سید عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که در تبادل اخیر زندانیان هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفته و مسئولیت مذاکره بر عهده سوئیس بوده است.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا عنوان کرد: این تبادلات از بعد انسانی است. چند تن از اتباع ما به دلایل واهی و غیرقانونی در آمریکا گروگان گرفته شدند، به این بهانه که تحریم‌های آمریکا را دور زده و نقض کردند.

موسوی با بیان اینکه از نظر ما چنین اتفاقی نیفتاده و ضمن اینکه تحریم‌های آنها غیرقانونی و بی مبناست، اظهار داشت: در این مدت سعی کردیم از همه توان خود و با کمک دولت سوئیس استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقامات فرانسه به دخالت در امور داخلی ایران خاتمه دهند

وی ضمن تشکر از دولت سوئیس عنوان کرد: مسئولیت مذاکره را در این زمینه دولت سوئیس بر عهده داشت و هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا صورت نگرفت، رایزنی‌ها و گفت‌وگوها از طریق دولت سوئیس انجام شد که منجر به آزادی شد.

موسوی افزود: اگر امکان باشد و این آمادگی کماکان در دولت سوئیس باشد، آمادگی داریم بقیه ایرانی‌هایی که در بند آمریکا هستند را آزاد و به میهن برگردانیم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: مسائل داخلی آمریکا خیلی برای ما مهم نیست، آنچه برای ایران مهم است عمل دولت‌های مختلف آمریکاست که متاسفانه در سال‌های گذشته عملی که باعث شود جمهوری اسلامی و ملت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

وی همچنین عنوان کرد که دیوار بی اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد و گفت: آقای ترامپ مسئله داخلی خودش و بحث انتخابات را دارد و بحث انتخابات مسئله داخلی آمریکایی‌هاست.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: هیچ وقت منتظر تحولات داخلی در آمریکا و اینکه نتیجه انتخابات چه خواهد شد نبودیم و نخواهیم ماند.

وی با بیان اینکه ما میز مذاکره را ترک نکردیم، اظهار داشت: آنها در قالب ۱+۵ در برجام حضور داشتند، آنها میز مذاکره را ترک کرده و تعهدات خودشان و قطعنامه ۲۲۳۱  سازمان ملل را نقض کردند و فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ایشان (ترامپ) تحول خاصی رخ دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: برای ما عمل آمریکا به تعهداتش مهم است و گفتار اصلا مهم نیست که تاکنون نشان داده به تعهداتش عمل نکرده است.

وی عنوان کرد: شرطی را مقامات عالی‌رتبه ما عنوان کردند که اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردد و خساراتی که به ملت ایران زده جبران و تحریم‌های ظالمانه را بردارند آنها می‌توانند دوباره در قالب چارچوب برجام و ۱+۵ حضور داشته باشند.

 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز اخیرا در توئیتی و در پی تبادل صورت گرفته که منجر به آزادی مایکل وایت و مجید طاهری شد، نوشت: «⁧‫تبادل زندانیان‬⁩، نتیجه ⁧‫مذاکره‬⁩ نبوده و هیچ مذاکره‌ای هم در آینده انجام نخواهد شد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    11 0
    مرغ شما یک پا دارد
  • GB ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    یاد کارتون پینوکیو میفتم
  • ش. AE ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 2
    چرا یکی از شما وزارت امور خارجی ها از بچه های سپاه نیستن که جواب این آمریکاییها ی وحشی رو با تو دهنی بدن
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    آقا قبول کردیم که مذاکره نکرده اید شما چرا هی اصرار می کنید دیگه
  • US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    بله به صورت خودجوش و کاملا اتفاقی دو طرف یه زندانی رو آزاد کردند صد در صد مذاکره انجام شده اما نه دولت بلکه همونایی که مخالف مذاکره هستند معمولا از این مذاکرات پنهان زیاد انجام میدن مثل پناهگاه رفتن سربازان عین الاسد نیم ساعت قبل موشک باران یا ارسال پنج نفتکش به ونزوئلا
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    یهویی طرفین مبادله میشن عجب صبری خدادارد
  • حسين DE ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    موسوى خان همه باور كرديم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس