کد خبر 1082022
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
حمودی: بازیکنان استقلال به «مظلومی» خیانت نکردند

بازیکن اسبق استقلال، گفت: قبول ندارم در شهرآورد ۷۴ به پرویز مظلومی خیانت شده باشد. متاسفانه برخی‌ها برای اینکه خودشان را تبرئه کنند از کم‌فروشی بازیکنان در آن جدال حرف می‌زنند.

به گزارش مشرق، «علی حمودی» از سال‌هایی حرف زد که بازیکن استقلال بود. او درباره شهرآورد ۷۴ که تیمش بازی ۲ بر صفر برده را با شکست به پایان رساند گفت و تاکید کرد در این جدال بازیکنان آبی‌پوش به پرویز مظلومی خیانت نکردند.

فوتبالت را چطور و از کجا شروع کردی؟

نیروی اهواز اولین تیمی بود که در آن حضور داشتم، بعد به استقلال اهواز رفتم، چند سالی برای آنها بازی کردم. با استقلال تهران قرارداد داخلی بستم اما به این تیم نرفتم و راهی مس کرمان شدم.

چرا با استقلال قرارداد بستی و به این تیم نرفتی؟

در آن زمان استقلال در پست من محمد نوازی و خسرو حیدری را داشت که هر کدام از آنها برای خود اسم و رسمی داشتند و جزو بهترین‌های ایران محسوب می‌شدند، با چند تن از دوستانم مشورت کردم و تصمیم گرفتم به تیمی بروم که فرصت بازی کردن را داشته باشم.

اما بعد از ۲ سال به استقلال آمدی؟

خب شرایط فرق کرده بود و با تجربیاتی که به دست آورده بودم مطمئن بودم می‌توانم در استقلال فیکس بازی کنم و برای همین دیگر نمی‌خواستم این فرصت بزرگ را از دست بدهم.

دوران حضورت در استقلال زیاد طول نکشید؟

من ۲ فصل در استقلال بازی کردم و آخرین قهرمانی این تیم در لیگ برتر زمانی به دست آمد که بازیکن این تیم بودم، برای جدایی از استقلال من مقصر نبودم.

بیشتر بخوانید:

شماره «هشتی» که شبیه جباری می‌شود

پس چه کسی مقصر بود؟

دوست داشتم در استقلال بمانم اما مسائلی پیش آمد که جدایی‌ام را رقم زد. چند باشگاه بزرگ خواهانم بودند و پیشنهادات خوبی دادند، اما برای پاسخ به آنها زمان زیادی را معطل کردم. باشگاه استقلال می‌خواست قرارداد سفید امضا کنم و با توجه به این که فصل پیش از آن پولی نگرفته بودم از آنها خواستم تا مبلغی را توافق کنیم. این موضوع باعث حاشیه‌هایی شد و حتی آنها مدیربرنامه‌ام را برای مذاکره به دفتر باشگاه استقلال راه ندادند! یک ماه این روند ادامه داشت تا اینکه بر خلاف میل باطنی‌ام مجبور شدم به سپاهان بروم.

قلعه‌نویی خواهان ادامه حضورت در استقلال بود یا می‌خواست از این تیم جدا شوی؟

او تلاش زیادی کرد تا در استقلال بمانم و حتی گفت تو یکی از بازیکنانی هستی که برای فصل آینده حساب ویژه‌ای روی تو باز کرده‌ام اما برخی از مسائل دست وی نبود و او نمی‌توانست همه کارها را یک تنه انجام دهد.

به طور حتم خاطرات خوبی از دوران حضورت در استقلال داری که برایت به یادگار مانده است؟

شاید فقط ۲ فصل در استقلال حضور داشتم اما با جرات می‌توانم بگویم این دوران کم به اندازه تمام سال‌هایی که تا به امروز بازی کرده‌ام ارزش داشت و خاطره‌انگیز بود. حضور در بهترین و پر افتخارترین تیم ایران را تجربه کردم که بهترین و زیباترین لحظات زندگی‌ام را رقم زد. هیچ وقت قهرمانی استقلال را در لیگ برتر را فراموش نخواهم کرد. آن روز برای همیشه در ذهنم ثبت شد.

بدترین خاطره‌ات؟

جدایی از استقلال

شکست در شهرآورد ۷۴ چطور؟

بعد از گذشت این همه سال هنوز نتوانستم آن باخت را درک کنم و هر وقت به یاد آن روز تلخ می‌افتم حسرت می‌خورم. آن دربی یک اتفاق نادر فوتبالی بود که هر چند سال یک‌بار تکرار می‌شود. استقلال در آن مسابقه تیم برتر میدان بود و اگر از موقعیت‌هایی که پس از گل دوم داشتیم استفاده لازم را می‌بریم یک پیروزی پرگل را کسب می‌کردیم. پرسپولیس در آن سال با پرسپولیس امروزی تفاوت عمده‌ای داشت و از آمادگی لازم به دور بود اما در عرض ۱۰ دقیقه اتفاقاتی افتاد که باورکردنی نبود.

قبل از بازی تو قهر کردی و قصد ترک اردوی استقلال را داشتی؟

من؟

در تمرینات گفته شده بود بازیکن ثابت شهرآورد هستی اما روز مسابقه از ترکیب کنار گذاشته شدی؟

در آن سال من با پژمان منتظری و خسرو حیدری سمت راست استقلال را بیمه کرده بودیم و عملکرد بسیار خوی را در ترکیب استقلال داشتم، به خاطر بازوبند کاپیتانی قرار بود تغییراتی در ترکیب ثابت به وجود بیاید و مهدی امیرآیادی جای من را بگیرد. سیدمهدی رحمتی و پژمان منتظری از این اتفاق ناراحت شدند، امیرآبادی که پسر دوست داشتنی و با معرفت است آمد صورت من‌را بوسید و گفت حق توست بازی کنی و همه چیز تمام شد و در ترکیب ثابت قرار گرفتم.

برخی ‌ها اعتقاد دارند در آن بازی به مظلومی خیانت شد؟

من قبول ندارم در شهرآورد ۷۴ به پرویز مظلومی خیانت شده باشد، متاسفانه برخی‌ها برای اینکه خودشان را تبرئه کنند از خیانت و کم‌فروشی بازیکنان استقلال در آن جدال حرف می‌زنند. حتی یک بازیکن آن هم در شهرآورد که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مسابقه فوتبال ایران است، دست به چنین کاری نمی‌زند.

تا کی به فوتبال ادامه می‌دهی؟

تا زمانی که بتوانم برای تیمم‌ بازیکن موثری باشم به فوتبال بازی کردن ادامه می‌دهم و زمانی که احساس کنم نمی‌توانم، کفش‌ها را آویزان می‌کنم.

پیکان در لیگ برتر می‌ماند یا سقوط می‌کند؟

یک درصد هم پیکان سقوط نخواهد کرد، به این تیم ایمان دارم و مطمئن هستم با شروع مجدد مسابقات لیگ، امتیازات لازم را جمع‌آوری می‌کنیم. پیکان اگر در نیم فصل اول نتوانست به موفقیت برسد به ضعف فنی ربطی نداشت بلکه بدشانس بود و اشتباهات داوری علیه این تیم بیداد می‌کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس