کد خبر 1081634
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
مطالبات میلیاردی و پرونده‌های جنجالی/ چرا پرسپولیس پیگیر طلب‌هایش نیست؟

باشگاه پرسپولیس با وجود مشکلات مالی و بدهی‌های زیادی که دارد اما مطالبات میلیاردی هم دارد که وصول آنها را پیگیری نکرده است.

به گزارش مشرق، در سال‌های اخیر باشگاه پرسپولیس درگیر مشکلات مالی فراوانی شده که دلایل زیادی برای آن وجود دارد اما یکی از مهمترین مسائلی که به تنگناهای پرسپولیسی دامن زده، وصول نکردن مطالبات است.

پرسپولیس‌ از سال ٩۶ و بعد از اتمام قرارداد همکاری با یک شرکت که به عنوان واسطه همراه اول و پرسپولیس‌ عمل می‌کرد، بیش از ٢٠ میلیارد تومان از این شرکت طلبکار می‌شود اما از آن سال به بعد، پیگیری حقوقی لازم برای وصول این پول انجام نمی‌شود. در مقطعی با وساطت وزارت ورزش، هیاتی به ریاست حسین آل‌اسحاق دعوای طرفین ماجرا (پرسپولیس‌ و شرکت مذکور) را بررسی می‌کند و صراحتا رای به طلب میلیاردی پرسپولیس می‌دهد اما در این سال‌ها کمیته حقوقی پرسپولیس‌ اقدامات لازم را برای وصول این مطالبات انجام نداده است. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها چک‌های ضمانت لازم را از آن شرکت گرفته‌اند اما تا به حال برای وصل این چک‌ها هم اقدامی نشده است.

بیشتر بخوانید:

کار سخت پرسپولیس برای گرفتن رضایتنامه نادری

از تابستان سال ٩۶ شرکت دیگری به جای شرکت قبلی آمد که دقیقا همان وظایف را انجام می‌داد. البته این بار به جای همراه اول، ایرانسل طرف قرارداد پرسپولیس‌ شد و طبق توافق انجام شده، شرکت جدید، واسطه پرسپولیس‌ و ایرانسل بود. با وجود اینکه دو طرف همکاری خوبی با یکدیگر داشتند اما در نهایت با پایان فصل ٩٧ - ٩٨، قراداد توسط مدیرعامل وقت فسخ شد. نکته جالب ماجرا اینجاست که این شرکت هم مانند شرکت قبلی مبلغ قابل توجهی که بیش از ١٠ میلیارد تومان برآورد می‌شود، به پرسپولیس‌ بدهکار است و باشگاه هم تا به حال اقدامی برای وصول این مطالبات انجام نداده است.

نقطه اشتراک دو شرکتی که پیش از این با پرسپولیس همکاری می‌کردند، هواداران هستند. هر دو با استفاده از یک سامانه هواداری، روزانه مبلغی از حساب تلفن همراه مشترکان کسر می‌کردند و پس از کسر درصد خود، مابقی را به پرسپولیس می‌دادند. طلب میلیاردی پرسپولیس از این شرکت‌ها یعنی بخش زیادی از کمک‌های هواداران که برای تیم محبوبشان انجام شده بود، به حساب پرسپولیس واریز نشده و کسی هم پیگیر وصول آنها نیست.

پرسپولیس‌ در پرونده دیگری هم به عنوان شاکی حضور دارد تا حق و حقوقش را وصول کند اما کم‌کاری تعمدی مدیران باشگاه، مسیر پرونده را به بن‌بست کشانده است. در قضیه صفحه اینستاگرام رسمی پرسپولیس که حدود یک سال از اختیار این باشگاه خارج بود، در دوره مدیریت ایرج عرب، شکایتی تنظیم و به شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه رفت اما با جدایی عرب و آمدن انصاری‌فرد، پیگیری این پرنده هم از دستور کار خارج شد. طبق اسنادی که پرسپولیس‌ در این پرونده ارائه کرده، در مدتی که صفحه اینستاگرام در اختیار باشگاه نبوده، بیش‌از ٩٠ شرکت و فروشگاه در این صفحه تبلیغات کردند که از طریق این تبلیغات مبلغ میلیاردی به جیب افراد خاص رفته است.

در سال‌های اخیر همیشه پرسپولیس‌ درگیر مشکلات مالی بوده است. پرداخت نکردن مطالبات برانکو ایوانکوویچ باعث شد این مربی به راحتی قراردادش را فسخ کند و جدا شود و حالا هم پرسپولیس‌ را به کسر امتیاز تهدید کند. از طرف دیگر کالدرون هم به خاطر مشکلات مالی توانست جدا شود و برای پول کل قراردادش شکایت کند. این‌ها بخش کوچکی از بدهی‌های پرسپولیس‌ هستند که البته اگر مطالبات باشگاه به موقع وصول شده بود، بخشی از این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس