کد خبر 1081783
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
برنابئو

این روزها مراحل بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو همچنان در دست انجام است.

به گزارش مشرق، ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو یک شاهکار معماری و یکی از تماشایی‌ترین استادیوم های دنیا خواهد بود.

باشگاه رئال مادرید از فرصت به دست آمده تعطیلی مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده کرده است و عملیات توسعه و بازسازی ورزشگاه خانگی خود را با اعتباری حدود پانصد میلیون یورو شروع کرده است. بر اساس اطلاعاتی که توسط باشگاه رئال مادرید منتشر شده است، در پروژه توسعه و بازسازی ورزشگاه سانتیاگو برنابئو جایگاه تماشاگران و فضای داخلی ورزشگاه تغییر زیادی نخواهد کرد و تغییرات عمده در پوسته بیرونی شکل خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

لالیگا با یک دقیقه سکوت پیگیری خواهد شد

در طرح جدید ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، پوسته بیرونی از جنس تیتانیوم ضد زنگ ساخته می شود تا در برابر تغییرات شرایط جوی مقاوم باشد و یک صفحه نمایش با چرخش 360 درجه بر روی آن نصب خواهد شد. این ورزشگاه در حال حاضر پنجاه و هفت در برای ورود تماشاگران دارد، اما ورودی اصلی ندارد؛ در طرح جدید ابتدا تمام تماشاگران از یک ورودی بزرگ و نمادین وارد ورزشگاه خواهند شد و سپس به مناطق دیگر هدایت می شوند.

همچنین یکی از مهمترین بخش های این پروژه، ساخت یک زمین چمن جمع‌شوند است. استادیومی که قرار است بعد از پایان عملیات بازسازی به مجموعه‌ای چندمنظوره تبدیل شده و برای رویدادهای مختلف و از جمله برگزاری کنسرت مورد استفاده قرار بگیرد. برای محقق کردن این ایده، ساخت یک زمین چمن متحرک که ظرف چند دقیقه قابل جمع شدن باشد لازم و ضروری است.

لازم به ذکر است که رئال در زمان بازسازی سانتیاگو برنابئو، شش بازی خانگی باقیمانده خود در فصل جاری را در ورزشگاه دی استفانو انجام خواهد داد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    13 2
    مثل ورزشگاه آزادی ما که دزدها نقایصش را دارند چند قرن است برطرف میکنندخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس