کد خبر 1081945
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
هدف ورود سرخابی‌ها به فوتسال چیست؟/ لزوم تغییر دیدگاه نسبت به رشته‌ای پرافتخار

تغییر دیدگاه و نگرش باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نسبت به حضور در رشته فوتسال می‌تواند زمینه‌ساز شور و نشاط در جامعه شود.

 به گزارش مشرق، در روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سطح اول فوتسال کشور مطرح شده که این موضوع واکنش‌های فراوانی از سوی جامعه فوتسال در برداشته است. 

سرخابی‌های پایتخت در دهه ۷۰ و ۸۰ بصورت مقطعی به عنوان نمایندگان تهران در لیگ برتر فوتسال کشور تیم‌داری می‌کردند که از این بین، استقلال در اواخر دهه ۷۰ دو قهرمانی و پرسپولیس هم بدون قهرمانی با آن تبانی معروف در سال ۹۰ و در زمان مدیریت محمد رویانیان فوتسال را به ورطه نابودی کشاند و از لیگ کنار رفت.

با نگاهی گذرا به حضور این دو باشگاه در لیگ برتر فوتسال، متوجه می‌شویم که وجود دو تیم پایتخت نشین تاثیر چندانی بر کیفیت لیگ برتر فوتسال نداشته است، مگر آنکه تفکرات و دیدگاه این دو باشگاه از حضور در لیگ برتر فوتسال مانند فوتبال تغییر کند. 

کسانی که از ورود این دو باشگاه به لیگ برتر فوتسال حمایت می‌کنند معتقدند جای تهران در لیگ برتر فوتسال کشور خالی است اما در حالیکه ستارگان ورامین هم یک باشگاه تهرانی محسوب می‌شود، به دلیل اینکه دست آن‌ها از مداخله جویی در امورات این باشگاه کوتاه است سعی می‌کنند نامی از این باشگاه نبرند.

بیشتر بخوانید:

استقلال با امتیاز «ستارگان» در لیگ برتر فوتسال

از طرفی به نظر آن‌ها حضور پرسپولیس و استقلال می‌تواند هواداران زیادی را به سالن های فوتسال بکشاند که این موضوع خیالی واهی است. چرا که به جرات می‌توان گفت تیم‌هایی همچون اهورا، بهبهان، شهروند ساری، گیتی پسند، مس سونگون و ... از این دوباشگاه در فوتسال پرطرفدارترند. البته شکی نیست که سرخابی‌های پایتخت هوادران بیشماری دارد اما همانطور که اشاره شد باید دیدگاه دو باشگاه نسبت به فوتسال تغییر کند، در این صورت می توان امیدوار شد که این دو باشگاه می‌توانند به این رشته کمک کنند.

در دهه ۹۰  باشگاه‌هایی همچون میثاق، تاسیسات دریایی و دانشگاه آزاد تهران و تیم‌های شهید منصوری و پارسیان شهرقدس در سطح استان تهران در لیگ برتر فوتسال کشور حضور داشتند. شهید منصوری قرچک با حضوری ۱۸ ساله و تاسیسات دریایی نیز با حدود ۵ سال تیمداری هرکدام با دو قهرمانی کشور و آسیا از گردونه باشگاه‌داری کنار رفتند که در این بین از نظر مدیریتی و امکانات و مسائل مالی، دانشگاه آزاد با در اختیار گرفتن امتیاز شهید منصوری و با وجود امکانات و منابع مالی بسیار عالی، متاسفانه با باندبازی‌ها و خودخواهی و ادعای پوچ به لیگ دسته اول سقوط کرد و این باشگاه متمول عطای تیم‌داری در فوتسال را به لقایش بخشید. حال همان افراد اکنون نقش دایهی مهربانتر از مادر را برای تهران ایفا می‌کنند و نوای وامصیبتا سر می‌دهند.

در حال حاضر علاوه بر ستارگان ورامین، فودکا تهران با کسب نتایج قابل قبول در لیگ دسته اول در راه صعود به لیگ برتر قرار دارد که می‌توانند نیاز تهران را از این حیث رفع کنند.

 به نظر می‌رسد سیاست دو باشگاه دولتی پرسپولیس و استقلال از ورود به فوتسال افزایش سطح دارایی‌ها باشد تا در صورت ورود به بورس ارزش سهام آنها چندین برابر شود و اظهار نظر مدیرعامل باشگاه استقلال  مبنی برتیم‌داری در رشته‌های فوتبال زنان، کشتی و ... می‌تواند تاییدی بر این مسئله باشد.

 در حال حاضر در فوتسال تیم‌هایی از جمله گیتی پسند و مس سونگون وجود دارند که به عنوان برند این رشته مطرح هستند و حتی تیم‌هایی نظیر شهروند ساری و فرش آرا مشهد نیز از نظر قدمت، جایگاهی بس بالاتر دارند.

امید است دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با تغییر دیدگاه نسبت به فوتسال و همچنین سرمایه‌گذاری مناسب برای کمک به این رشته پرافتخار توپی کشور، بتوانند بار دیگر باعث شور و نشاط در جامعه فوتسال شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس