همه جملات ضد و نقیض مهدی تاج درباره قرارداد ویلموتس؛ ۳میلیون یورو نه، ۳میلیون دلار آری!

رییس پیشین فدراسیون فوتبال مدعی شد بهترین قرارداد ممکن را با ویلموتس بسته اند در حالی که این فدراسیون یک مربی ناکام اخراجی را با رقم ۲.۲ میلیون یورو به خدمت گرفت!

سرویس ورزش مشرق - برنامه این هفته فوتبال برتر شاید به اندازه چند ماه تعطیلی فوتبال ایران خبرساز بود و ناگفته ها و ابهامات زیادی روشن شد. از نکات جالب توجه در صحبت‌های مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کشورمان در برنامه زنده فوتبال برتر که دوشنبه شب از شبکه سوم روی آنتن رفت تاکید و اصرار این مدیر فوتبالی بر بسته شدن بهترین قرارداد با سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان بود.

 مهدی تاج که در جایگاه وکیل مدافع هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در بحث انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان در این برنامه حضور پیدا کرده بود بارها و در بخش‌های مختلف تاکید کرد که فدراسیون فوتبال بهترین قرارداد ممکن را با این سرمربی بلژیکی بسته است! البته که از نظر رقم و عدد بالاترین دستمزد تاریخ فوتبال ایران است؛ قراردادی که رقم آن ۲.۲ میلیون یورو در سال و ۸ میلیون یورو در ۳ سال در نظر گرفته شده بود!

 قرارداد مارک ویلموس در شرایطی با این رقم بسته شد که به گفته تاج همین سرمربی پیش از ایران در کشور ساحل عاج با رقم ۱.۴ دهم میلیون یورو که با اضافه شدن پاداش و آپشن های قرارداداش مجموعا به عدد ۱.۸ میلیون یورو می رسید به توافق رسیده و قرارداد بسته بود اما مهدی تاج ابراز خشنودی می کرد که فدراسیون فوتبال کشورمان با افزایش حدود ۲۰ درصدی این قرارداد رقم بسیار مناسبی را برای همکاری با این سرمربی تعیین و در نهایت تایید کرده است!

اما با مروری به کارنامه مارک ویلموس در ۴ سال گذشته اش مشخص می‌کند که این سرمربی سالهای پیش از همکاری با تیم ملی فوتبال کشورمان به هیچ عنوان نتایج خوبی نگرفته است. جالب تر اینکه این قرارداد بدون گرفتن نمره قبولی و تائید کمیته فنی فدراسیون فوتبال بسته شد!

بیشتر بخوانید:
 

قرارداد با ویلموتس خیلی هم خوب بود/ از ورود نهادهای نظارتی استقبال می‌کنم
 

مقایسه جزییات قرارداد کی‌روش و ویلموتس +جدول

مارک ویلموتس در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷ برابر با اول فروردین سال ۱۳۹۶ تا ۱۵ نوامبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۴ آبان ۱۳۹۶ نزدیک به ۹ ماه هدایت تیم ملی فوتبال ساحل عاج را در دست داشت. ویلموتس در آن مدت ۸ بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست که حاصل این تعداد بازی تنها ۲ برد، یک مساوی و ۵ باخت بود! نتایجی که در نهایت باعث شد فدراسیون فوتبال ساحل عاج قرار داد این سرمربی را فسخ و او را اخراج کند. (مشرق پیش از انتخاب ویلموتس در گزارشی مفصل به کارنامه ویلموتس پرداخته بود (اینجا))

پس از جدایی ویلموتس از تیم ملی ساحل عاج او به مدت یک سال و نیم بیکار بود تا این که با فدراسیون فوتبال کشورمان قراردادی نجومی بسته و هدایت تیم ملی مان را برعهده گرفت.

سوال واضحی که شاید محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر باید از مهدی تاج می پرسید و نپرسید این بود که چطور ممکن است چنین مربی با این نتایج به جای کاهش رقم دستمزد قراردادش برای پیدا کردن تیمی جدید با ۲۰ درصد افزایش قیمت دستمزد هدایت تیم ملی فوتبال ایران با رنکینگ ۱ آسیا را در دست بگیرد؟ به اضافه آپشن‎هایی که حالا همچون استخوان‌های گیر کرده در گلو علاوه بر جامعه فوتبال و ورزش بسیاری از مردم کشورمان را هم آزار می دهد.

باز هم باید از مهدی تاج پرسید با توجه به شرایط سابق این سرمربی و نتایج بدی که در حضور ۸ ماهه خود در ایران گرفت و با باخت به بحرین و عراق راه صعود ایران به جام جهانی را بسیار سخت کرد، چطور می تواند ادعا کند با ویلموتس قراردادی بسیار عالی بسته شده است و کماکان بر این انتخاب خود پافشاری می کند؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    20 0
    مردم ایران به این واقعیت رسیدند تمام مشکلات و بدبختی های خود ناشی از مدیران و مسؤلان ناکارآمد و بی سواد است تحریم های دشمنان نه تنها نمی تواند این حجم از مشکلات را برای کشور بوجود آورد بلکه علت اثرگذاری آنها را باید در ناکارآمدی مسؤلان جستجو کرد
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      10 1
      امان از قانون بی مجازات دزد پرور!!!!!!!
    • ایرانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      7 0
      مدیران ما نه تنها نا کارآمد وبیسوادهستندبلکه حرص وولع تمام نشدنی ثروت اندوزی وغارت بیت المال ودلع دزدی هایشان تمامی ندارد.
    • رضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      2 0
      بنام خدا. چرا اینا محاکمه نمیشن بشه عبرتی برا مسئولین حال و آینده؟ والله کسی که از بیت المال مسلمین بدرستی حفاظت نکنه مورد غضب الهی قرار می‌گیره
    • SE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      امان از دست مدیران رانتخوار
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      1 0
      تمام مشکلات از عدم محاکمه مسئولان در حین خدمت (خیانت) است
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    16 0
    از برجام فوتبالی هم رونمایی شد .دیگر جای هیچ شکی و شبهه ای وجود ندارد که مسؤلان ایرانی در همه حوزه ها توانایی هیچ مذاکره ای را ندارند و توافقات آنها با خارجی ها جز بدبختی برای ایران چیزی به دنبال ندارد
  • پیروزه IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    14 0
    از قوه قضایی تمنا دارم ورود کنه ومسببان این خیانت بزرگ را به کشور را به اشد مجازات برسانه تا دست ابلهان از بین المال کوتاه بشه .تو که این کاره نیستی لااقل کار را بده به یک کاردان.
  • DK ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    14 0
    چرا تاج برکنار نمیشود. البته قبلش بایدخسارات را نقدا پرداخت وجبران نماید. با فساد در فوتبال باید مقابله شود رئیسی دستور بررسی دهد
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    12 2
    تاج ودار ودسته اش باید بدلیل هدر دادن بیت المال محاکمه شوند ایشان در دوران مدیریتش فساد را به نحو عجیبی گسترش دادند ازجمله آن رقم خوردن نتایج بازیها داخلی پشت پرده تیم فساد ایشان،ماست مالی کردن خیلی از پرونده ها به نفع یک تیم خاص که مهترین آن پرونده طارمی ونوراللهی می باشدو...
  • حسین IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    12 0
    سلام مشرق جان. کی میادازتاج ودارودستش سوال کنه؟مجلس؟رئیس جمهور؟وزرای رئیس جمهور؟کدوم یک ازمسئولان پاک بودن تاج هم باشه؟ همه اینها فاسدهستندکه اگه نبودن حال ورور مردم این نبود
  • علي IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    9 0
    سلام .قوه قضائيه بايد اين بي وجدانهاي وطن فروش را به اشد مجازات برساند .
  • حمزه IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 0
    باخت به بحرین وعراق کارنامه بهتر از این نمیشه
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    بیشتر مشکلات فوتبال از زمانی شروع شد که کفاشیان رءیس فدراسیون شد
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 0
    كلا تاج و تاج ها باعث سرافكندگين
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    تیتر درست اینه: #رسوایی . وقتی از دید و نظارت رسانه ها فرار میکنی، عاقبتش میشه این؛ اگر شفافیت بود، این میشد؟
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    حالا می فهمم تاج ملک سیصد میلیارد تومنیش رو از چه پولهایی خریده
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    ۲.۲ توافق اینه که دو سمت چپی تو جیب تاج و دارو دستش و دو سمت راستی هم تو جیب مارک ویلموتس رفت.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    اینا که چیزی نیست. دلارهای صادراتی را بچسب که هنوز به کشور برنگردوندند.
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    این فوتبال چقدر کثافت و فساد توشه خدا میدونه... نه سودی داره که فقط ضررررر محضه... از این همه پولی که به یه مشته ابله بی سواد و بی شخصیت خرج میکنن واقعا قلبم درد میگیره.... این همه جوان متخصص بیکار که منتظر یک دهم این مبلغ برای راه اندازی شغلشون هستند... واقعا هیهات از این همه حماقت مسئولین و بعضی از مردم!
  • رضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    قوه قضائیه چرا این مفسدان را محاکمه نمی کند. تا کی باید شاهد چپاول اموال ملت باشیم؟
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    وقتی یک عده خائن خودفروخته در این مملکت بجای اهلش مسئولیت میگیرد همین است
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    چه انتظاری از مدیریت انتصابی دارین؟
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    1 0
    قبل از استخدام ویلموتس من هشدار دادم که دارند یک ورزشکار اسبق که به سیاست وارد شده بود و در سیاست هم بازنده بود و مدتها بیکار شده اما در بازیهای سیاسی و بخور بخور متخصص شده را استخدام میکنند و به احتمال زیاد رانت بزرگ و پورسانت خوبی برای استخدام کنندگان داره، اما دیگه نفهمیدم که آیا مشرق نیوز و تابناک پیام مرا انتشار دادند یا نه، به هر حال حق با من بود و امروز......
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 0
    مهدی تاج هم باید محاکمه شود.
  • تلغ .ع IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    با سام. سکوت دستگاهای اجرایی در مورد غارت بیت المال جائز نیست این موارد جز بدبینی وحس سو ظن عاید دیگری ندارو
  • ناشناس IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    خخخخخخ
  • علی تابش IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    حتما تواین قرارداد پورسانت خوب به مسئول قرارداد رسیده که جوانب را درنظرگرفتن دلیل دیگری نمیتونه داشته باشه اگه یه کاسب بازاری میفرستاد ن بهترازاین مسوولان فوتبال بود
  • مهدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    قوه قضاییه در فوتبال باید ورود کند فساد مشخص است از ارث باباش نمیده که از جیب این مردمه ما هرچقدر هم موشک هزینه داشته باشه حتی نون خالی بخوریم اوکی است مشکل نیست افتخار است دستاورد دارد اما تاج توضیح بده که دستاورد فوتبال در مثلا ۱۰ سال جز فساد و پولهای نجومی که از جیب مردم رفته چی بوده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس