از طرق قانونی رسیدگی شود و اگر فسادی بوده که ظاهراً خیلی هم بوده ، مفسد مجازات شود
  • Mahdi IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 11
    همین شما که میدونستید قبلا برای هر مصاحبه ای شرط میزاره آقای تاج و قرنطینه خبری درست می‌کنه تمام این مدت چرا ساکت بودید مدیر کوتوله سفارشی؟درست همه مدیران همینجور هستند اما هزار بار بد تر خبر نگاراهایی هستند که می‌بینند و می‌دونن اما یا از ترس یا برای منفعت تا زمانی که طرف پستی داره هیچ چیزی نمیگن
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    11 3
    چی میگی مشرق برنامرو از دید خودت دیدی چیزی که ما دیدیم این نبود
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 3
    قضیه مدیران نالایق مثل تاج حالا حالا ها دست از سر ایران برنمیدارد چرا که امثال تاج در تمام سطوح مدیریتی کشور حضور دارند چراکه ملاک پیشرفت و کسب پستهای حساس و بالای کشور ابدا بر اساس شایسته سالاری نیست بلکه بر اساس رابطه و قبیله گرایی استوار شده ، از جمله خود میثاقی که بدون طی کردن مراحل لازم ، یکباره از سمت گزارشگر برنامه نود بر مسند مجریگری فوتبال برتر نشست و همان شب هم بی تجربگی او بر همه عیان شد .
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    9 0
    اگر میثاقی راست گفته آیا تاج نباید محاکمه بشود
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 0
    تاج از تمامی قراردادها سهم خواهی میکند
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    9 0
    بساط مدیریتی مافیایی از کل کشور باید برچیده بشه.
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    9 0
    مجلس و دستگاه‌های نظارتی باید به جد به فساد وحشتناک موجود در مجموعه ورزش و وزارت ورزش ورود کنن!
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    15 2
    لامصبا! به جای این که به خیانت تاج و دار و دستش بچسبین گیر دادید به دوگانه ی فردوسی پور و میثاقی.مجری هر کی میخواد باشه الان موضوع اصلی قرارداد ننگین ویلموتسه
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      4 0
      والا
    • حجت IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 0
      هدف اینا اینه که با فرافکنی از جواب دادن در برن
  • مهدی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 3
    میثاقی فوق العاده بود وحقایق خوبی رو معلوم کرد بخصوص وقتی به صراحت گفت که اقای تاج گفتن کسی حتی نماینده مجلس هم پشت خط تلفن نیاید وتاج اعصبانی شد واینکه بدون ترس و شجاعت تمام یک شب فراموش نشدنی رقم زد به امید برنامه هایی اینجوری
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 7
    این وسط یه نکته به طرفدارهای عادل خان بگم: اولا ، ایشون بودند که اختلاف خانوادگی رو کشانید به مطبوعات جهت فشار به فروغی ، البته وهم برش داشته بود و شد آنچه که شد ثانیا ، از دل برود هر آنکه از دیده رود عادل کوچولو اینو خیلی دیر فهمید
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      1 0
      عزیز برادر که خیلی حس فیلسوفی درگیرت کرده ، اینجوری که شما می فرمائید احتمالا مطبوعات کشور فقط باید آگهی چاپ کنن اونم از نوع آگهی فوتبال ! وگرنه تو مملکتی که همه چیز شفاف باشه همچین مسئله ای خانوادگی نیست ، همین شماها هستید که با نامحرم دونستم مطبوعات و مردم ، باعث گسترش فساد میشید . ضمنا ، با گفتن از دل برود و این تیکه ها به فردوسی پور مثل اینکه خیلی بدت نمیاد اونم راهی رو بره که مزدک رفت ... چون سعودی ها از خداشونه
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 4
    بیشتر به نظر می رسه نویسنده دنبال تعریف کردن از مدیر شبکه ۳ بوده
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    1 2
    ان چیزی که اون شب از بچه پرروی مجری دیدیم بی تربیتی وسماجت بچه گانه ووقار و ارامش از سوی تاج بود .اتفاقا حرفهای بسیار موقر و متینی داشت .
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 0
    روی جناب اقای تاج چقدر زیاد است
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    مردم را احمق فرز کردین.خود مردم بهترین کارشناسان. بیهوده دست وپا نزنین.
  • somebodey IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    قرار داد ویلموتس قانع کننده برای برکناری اینا نیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس