تاثیر سابقه استخدامی برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تغییرات بوجود آمده در آیین‌نامه برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، شهباز حسن‌ پور بیگلری عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس، اظهار داشت: در مجالس گذشته نمایندگان بر اساس روابطی که داشتند وارد کمیسیون‌های تخصصی می‌شدند و نمایندگانی که تخصص لازم و مدرک تحصیلی مرتبط داشتند، از ورود به کمیسیون محروم می‌شدند. بنابراین با اعتراض برخی از نمایندگان مجلس یازدهم قرار شد این روند اصلاح شود.

وی افزود: حضور افراد غیرمتخصص در کمیسیون‌ها باعث ناکارآمدی و کاهش راندمان کمیسیون‌ها می‌شود. بنابراین مقرر شد برای حل این مسئله و بررسی نظرات نمایندگان، کمیسیون آیین‌نامه داخلی تشکیل جلسه دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، ادامه داد: البته در مجلس گذشته تغییرات و اصلاحات مثبتی در موضوع عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها صورت گرفت و در مجلس یازدهم نیز برخی ایرادات جزئی مرتفع و برخی اشکالات جزئی در آیین نامه قبلی در این زمینه اصلاح شد.

حسن پور در توضیح بخشی از اصلاح و تغییر بوجود آمده برای عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی، بیان داشت: سابقه استخدامی و سابقه تحصیلی به معنی آنکه نماینده متقاضی عضویت در یک کمیسیون به چه میزان پیش از نمایندگی در شغل مرتبط با کمیسیون مورد نظر فعالیت داشته برای ورود به کمیسیون تاثیرگذار است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس تصریح کرد: البته تفاوت چندانی در نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها بین مجلس یازدهم و مجلس دهم وجود ندارد. آنچه مهم است سابقه، تخصص و نیاز مجلس و کشور به افراد در مسئولیت‌ها و کمیسیون‌ها است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس