کد خبر 1080807
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
سعدالله زارعی: قمار اردوغان برسر منطقه بی نتیجه ماند

سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه طی یادداشتی در روزنامه امروز کیهان از رفتار خیانت آمیز یک جریان شناخته شده سیاسی خبر داد.

به گزارش مشرق، زارعی در سرمقاله امروز کیهان با عنوان"عراق و خطر های 10 ژوئن !" نوشت: یک نکته دیگر که دردمندانه باید گفت این است که یک جریان شناخته شده سیاسی که حل مسئله ایران با غرب را به مهم‌ترین راهبرد خود تبدیل کرده است و فروش عزت، استقلال و منافع کشور به دشمنان شناخته شده ملت ایران را برای خود حل کرده است، در ماه‌ها و هفته‌های اخیر در تماس‌های مکرر با پاره‌ای از رهبران شیعه عراقی، تلاش کرده تا آنان را به سمت مذاکره و دادن امتیاز و در نهایت رها کردن موضوعات استراتژیکی مثل اخراج نظامیان آمریکا از عراق سوق دهد.

سرمقاله نویس کیهان در ادامه افزود: از منظر این افراد عراق با توجه به جایگاه حساسی که در وضع منطقه‌ای ایران دارد، می‌تواند نقطه آغاز «چرخش اجباری» ایران در سیاست منطقه‌ای باشد. این البته توأم با نوعی خوش‌خیالی است. مذاکره با آمریکا و توافق با آن چیزی نیست که وصفی معماگونه داشته و اهداف و نتایج آن نامشخص باشد. امروز ملت‌های منطقه به خوبی می‌دانند که زمانی که یک طرف مذاکره، آمریکایی باشد، میز مذاکره میدان جنگی است که با هدف به زانو درآوردن طرف مقابل و به یغما بردن سرمایه‌های او چیده شده است.

به نوشته زارعی، همزمان با تحرکات جریان سیاسی داخلی، آمریکایی ها سعی دارند با آغاز چرخش راهبردی عراق از نقش‌آفرینی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و یا به عنوان یک ضلع از یک بلوک منطقه‌ای به قبول ایفای نقش در یک پروتکل آمریکایی-غربی نمایند. آمریکا گمان می‌کند آنچه طرف عراقی را پای میز مذاکره آورده، هراس او از آینده‌ای است که قادر به اداره اقتصادی کشور خود نیست و فرسایش اقتصادی او را به کشور فشل تبدیل می‌کند. به همین جهت، آمریکا طی هفته‌های اخیر در تبلیغات سیاسی، تمرکز زیادی روی مشکلات اقتصادی عراق و راه‌های حل آن کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    31 1
    اصلا به ذهن تون خطور هم نکنه که برجام دوستان اینکارو کردن الان همشون درس عبرت گرفتن که اصلا وابدا مذاکره با امریکا اخه پیوفه وجیزه
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
      2 0
      :)
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    27 2
    کناره گیری هادی العامری، نخست وزیری قتل سردار سلیمانی و قطع حقوق خانواده شهدای حشد الشعبی گویای همه چیز هست. جریان غربگدا حسابی از ترور سردار سلیمانی استفاده کرده است.
  • حسين DE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    24 2
    لطفا نام اين جريان شناخته شده و سر كردگان آنرا جهت آگاهى عمومى منتشر كنيد. اين كدام جريان مرموز و خائن است كه علاوه بر خيانت به كشور و ميهن و انقلاب ميتواند فرا مرزى عمل كند؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    11 1
    غضنفرها ی خودی بگیرید بقیه مسائل حله
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    7 21
    سرشان به سنگ خواهد خورد !وباز می گردند ،مثل ما
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    22 2
    یک استحاله سیاسی ،ابرویی،اجتماعی دینی به وسیله بی غیرتان بی درد درحال شکل گیری است همانهایی هستند که به جای تفسیر و توجیه قیام سالار شهیدان علیه السلام انگشت اتهام وناسازگاری باخلفای جور زمان رابه طرف عزیز زهرا و پیامبر وعلی نشانه گرفته اند اینها گروههای التقاطی هستند که ازطرف غرب آموزش دیده دوره دیده اند که انشا الله این سیل بنیان کن انقلابیون راستین در منطقه همه را باخود خواهد برد.
  • مهدی IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 1
    صدر از رهبران شیعه در عراق هست که بیشتر به ایران میاد پس حتما کسانی در قم و تهران چیزایی تو گوشش خوندند! چون میدونند طرفدار تکنوکرات بودن دولت عراق و عدم دخالت خارجیها حتی همسایه ها!!!!!!! در عراق است که بصراحت گفته ولی اسم نبرده!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    17 1
    جدا نگران اوضاع عراق و پیاده روی اربعین هستم که به بهانه های مختلف نگذارند برگزار شود
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      1 0
      خداوکیلی خوش به حالت .
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    جریان سیاسی اصلاح طلبا هستن دیگه،معما که نیست.
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    4 0
    جریان شناخته شده کیست لطفا شفاف صحبت کنید اخه ما هم ادمیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس