کد خبر 108093
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰

حضرت امام خمینی (ره) خطاب به مسوولین نظام فرمودند: آن روزي كه دولت و مجلسیان ما توجه به كاخ پیدا كرد، باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ما باید كوشش كنیم كه اخلاق كاخ‏نشیني را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوري كه خداي تبارك و تعالي مي‏خواهد، در جامعه ما تحقق پیدا كند، مردم را از آن خوي كاخ‏نشیني به پایین بكشید، خود كاخ‏نشیني این خوي را مي‏آورد، ممكن است كه در بین آنها هم كسي پیدا بشود لكن نادر است.

توجه كنید كه این ملتي كه الان كوخ‏نشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها، این كوخ‏نشینان را زحمت بكشید كه به همین حال خوي كوخ‏نشیني و خوي اینكه توجه به كاخ ها نداشته باشند، نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگي صحیح اسلامي را.

آن خوي كاخ‏نشیني مضر است، خودش مضر نیست، خُوی آن مضر است لكن خود او، این خوي را دنبال دارد. كسي كه تمام توجهش به دامداري است او نمي‏تواند آدم بشود. كسي كه تمام توجهش به باغداري است این نمي‏تواند یك انسان مفید واقع بشود. آنهایي كه دامداری شان مفید است براي جامعه، آنها توجه به دامداري ندارند. آنهایي كه دامداری شان براي حفظ جامعه است، آنها جزء همان كوخ‏نشینانند و آنهایي كه باغداری شان براي حفظ جامعه است، آنها هم این طور لكن وقتي خوي زمین خواري و باغداري و كاخ‏نشیني در بین مردم باشد، این اسباب این مي‏شود كه انحطاط اخلاقي پیدا بشود.

اكثر این خوی هاي فاسد از طبقه مرفه به مردم دیگر صادر شده است و شما امروز در جامعه خودتان وقتي ملاحظه بكنید در جامعه اهل علم و- عرض مي‏كنم كه- مدرسه‏نشین ها، این ها كه زحمت مي‏كشند و كار براي این جمهوري اسلامي مي‏كنند، اینها همین كوخ‏نشین هایند.

حجره‏هاي مدرسه را بروند ببینند كه چي است وضعش و فعالیتشان چیست. منزل علماي اسلام را بروند ببینند چي است وضعش و كارشان چي است. منزل مدرسین جامعه‏هاي ما را بروند ملاحظه كنند ببینند كه منازلشان چي هست و كارشان چي است و ما بحمدالله امروز همه دست اندر كارهایمان كاخ‏نشین نیستند. دولت ما یك دولت كاخ‏نشین نیست.

آن روزي كه دولت ما توجه به كاخ پیدا كرد، آن روز است كه باید ما فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزي كه رئیس جمهور ما خداي نخواسته، از آن خوي كوخ‏نشیني بیرون برود و به كاخ‏نشیني توجه بكند، آن روز است كه انحطاط براي خود و براي كساني كه با او تماس دارند پیدا مي‏شود. آن روزي كه مجلسیان خوي كاخ‏نشیني پیدا كنند خداي نخواسته، و از این خوي ارزنده كوخ‏نشیني بیرون بروند، آن روز است كه ما براي این كشور باید فاتحه بخوانیم.

ما در طول مشروطیت از این كاخ‏نشین ها خیلي صدمه خوردیم. مجلس هاي ما مملو از كاخ‏نشین بود و در بینشان معدودي بودند كه از آن كوخ‏نشین ها بودند و همین معدودي كه از كوخ‏نشین ها بودند از خیلي از انحرافات جلو مي‏گرفتند و سعي مي‏كردند براي جلوگیري.

آن روزي كه توجه اهل علم به دنیا شد و توجه به این شد كه خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنیا خداي نخواسته در آنها تأثیر بكند، آن روز است كه باید ما فاتحه اسلام را بخوانیم.

از بیانات امام خمینی (ره) در جمع مسوولان نظام جمهوري اسلامي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس