استعلام خلافی آنلاین به این معنی است که به کمک اینترنت و در فضای نت، خلافی خودرو و جزئیات آن دریافت شود. برای این کار دو روش کلی وجود دارد که ماهیت آنها یکی است و تنها از طریق اپلیکیشن فرمون ایکس، روال کار ساده تری پیش روی شما قرار دارد. در فضای این اپلیکیشن به راحتی می توانید به ریز خلافی خودروی خود دسترسی داشته و در صورت تمایل آن ها را به صورت تک به تک یا یکجا، پرداخت نمایید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به مراکز پلیس 10+ نیست و به راحتی تمام کارهای مربوط به استعلام و پرداخت خلافی را تنها در صفحه گوشی موبایل خود به انجام می رسانید.

استعلام خلافی آنلاین خودرو

1. سایت راهور120 یکی از روش های موجود رایج برای استعلام خلافی آنلاین خودرو محسوب می شود. در این سایت به آدرس  http://rahvar120.ir/ هم می توانید استعلام خلافی آنلاین را انجام بدهید و هم اینکه آنلاین خلافی را پرداخت کنید. برای این کار روی قسمت دایره شکل "استعلام تخلفات خودرو و موتورسیکلت" کلیک کنید. در صفحه جدید بعد از وارد کردن شماره بارکد پستی و کد امنیتی سایت، می توانید از خلافی خود به صورت آنلاین استعلام بگیرید. در صورت تمایل نیز می توانید به کمک درگاه بانک ملی در پایین سایت، وارد فرایند پرداخت آنلاین خلافی شوید. برای این کار به رمز پویای حساب بانکی خود نیاز دارید.

2. روش دیگر برای استعلام خلافی آنلاین این است که اپلیکیشن فرمون ایکس را نصب کنید. اپلیکیشن فرمون ایکس یک اپ خودرویی جامع و تمام عیار است که تمام نیازهای خودرویی شما را در هر حوزه ای برطرف خواهد کرد. این اپلیکیشن برای استعلام خلافی آنلاین مستقیما به سایت راهور متصل می شود و تحت نظارت این سایت، از خلافی به صورت آنلاین استعلام می گیرد و امکان پرداخت آنلاین خلافی در دو مدل تکی و یکجا را نیز فراهم می کند. با نصب این اپلیکیشن می توانید در آنِ واحد از خدمات و سرویس های بسیار متعددی استفاده کنید؛ سرویس های جامع و کاربردی که بر اساس نیاز کاربران ترافیک طراحی شده اند. همین طور شما امکان شرکت در آزمون های آیین نامه رانندگی آنلاین، استعلام و پرداخت خلافی با پلاک و ... را خواهید داشت.

آیا روش های دیگری برای استعلام خلافی وجود دارد؟

شاید برای شما به هر دلیلی فعلا امکان استعلام خلافی آنلاین وجود نداشته باشد. برای این کار می توانید از سایر روش ها برای استعلام خلافی استفاده کنید، که در زیر به آن ها اشاره شده است:

1. مراکز پلیس +10، همیشه در ارائه خدمات خودرویی پیش رو بوده و هستند. در این مراکز می توانید از خلافی خود به تاریخ روز و تا همان لحظه به درستی استعلام بگیرید. شاید بتوان از این روش نیز به عنوان روشی برای استعلام خلافی آنلاین یاد کرد. زیرا به هر حال به صورت برخط انجام می شود. اما فرایند استعلام بر عهده کاربر نیست. بلکه بر عهده متصدی مرکز است.

2. شما می توانید با ارسال شماره VIN خودرو به شماره پیامک 1101202020 هم از خلافی خودرو استعلام بگیرید. شماره VIN همان شماره ای است که در پشت کارت ماشین در سمت راست به صورت عمودی درج شده است.

3. می توانید با تماس با شماره 02188288888 و به کمک شماره پلاک ماشین نیز از خلافی خود استعلام بگیرید. البته نه استعلام خلافی آنلاین.

4. می توانید به کمک کد دستوری *110# و ارسال کد VIN نیز از خلافی خود استعلام بگیرید و رقم کل خلافی را پیدا کنید.

جمع بندی

تمام روش های استعلام خلافی آنلاین و غیر آنلاین را در این مطلب شرح دادیم. هر کاربر مختار است از هر روشی که می خواهد برای استعلام و پرداخت خلافی خود استفاده کند. نتیجه نهایی در همه روش های یاد شده یکسان است. در اپلیکیشن فرمون ایکس به جز دریافت و استعلام خلافی و پرداخت آن، به امکانات دیگری از جمله مشاهده محدوده طرح ترافیک و خرید آن، مشاهده کدهای تخلف راهنمایی و رانندگی، رویت دوربین های کنترل سرعت و غیره نیز دسترسی خواهید داشت. به این شکل با دانلود و نصب اپلیکیشن فرمون ایکس، یک برنامه موبایلی همه کاره در حوزه خودرو را در اختیار دارید که می تواند کلیه امور مربوط به خودرو را برای شما ساده سازد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس