ویژه ها

اصلاح طلبان که پیش از این، ترامپ را فردی دیوانه و عامل اصلی بی دستاوردی برجام معرفی می کردند، حالا فریاد برآورده اند که چه نشسته اید، نباید فرصت مذاکره با ترامپِ دیوانه و مزاحم را از دست بدهیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اصرار اصلاح طلبان برای مذاکره با قاتل حاج قاسم

«احمد نقیب زاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ترامپ متوجه این نکته شده که به دلایل مختلف و به خصوص پس از اتفاقاتی که پیرامون قتل جورج فلوید در آمریکا رخ داد، با کاهش محبوبیت مواجه شده و به همین دلیل به ایران و توافق با جمهوری اسلامی به‌عنوان یک فتح‌الفتوح نگاه می‌کند‌. این در حالی است که ما تغییراتی در رویکرد کشور در عرصه بین‌المللی مشاهده نمی‌کنیم. ما همواره بیش از آنکه به‌دنبال فرصت باشیم فرصت‌سوزی کرده‌ایم. بنده معتقدم اگر اراده‌ای برای تغییر در روابط وجود داشته باشد شرایط کنونی فرصت مناسبی است».

نقیب زاده در ادامه گفت: «برخی (از تصمیم گیران در ایران) به شکست ترامپ در انتخابات خوش‌بین هستند و ترامپ نیز به خوبی به این نکته آگاهی دارد. به همین دلیل نیز در موضع‌گیری اخیر خود به این نکته اشاره کرده است. با این وجود برخی به این مساله به‌عنوان یک فرصت نگاه می‌کنند. تجربه تاریخی نیز نشان داده ما کمتر از فرصت‌ها استفاده می کنیم. در سیاست خارجی دو مساله اختفا و سرعت دارای اهمیت است. به هر حال تا قبل از کرونا وضعیت اقتصادی مردم حال خوبی نداشت بود و به‌نظر می‌رسد پس از بحران کرونا نابسامان‌ شود. در نتیجه شمار تهیدستان افزایش پیدا می‌کند و این مسائل باید مدنظر تصمیم‌گیران قرار گیرد».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «محتمل است که مجلس یازدهم به سمت خروج ایران از برجام حرکت کند. آمریکا بیش از آنکه به‌دنبال برخورد نظامی با ایران باشد، دنبال تحریم‌های اقتصادی و فلج کردن اقتصاد ایران است. بنده این احتمال را قوی می‌بینم که اتفاقات کوچک بین ایران و آمریکا به یکباره شکل بزرگ و جدی به خود بگیرد...شرایط به شکلی است که مجلس یازدهم ممکن است به سمت خروج از برجام حرکت کند. با این وجود بعید به‌نظر برسد با توجه به پیامدهای وحشتناکی که این تصمیم به همراه خواهد داشت چنین اتفاقی رخ بدهد. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران تشدید می‌شود پرونده ایران نیز به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده می‌شود و در نتیجه همه درها به روی ایران بسته می‌شود...اگر مجلس یازدهم به‌دنبال انقلابی‌گری و مبارزه با استعمار است باید شرایط کشور، منطقه و جهان را نیز در نظر بگیرد».

روزنامه شرق نیز در مطلبی با عنوان «ترامپ و خواب زمستانی مذاکره» نوشت: «اگر مقرر است گفت‌وگویی بین تهران و واشنگتن صورت پذیرد، کشورمان را تا چند ماه دیگر معطل نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نگذارند؛ چراکه ممکن است پیشگویی‌ها درست از آب درنیاید و در ژانویه 2021 فرد جدیدی پا به کاخ سفید نگذارد؛ فردی که چه‌بسا نه‌تنها هیچ‌یک از انتظارات را عملی نکند، بلکه موجب اجماع‌سازی جهانی علیه ایران هم بشود؛ کاری کارستان که ترامپ به دلیل عدم مقبولیت در جامعه جهانی نتوانست آن را انجام دهد. عالم سیاست جز مذاکره و دیپلماسی، ابزار و وسیله دیگری ندارد؛ اگر بنای به‌کارگیری آن را داریم، باید فرصت را غنیمت بشماریم و به هدف نائل بیاییم».

در روزهای اخیر مسئله «لزوم مذاکره با آمریکا و پرهیز از فرصت سوزی» در صدر اخبار و تحلیل های رسانه های اصلاح طلب قرار گرفته است.

دولت آمریکا به دلیل ناتوانی و استیصال در مقابله با کرونا و در ادامه، اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا به قتل شهروند سیاهپوست توسط پلیس نژادپرست این کشور، در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد.

ترامپ به دنبال یک برگ برنده در سیاست خارجی است و «فتودیپلماسی با ایران» (دیدار نمایشی با هدف اثبات تسلیم شدن طرف ایرانی) بهترین برگ برنده برای رئیس جمهور آمریکا است.

جالب اینجاست که اصلاح طلبان که پیش از این، ترامپ را فردی دیوانه نامیده و او را عامل اصلی بی دستاوردی برجام معرفی می کردند و پس از خروج آمریکا از برجام، تاکید کردند که «مزاحم رفت»، حالا فریاد برآورده اند که چه نشسته اید، نباید فرصت مذاکره با ترامپِ دیوانه و مزاحم را از دست بدهیم!

اصلاح طلبان با این سطح از آگاهی نسبت به مسائل بین الملل و سیاست خارجی، مدعی «تسلط به زبان مذاکره» نیز هستند!

در شرایط فعلی اصلاح طلبان به یاری دونالد ترامپ شتافته و برای نجات وی از منجلابی که در آن فرو رفته، سر از پا نمی شناسند. برای طیف اصلاح طلب هیچ تفاوتی ندارد که اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! در کاخ سفید است یا ترامپِ جمهوری خواهِ دیوانه و مزاحم.

از نگاه این جماعت، آمریکا «ارباب» است و ایران «رعیت»؛ رعیت باید به ارباب امتیاز دهد و صدایش هم درنیاید، حتی اگر این امتیاز، چوب حراج زدن بر «ابراز دفاع از خود در برابر تجاوز» باشد.

حدود 6 ماه پیش، دولت تروریست آمریکا در اقدامی جنایتکارانه، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند. چندی بعد ترامپ در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی براساس ماده ۲ قانون اساسی آمریکا مجاز بوده است. این یعنی تروریسم در قانون اساسی آمریکا گنجانده شده است.

این اظهارنظر ترامپ، بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب را درباره ماهیت اصلی دولت آمریکا و شرکای اروپایی اش به یاد آورد و آن اینکه، «تروریست های فرودگاه بغداد همان جنتلمن های پشت میز مذاکره هستند».

با اینحال اصلاح طلبان اصرار دارند تا با قاتل حاج قاسم پشت میز مذاکره نشسته و به توافق «برد-برد»! برسند.

ذات دولت آمریکا(فارغ از آنکه یک دموکرات در کاخ سفید باشد یا یک جمهوری خواه) و تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه، آلمان) بر پایه زورگویی، تروریسم، غارتگری و جنایت است.

دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده ای هسته ای به ریاست ظریف، 5 سال پیش، پس از مذاکرات متعدد و دوجانبه با مقامات آمریکایی، برجام را امضا کرد. توافقی که علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها را گسترش داد و سفره مردم را کوچک کرد.

**نارضایتی از دولت روحانی به شدت کاهش یافته است

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «گزارش ایران 1400» نوشت: «دولتی که منتقدان و مخالفان درونی و بیرونی، داخلی و خارجی، اصلاح طلب و اصولگرا می کوشیدند آن را رو به زوال نشان دهند، احیا شده است. این نه یک تحلیل سیاسی یا جناحی و حتی دولتی، که یک ارزیابی اجتماعی است که از سوی نهادهای معتبر و مستقل انجام شده و گزارش آن به رئیس جمهوری هم ارائه شده است...دولتی که از تلاش برای برجام تا مبارزه با کرونا را تجربه کرد و اقتصاد بدون نفت را در عمل محقق کرد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «براساس این گزارش نسبت به شش ماه گذشته، هم نارضایتی عمومی به شدت کاهش یافته است و هم رضایت مندی اجتماعی رو به رشد رفته است...دولتی که از اسفندماه 98 بدین سو، بیش از هر زمان دیگری(شاید مشابه دوره مذاکره بر سر برجام) نشان داد که دولت است. شاید مواجهه دولت با حوادثی مانند سیل و زلزله هرگز به درستی دیده نشد و درباره نوع برخورد با حوادث دی 96 و آبان 98 هم نقدهایی به دولت وارد شد و دولت نتوانسته است(به دلایل سیاسی و امنیتی) گزارش های قانع کننده ای ارائه کند».

سازندگی در ادامه نوشت: «در برجام هم اوج گیری رقابت های حزبی و جناحی و دشمنی های خارجی(به خصوص در رسانه های فارسی زبان وابسته به دولت های خارجی) سبب شد اصل داستان تحت الشعاع قرار گیرد و با وجود حمایت راهبردی مقام رهبری از دولت در همه هفت سال گذشته، جناح های سیاسی حامی دولت گاه از حمایت پشیمان شده اند و جناح های سیاسی منتقد دولت هم راه بی انصافی در پیش گرفته اند».

کارنامه دولت روحانی به شدت خالی است. به همین منظور رسانه های حامی دولت در پی آن هستند تا با کارنامه سازی و ارائه دستاوردهای خیالی، این کارنامه خالی را به حاشیه ببرند.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که نارضایتی عمومی نسبت به دولت به شدت کاهش یافته است. این ادعا شبیه اظهارنظر چندی پیش رئیس جمهور است. روحانی گفته بود: «من روزانه نظرسنجی می‌کنم! در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم که چند نفر لبخند دارند، ‌ چند نفر عصبانی هستند و چند نفر قیافه‌شان گرفته است... به هر شهری می‌روم خودم نظرسنجی می‌کنم، ‌ نگاه آدم‌ها را نسبت به خودم. نگاه کسی را که بامحبت نگاه می‌کند با تشکر نگاه می‌کند و یا آنکه نقد دارد».

در دولت روحانی قیمت مسکن حدود 300 الی 400 درصد افزایش یافته است. قیمت اجاره بهای مسکن نیز در 7 سال اخیر حدود 4 برابر شده است.

در سال 92 قیمت پراید حدود 17 الی 20 میلیون بود. اما اکنون قیمت پراید در بازار حدود 90 میلیون تومان است. قیمت سکه در سال 92 حدود یک میلیون تومان بود و اکنون قیمت سکه بیش از 7 میلیون تومان است. قیمت دلار در سال 92 حدود 3 هزارتومان بود و اکنون بیش از 16 هزارتومان است.

در دولت روحانی میزان سرمایه گذاری خارجی کاهش یافته و در مقابل خروج سرمایه از کشور افزایش یافت.

عملکرد دولت روحانی در مقطع سهمیه بندی بنزین، تبعات منفی زیادی در پی داشت. وابستگی دولت به نفت و مخالفت با ساخت پالایشگاه و امضای قرارداد خسارت بار با شرکت بدسابقه توتال از دیگر اقدامات دولت در سالهای اخیر است.

دیپلماسی انفعالی، رکوردزنی اخراج و بازداشت دیپلمات های ایرانی از سوی اروپا، غفلت از دیپلماسی منطقه ای، بی توجهی به فرصت های موجود در آمریکای لاتین و قاره آفریقا، غفلت از دیپلماسی نگاه به شرق و بی دستاوردی برجام نیز از دیگر نکات منفی کارنامه روحانی است.

متاسفانه دولت روحانی در حوزه های اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی نتوانسته است تاکنون کارنامه قابل قبولی ارائه کند. با اینحال رسانه های اصلاح طلب به جای ارائه راهکار به دولت و بیان مشکلات و نواقص موجود، همچنان مشغول کارنامه سازی و دستاوردتراشی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • شرقی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    56 1
    یک کسی که پنجاه سال مغزش را آن ها تربیت کرده اند، این هرچه هم که ضربه از غرب به این مملکتش می خورد به این کشورش می خورد باز هم از آن ها تعریف می کند! و ما خودمان می خواهیم خودمان را اداره کنیم. باید تصفیه بشود از این مغزهای پوسیده ای که عاشق آمریکا هستند و عاشق غرب هستند. باید تصفیه بشود از این موجودات. و این تربیت فقط این نیست که شما بروید و در دانشگاه های آن ها درس بخوانید ( بالاخره چمران و بابایی دارید) همین جا برخی از اساتید ما و کتاب هایی که تدریس می شوند جوان های ما را عاشق و شیفته ی غرب و آمریکا بار می آورند و اینگونه می شود که وقتی مثل همین چند ماه اخیر پادشاه لخت می شود هم برخی ها نمی بینند، کورند..!!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      33 0
      احسنت نکته مضحک اینه که میگه نارضایتی کم شده با این قیمت اجاره خونه ما مستاجرها همش کابوس می بینیم ازت متنفرم روحانی متنفرم
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      22 0
      خدا رحمت کند امام را
  • ناشناس IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    31 0
    این جماعت وقتی دست چدنی اوباما زیر دستکش مخملی هم به سمت ایران دراز شد گفتند الان وقت مذاکره و رفع دشمنی با آمریکاست و امضا کری تضمینه،نمی دانستند یا ......، که آمریکا از تمام امکانات چه مذاکره و چه تحریم را برای ریشه کن کردن ایران استفاده میکند ، به محض لبخند آمریکا لب و لوچه شون آب میفته
    • آریایی اصیل IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      0 33
      ترامپ خیر و صلاح ما ایرانی ها را میخواهد
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      18 0
      اوباما با دست چدنی و دستکش مخملی کلاه گشاد برجام را بر سر اصلاح طلبان گذاشت و صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای ایران را تخریب کرد.
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      4 0
      من نمیدونم تو به چه رویی اسمت رو گذاشتی ((آریایی اصیل))
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 5
    ديدن چهره دكتر احمدي نژاد بسيار ارام بخش و نشاط اور است حتي اخر روزنامة سرسپرده و وطن فروش شرق از روي كينه و غرض اين كار را بكند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      19 11
      ریاست جمهوری احمدی‌نژاد مخصوصاً در دوسال آخر از عوامل اصلی روی کارآمدن دولت خسارت محض روحانی است پس بیخود همچین آدمی رو بزک نکنید
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      0 0
      14:33 مشکل از جای دیگه است این حرفام بهانه است
  • خسارت محض IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    17 0
    اصلاح طلبان ابتدا خسارات برجام نافرجام را تسویه کنند بعدا"درباره مذاکره مجدد بحث می کنیم !
  • درس عبرت برجام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 0
    دلار 17000 تومانی و سکه 7/5 میلیونی و پراید 90 میلیونی همان گلابی برجام است .
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    26 0
    دریدگی اصلاح‌طلبان انتها نداره.. سردار دلها بابا، ننه و ناموس بی‌ارزش و بی‌وجودتون نبود که مردم نسبت بهش بی‌تفاوت باشن! حد خودتون رو بشناسین فاحشه‌های سیاسی!
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      10 0
      احسنت.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 0
    مردان خدا که از ابتدای کار از حسن روحانی نارضایتی داشته اند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    17 0
    به قول خود زیباکلام روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      12 0
      همون موقع هم نداشت. شرط می بندم کل رایی که داشت 24 دونه بود که به لطف ملت سلبریتی زده و دوگانه ی دروغین اصلاحات رسید به 24 میلیون!!
  • سيد IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    11 0
    راست ميگه كاهش يافته يه مقدار ديگه گراني را بيشتر كنه، مردم اين مملكت از گرسنگي ميميرن و ديگه كاملا راضي ميشن
  • DE ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 0
    احمد نقیب زاده» : ترامپ با کاهش محبوبیت مواجه شده و به همین دلیل به ایران به‌عنوان یک برجام فتح‌الفتوح نگاه می‌کند/ خخخ برجام فتخ الفتوخ یادتونه تیتر روزنامه های اجاره ای را : ظریف خندید امریکا تسرید. صبح بدون تخریم ....دلار یک تومان میشود...بزودی سفارت امریکا در تهران....خخخ جدا مالیخولیا دارن اینهابرای پول همه چیزشان را تیتر میکنند.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 0
    ما امیدواریم دراین مورد نیز قوه قضائیه وارد شود وبه حساب این مزدوران برسد
  • علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    11 0
    بر پدر پفیوز روزنامه مثلا س... که اگر نا رضایتی مردم کاهش یافته پدر سوخته های بی وجدان اصلاح طلب که دنبال منافع حرام و نا مشروح خود این چنین مملکت را به خاک سیاه نشانده اید
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 0
    ترامپ رئیس جمهور امریکا با افتخار اعلام میکند که با دستور شخصی ایشون حاج قاسم ترور و به شهادت رسیدند در تشیع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم پیامی از طرف ملت ایران به سردمداران کاخ سفید ارسال گردید انها این پیام را درک کردند ومیدانند که چند مزدور قلم بدست نماینده بدنه اصلی جامعه مردمی ایران نیستند
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 15
    اولا که دولت و روحانی چیزی دستشون نیست /کشور توسط یک ارگان اداره میشه !1هر وقت می خوایین با امریحکا مذاکره کنین دولت و اصلاح طلبان رو جلو میندازین تا مردم فکر نکنن خودتون دارین مذاکره می کنین!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      11 0
      کمتر شر ور بگو این حرفا ۸ سال پیش خریدار داشت گند شما افسادی تا ابد پاک نمیشه جیره خور کثیف
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      7 0
      جالبه هر جا فکر می کنند موفق شدن میگن کار ما بود ، حالا که گلابی برجام ملت دارن نوش جان میکنند میگن ما نبودیم!!!!
    • احمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      5 0
      سی میلیارد دلار و 70 تن طلا دست دولت روحانی بود که تقسیم شد بین رفقا الان هم سرنوشت 4.8 میلیاردش نامعلومه. نکنه منشی جهانگیری همش رو برداشته؟ برای امضای قراردادهایی مثل کرسنت قدرت دارن، ولی وقتی ازشون بپرسی تو این هفت سال چه چیز مثبتی از خودتون نشون دادید ادعا می کنند چیزی دستشون نبوده.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 0
    مفسد طلبان فرصت طلب از انجاییکه عین بلانسبت روباه مکروحیله دارند و ارباب شان را که در آستانه ی سقوط قرار دارد.. میخواهند که با مذاکره وصلح وسازش نجاتش بدهند وامتیازی باشد برای دوره ی بعدی ریاست قلدری وتروریست ،دونالد الاغ- مفسد طلبان آگاه باشند که ما یعنی ملت ایران هیج وقت زیر بارذلت بایک دیوانه ی زنجیری ازجنس خودتان نخواهیم رفت! وبرکسی پوشیده نیست که شما منافع شخصی خودتان به خطر افتاده-واگرحضرت امام خمینی رحمته ال..علیه هم درقید حیات بودندبه خداوند قسم می خورم نظرمبارکشان همین بود--ماپیروخط حضرت امام(ه)ورهبری عزیزمان هستیم وبس..خدا مکرتون به خودتون برگردونه ایشاال...
  • علی کوثری IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 0
    بسیار عالی با تحلیلی بسیار هوشمندانه موفق و منصور باشید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 0
    واقعا تا کی باید صدای ضد انقلاب از حلقوم این جماعت بلند بشه؟ با همه آرمانهای انقلاب اسلامی مخالفت دارند اسم خودشون رو هم گذاشتند اصلاحطلب! آخه بیشرف وطن فروش اون ترامپ تروریست اربابت مگه از توافقنامه برجامتون نزده بیرون؟ مذاکره ناموسd رو بکنیم؟!!! عجبا!مشرق هم منتشر نمیکنه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 0
    اربابشون آمریکا اینقدر در دنیا مفتضح شده که اینا موندن چطور بزکش کنند.موقع جواب پس دادن شما ستون پنجم آمریکا و اسراییل هم میرسه راه فراری هم ندارید
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 0
    روزنامه آرمان، روزنامه خانواده هاشمی، عالیجناب سرخپوش است. عالیجنابی که قبل از انقلاب برای همدستان خود یعنی گروهم منافقین اعانه جوع آوری مینمود و سودای پادشاهای در سر داشت و چون هدف خود را باهدف انقلابیون یکی میدید، مزورانه و سالپسانه خودرا قاطی انقلابیون نمود و البته امریکا چون میخواست که ایران هم مثل نوکرهای شیخ نشین خلیج فارس باشد، برنامه اش این بود که اسلام امریکایی در ایران را به لباس هاشمی بپوشاند تا هم مردم بادیدن لباس برتن هاشمی گول بخورمد و مشور را اسلامی در ذهن خود داشته باشندو همین بود که قید شاه را میخواست بزند و نه اینکه بعد از شاه انقلابیون اصیل به رهبری املم راحل حکومتداری کنند، بلکمه میخواست بعد از شاه نوکری همچون شیوخ عرب را برسرکاربیاورد که کی بهتر از هاشمی بود؟ همان هاشمی ای که در جریان آشنا شدن آمریکایی ها با پسته در متطقه رفسنجان، بدلیل باغدار بودن پدر هاشمی، با این خانواده ارتباط برقرار نموده بودند و نشانه و صحت مدعا، رفتن محمد هاشمی در سن ۱۷سالگی به امریکا در امر مخابرات بود و شما خودتان حساب کتینید که چگونه فردی مثل محمد هاشمی از یم روستای دورافتادهدکویری چگونه از امریکا سر در آورد و از همان تاریخ هم امریکایی ها، اکبر هاشمی را ملبس به لباس روحانیت به حوزه قم وووو بعد از انقلاب انجام نشد که همدستان منافقش ۱۷هزار نفر ایرانی بیگناه از پیر وجـوان، بازاری و معمم و پاسدار وکمیته ای و رییس جمهور و نخست وزیر وهییت دولت و امامان جمعه و قضات شریف را یا مثره نموده و یا برگبار بستند و همه اینها بدستور آن کویه شیطان صفد بود و شما فکر نکرده اید که چرا هاشمی با شیوخ وهابی عربستان رابطه تنگاتنگ داشت،بطوری مه ملک عبداله از دختر هاشمی برای پسرش خاستگاری نمـود؟ برای این بود که هاشمی و وهابی های عربستان هردو.منتخبین امریکا برای حکومت بر کشورهای اسلامی بودند و خلاصه اینکه در آخر وصیت نامه سباسی الهی امام، از ... بودن هاشمی یازبان بیزبانی یاد شده است و همان او یعنی هلشمی بود که مسعود رجوی را به عراق منتقل نمود تا بیخ گوش ایران هر روز مشغول توطئه باشند... و یادآور میشود که روحانی و هاشمی هردو دو روی یک سکه اند که نشانه آن ریش بنفش عبای بنفش، با دستمال بنفش بکی میباشند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    6 2
    شماره ١٤:٣٣، آقاي احمدي نژاد يك فرد انقلابي و ولايي است و نيازي به تأئيد امثال شما ندارد. همه ي گرفتاري ها زير سر امثال شماهاست.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    6 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 0
    سیب و گلابی برجام همان پراید 90 میلیونی است
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    6 0
    ما با قاتلین سردار سلیمانی مذاکره نمی کنیم. نه جنگ می شود، نه مذاکره می کنیم.
  • SE ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 0
    مشرق چرا وقتی میگوییم اصلاح‌طلبان هر چه غرب وحشی مستکبر خونخوار میگوید نششخوار میکنند سانسور میکنی؟!
  • تمشکال IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 0
    آنهایی که دوست دارند با قاتل سردار شهید قاسم سلیمانی مذاکره کنند دلشان برای غرب و ویلاها وبچه ها و اقوام خود در فرنگ تنگ شده است ...
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    قاتل حاج قاسم عزیز و یارانش اول اصلاح طلبان منافق هستند بعد امریکای جنایتکار
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    وقتی وضع مردم یک مملکت خراب است دو علت دارد یامردم احمقند یا احمقها حاکم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس