کد خبر 1081336
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
فوتبال ایران

برخلاف اخبار منتشر شده طی روزهای اخیر فیفا هنوز پاسخی روی موضوع اساسنامه ایران که منتهی به تعلیق فدراسیون شود، اعلام نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از ورزش سه، بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران و تغییراتی که فدراسیون جهانی (فیفا) درخواست کرده بود، به محلی برای ایجاد شایعه تعلیق فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده بود که اکنون البته گفته می‌شود فیفا چنین موضوعی را دنبال نکرده است.

بیشتر بخوانید:

توضیح کفاشیان درباره نامه جنجالی انجمن فرهنگی ایران در هلند

سلطانی‌فر: خروج ما از مجمع به خاطر هواداران میلیونی فوتبال بود

اکنون اما فیفا در پاسخ به یک خبرنگار ایرانی در خصوص این موضوع که آیا فدراسیون ایران با تعلیق مواجه شده، چنین پاسخی داده است: "مطلع باشید که فدراسیون فوتبال ایران، در مهلت مقرر (پنج ژوئن ۲۰۲۰) اساس‌نامه اصلاح‌شده را به فیفا ارسال کرد. پروسه بررسی اساس‌نامه در حال انجام است. در ضمن اعلام می‌کنیم که فدراسیون فوتبال ایران تعلیق نشده است".

فیفا از چندی پیش در خصوص استقلال فدراسیون فوتبال با توجه به اساسنامه موجود ایراداتی به آن وارد کرده بود که با گذشت چندین ماه از اعلام این موضوع، نسبت به تغییر آن اقدامی صورت نگرفته بود. در نهایت بعد از روی کار آمدن مهدی محمد نبی، فدراسیون فوتبال بار دیگر با اصلاح اساسنامه آن را به فیفا برای تایید ارسال کرد. با این حال گفته می‌شد عدم ارسال به موقع و البته بی توجهی به موضوع تغییر درخواستی از سوی فیفا، باعث تعلیق فدراسیون ایران شده که اکنون با پاسخ روشنی که فیفا به این بحث داده، موضوع تعلیق ایران رد شده است.

در این ارتباط درباره موضوع استقلال فدراسیون ( با قرار گرفتن واژه عمومی در آن) و همچنین دخالت و ورود وزارت ورزش در بحث فدراسیون و تصمیم گیری درباره آن، از جمله ایرادات اساسی به اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران بود که بحث مربوط به تعلیق را داغ کرده بود و اکنون با تایید رسمی فیفا مبنی بر عدم تعلیق این خطر در مقطع کنونی رفع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    7 0
    انشاالله تعلیق بشه . نفرین میلیونها مردم پشت این فوتبال کثیف و بیت المالخوره
  • US ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    3 1
    خدا رو شکر این فوتبال که توش اینهمه فساد و زد بند هست همون بهتر که تعلیق بشه البته مدیران سابق و فعلی(کفاشیان و تاج) هم دقیقا دنبال تعلیق هستن تا از بار مسئولیت و قراردادهای ننگینی که بستن فرار کنند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    4 0
    تیم حکومتی و تمام لنگیهایی که در راس فوتبالن رو حذف کنید تمام مشکلات فوتبال درست میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس