نیروهای عراقی (1).jpg

نیروهای عراقی در روزهای گذشته عملیاتی را در استان‌های کرکوک و دیاله علیه هسته‌های مخفی داعش آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند امنیت را به مناطق آلوده‌ای بازگردانند که قلب مناطق شرقی عراق محسوب می‌شوند.

سرویس جهان مشرق - در هفته های گذشته استان کرکوک نیز مانند سایر مناطق مرکزی، شمالی و غربی عراق شاهد حملات هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش و درگیری های سنگین بوده و در این میان نیروهای مسلج این کشور نیز با قدرت بیشتری برای کنترل ناامنی ها وارد عمل شدند و به تحرکات تروریست ها واکنش دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در استان کرکوک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات های اخیر نیروهای عراقی در این استان اشاره کرد و گفت: گروهی از نیروهای بسیج مردمی در یک عملیات ویژه و دقیق موفق شدند دو تن از تروریست های سرشناس داعش را در منطقه «وادی الشای» در حومه شهرستان «داقوق» در جنوب استان کرکوک شناسایی و در یک حمله عافلگیرانه به هلاکت برسانند.

این منبع میدانی با بیان این که جست وجوی نقطه به نقطه و بررسی های میدانی نیروهای عراقی برای شناسایی عناصر مخفی داعش و کشف مخفی گاه های آنان در این محور در جریان است، افزود: شهرستان داقوق وبه خصوص منطقه «وادی الشای» به تروریست های داعش آلوده است.

وی با توضیح این که نیروهای عراقی در ماه های اخیر چندین عملیات را در این محور برای امن کردن مناطق آلوده انجام دادند، گفت: مناطق جنوبی استان کرکوک (شهرستان داقوق) به دلیل نزدیک بودن به مرز استان صلاح الدین و مرزهای اقلیم کردستان و همچنین وجود مناطق صعب العبور به محل مناسبی برای تقویت عناصر تروریستی داعش تبدیل شده است.

این منبع میدانی افزود: شهرستان داقوق از محور شمالی به شهر کرکوک، از غرب به منطقه «الرشاد» و از محور جنوب غربی به رشته کوه های حمرین وصل می شود؛ این شهرستان(داقوق) از محور جنوب غرب و جنوبی نیز به منطقه مهم، صعب العبور و آلوده العبث متصل و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است؛ گروه تروریستی موسوم به پرچم سفید که متشکل از عناصر بعثی، تجزیه طلب و سایر تروریست ها است در منطقه داقوق فعالیت می کند.

به گفته این منبع میدانی، تروریست های داعش با کمک برخی عناصر در اقلیم کردستان عراق نسبت به ناامن کردن مناطق جنوبی استان کرکوک (شهرستان داقوق) و مناطق شمال شرقی استان صلاح الدین اقدام می کنند.

آخرین تحولات میدانی استان دیاله

به گزارش مشرق، از مناطق شمال و شمال غرب استان دیاله (حومه رشته کوه های حمرین) خبر می رسد، رزمندگان بسیج مردمی به همراه نیروهای امنیتی، ارتش و پلیس فدرال عملیاتی را از ۴ محور به منظور شناسایی تروریست های داعش و کشف مخفی گاه های آنان ترتیب دادند؛ رشته کوه های حمرین که مناطقی از شمال و شمال غرب استان دیاله را در برمی گیرند به دلیل صعب العبور بودن و متصل شدن به مرز اقلیم کردستان و مناطق متروکه شرقی استان صلاح الدین به محلی مناسب برای تروریست های داعش تبدیل شده اند و از محور جنوبی نیز به مناطق «المقدادیه و بعقوبه» وصل می شوند.

این عملیات در پاسخ به تحرکات و حملات مداوم تروریست های داعش در هفته های گذشته صورت گرفته و نیروهای عراقی در تلاش هستند امنیت را به مناطق آلوده در مناطق شمالی استان دیاله بازگردانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش در جریان پاکسازی مناطق آلوده در حومه سد «العظیم» و روستاهای «طالعه الدهن ۱، طالعه الدهن ۲، وادی زغیتون، العرندس، مرج» در شمال غرب استان دیاله و نزدیکی مرزهای مشترک با استان صلاح الدین موفق شدند ۳ خودروی نظامی، یک خودروی انتحاری  و مقادیری مواد منفجره را منهدم کنند.

منطقه راهبردی «العظیم» از محور غربی به منطقه مهم، صعب العبور و آلوده «العبث» متصل می شود و همچنین دروازه های شرقی شهرهای «تکریت، سامراء و الشرقاط» محسوب می شود؛ این منطقه از محور شرقی به جاده «کرکوک - بغداد» وصل می شود و این مسئله نیز اهمیتش را چند برابر کرده است.

نیروهای بسیج مردمی در عملیات پاکسازی روستاهای «البوصیاح و تل العیده المیدان» خسارت های سنگینی را به تجهیزات نظامی عناصر تروریستی داعش وارد آوردند و تعدادی تونل را هم شناسایی و منهدم کردند و توانستند امنیت را به مناطق آلوده بازگردانند.

نیروهای واکنش سریع در جریان پاکسازی روستاهای «طامور، طالعه الرمل، ابوفشکه، زرکه، خشافنه، الفرکه، شیراوه، بلکانه السالم، بتکانه ساده، جدوع و معکر الصدیق» تجهیزات نظامی سنگین از جمله دهها قبضه خمپاره و موشک را به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره کشف و منهدم کردند.

به گزارش مشرق، روند تحولات میدانی نشان می دهد، عملیاتی نیروهای عراقی در محور جنوبی کرکوک، شمال و شمال غرب دیاله با هدف تامین امنیت بیشتر مناطق مرزی با استان صلاح الدین به خصوص نقاط متروکه(العبث) آغاز شده است؛ نیروهای عراقی قصد دارند با امن کردن غرب استان دیاله و جنوب استان کرکوک، راه را برای پاکسازی مناطق شرقی و شمال شرق استان صلاح الدین باز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    14 38
    بگم به ملت ایران چه ربطی داره الان نان به نرخ روز خوارها هزار مارک به ما میچسبانند
    • SY ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      25 40
      چون احمقی چون نفهمی نادان کودن تو همسایگی اتش زبانه میکشه اونوقت میگی به ملت ما ربطی نداره ربطشو اون موقع خواهی فهمید که سد محکم نیروهای نظامی کشورت مانع سرایت این اتش نشوند
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      15 32
      اگر ٱمدند مرزها ی ما جوانهای ایران از ناموسشان دفاع میکنند بماند که شما برای تحصیل به اروپا خواهید رفت اگر ٱن روز اول اجازه میدادیم بشار اسد بر کنار میشد به اینجا ختم نمیشد
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      17 6
      خیلی احمقی! همه دشمنان ایران از اینکه ایران خارج از مرزهاش با تهدیدات و دشمنانش مقابله میکنن به ستوه اومدن اونوقت تو ناراحتی!؟ به خدای احد و واحد قسم اگر جنگی بشه و داعش برسه به مرزهای ایران اولین کسانی که در میرن و تو سوراخ موش قایم میشن تو و امثال تو هستید که فقط حرف مفت میزنید و هیچ خاصیتی هم برای ایران ندارید.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      8 1
      به چه بهایی بی ادب کشور همسایه را ویران کردید که دارید از،ایران دفاع میکنید عمو حنای شما رنگ ندارد یا اینکه عوام تشریف داری چرا ملتی که نمی خواست بشار سر حکومت باشد بی منطق از ایشان دفاع کزدید و این موجب ایجاد جریان داعش شد ولش کن بابام شعور شما همان تا بی ادبی شماست
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 7
      خودش احمق تشریف دارد سرمایه وجوانهای ما را به هدر دادند مردش بودی الان ددرر سوریه شهید شده بود نه مثل مرغ قد قد میکرد
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
      0 9
      ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵ درد و بلای بشار اسد قهرمان بخوره تو سر امثال تو بدبختانه هموطن ایرانی که هنوز نمی فهمی و امیدوارم روزی بفهمی قبل از اینکه دیر شود و عاقبت بشر نشی
  • SY ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    8 1
    مث اینکه بعضی ها خوشحال میشوند همه مدافعان حرم شهید بشوند .... نه اقا و خانم آلبانی نشین کور خوندین تا همه شماها رو به جهنم واصل نکنیم شهید نخواهیم شد حالا تو و سایر پیر پاتالهای کپک زده هی به دلتون صابون بزنین
  • SY ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    7 1
    ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶ دقیقا حرفای تروریستهای وهابی نوشتی نمی دونم ایرانی هستی یا نه ولی معلومه از جبهه مقاومت بشدت ضربه خوردی که صدات در اومده .. ضمنا بی سواد این خبر مربوط به عراقه نه سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس