کد خبر 1081508
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
امسال مجمع عمومی سازمان ملل بدون حضور سران کشورها در نیویورک برگزار می‌شود

سران 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل برای نخستین بار در 75 سال اخیر به نیویورک سفر نخواهند کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، تیجانی محمد بنده، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد سران 193 عضو این مجمع برای شرکت در نشست سالانه اعضا به نیویورک سفر نخواهند کرد. این تصمیم که در 75 سال اخیر امری بی‌سابقه محسوب می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.


اما تیجانی محمد بنده گفت امیدوار است بتواند در دو هفته آینده چگونگی مشارکت سران کشورهای عضو را در این جلسه اعلام کند.

بیشتر بخوانید

پیشنهاد گوترش برای برگزاری مجازی مجمع عمومی سازمان ملل



وی در این خصوص به کنفرانسی خبری گفت: «رهبران جهان نمی‌توانند به نیویورک بیایند چرا که آن‌ها نمی‌توانند به شکل فردی سفر کنند. یک رئیس‌جمهور تنها سفر نمی‌کند، رهبران تنها سفر نمی‌کنند، و در بحبوحه همه‌گیری (کرونا) آوردن گروه‌های بزرگ نمایندگی به نیویورک غیر ممکن است. ما نمی‌توانیم همانند آنچه در 74 سال گذشته رخ داد، میزبان آن‌ها باشیم اما (این نشست) اتفاق خواهد افتاد.»

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز ماه گذشته پیشنهاد کرده بود نشست مجمع عمومی سازمان ملل امسال در مقیاسی کوچکتر برگزار شود. قرار بود در این نشست، هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این سازمان جشن گرفته شود.

در نامه گوترش به رئیس مجمع عمومی پیشنهاد شده بود سران دولت‌ها و کشورها پیام‌هایی ضبط‌ شده را به این نشست ارسال کنند و تنها نمایندگان 193 عضو که هم‌اکنون در نیویورک حضور دارند، در سالن برگزاری نشست حضور یابند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس