کد خبر 1080429
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

امروزه در کشور ما و همه کشورهای جهان بیماران و افراد ناتوان به علت شرایط سخت و دشواری که دارند نیازمند مراقبت های ویژه هستند .

در برخی از کشورهای غربی و جوامع پیشرفته این مراقبت ها به مراکز نگهداری که با پوشش گسترده دولت و کمک خیرین همراه است مدیریت می شود .

در کشور ما و سایر کشورهایی که بافت فرهنگی متفاوتی با غرب دارند این مسئله بسیار حائز اهمیت است که بیماران و افراد ناتوان و کهنسالان باید توسط خود خانواده و فرد بیمار مراقبت و نگهداری شوند .

این نگهداری های بیماران و مراقبت‌های ویژه مستلزم وجود وسایل و امکاناتی می باشد که باید با توجه به وضعیت و مشکل بیمار تهیه گردد .

این وسایل شامل تجهیزات ت پزشکی داروها روشهای درمان تجهیزات نگهداری بیمار از جمله تخت بیمارستانی  می باشد .  

نکته مورد توجه دیگر محل نگهداری بیماران و افراد کهنسال میباشد که باید دارای استانداردهایی مثل تهویه مناسب فضای ارتباطی خوب بین بیمار و افراد کهنسال آن با کادر درمان پرستاران پزشکان محیط پاک و بدون آلودگی و و سر صدا که همه این استانداردها را می توان در یک بیمارستان خوب خلاصه کرد .

اما هزینه نگهداری بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت ویژه بسیار بالا و کمرشکن میباشد به همین جهت افرادی که برای نگهداری از بیماران و افراد ناتوانی که جزو خانواده آشنایان و عزیزان آنها می باشد مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اغلب با فیشهای سنگین واریزی مواجه می‌شوند که باید اما مسئله مورد با توجه به عدم وجود امکانات در منازل می باشد که بدون وجود آنها نمی توان از بیمار و فرد مسن و معلولین مراقبت کرد .

راه حل نگهداری بیماران معلولین و افراد مسن در منزل فقط و فقط خرید تجهیزات پزشکی و نگهداری بیمار در منزل می باشد که با اندک هزینه ای نسبت به مراقبت در بیمارستان می توان تجهیزات را تهیه کرد و با یک پرستار کار آموخته از بیمار را در منزل مراقبت کرد .

تخت بیمارستانی به طورعمده به سه دسته بندی اصلی تقسیم می شود  البته این جدا  ازقابلیت هایی است که بر روی تخت نصب می شود .

انواع تخت بیمارستانی :

 1- دسته اول تخت یک شکن می باشد که در این مدل تخت فقط قسمت بالا تنه بیمار زاویه پذیر می باشد و به وسیله یک اهرم یا یک موتور الکتریکی زیر سر بیمار زاویه می گیرد ،همچنین بر روی این تخت  می توان آپشن هایی هم در نظر گرفت   طور مثال امکان تنظیم ارتفاع نوعی  قابلیت محسوب می‌شود که این امکان را به پرستار میدهد هم قسمت زیر سر بیمار تنظیم زاویه بگیرد هم ارتفاع کل تخت به وسیله اهرم یا موتورهای الکتریکی تنظیم شود که به این مدل از تخت های بستری تخت برقی گفته می شود .

 2- دسته دوم تخت دو شکن می باشد به اضافه حرکت قسمت زیر  سر، زیر پای بیمار هم زاویه پذیر می شود در این مدل از تخت قابلیت برقی شدن تنظیم ارتفاع وجود دارد که می توان با هزینه بیشتر این امکان را برای پرستار و بیمار فراهم آورد .

3- دسته سوم تخت سه شکن می باشد که هم قسمت زیر سر بیمار هم زیر پای بیمار و هم زیر ران بیمار زاویه پذیر می شودو همچنین امکانات تخت های الکتریکی کامل تنظیم ارتفاع و راحتی در تنظیم زوایا می باشد بر روی این تخت قابل اجرا و تعبیه می باشد که به این سری تخت برقی سه شکن گفته می شود .

اما خرید تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی مناسب برای بیمار نیازمند اطلاع از وضعیت عمومی بیمار و مشکلی که دارد و در نتیجه انتخاب صحیح تجهیزات و تخت مناسب برای بیمار می باشد .

به علت تعدد بیماری ها و مشکلاتی که برای بیماران به وجود می آید تجهیزات مراقبتی بیمار نیز پیچیدگی ها و تفاوت های خود را دارد که باید در خرید تجهیزات مراقبتی برای بیمار دقت لازم را به کار گرفت تا وسایلی مناسب با وضعیت تهیه و تنظیم نمود .

به طور کلی عمده ی افرادی که نیازمند تجهیزات مراقبتی در منزل می باشند معلولین سالمندان و افرادی که دچار سکته مغزی هستند .

اینگونه بیماران اغلب از شرایط فیزیکی یکسانی برخوردارند اما تجهیزات مورد نیاز آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است و باید در خرید آن‌ها بسیار دقت کرد تا وسایلی متناسب با وضعیت بیمار خاص تهیه کرد .

در خرید تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی مناسب برای بیمار عواملی همچون نوع حرکت قد و وزن و همچنین شرایط پرستار بیمار مورد نظر تاثیر گذار هستند .

همیشه در خرید وسایل یک طرف معامله فروشنده و طرف دیگر خریدار هست که نظر خریدار و میزان بودجه‌ای که برای خرید کالا در نظر گرفته است تعیین کننده و حائز اهمیت است اما در خرید تجهیزات پزشکی و وسایل درمانی شاید سلیقه فرد خریدار و نظر وی تاثیری در انتخاب درست یا غلط نداشته باشد زیرا این تجهیزات و وسایل مانند دارو می باشد و مصرف کننده اختیاری در انتخاب و نظر دادن در نوع درمان نمی‌تواند داشته باشد فقط به صرف اینکه هزینه ی کمتر یا بیشتری باید پرداخت کند می تواند در مورد هزینه ها نظر خود را اعمال ند اما در نوع دارو و وسایل درمانی و تجهیزات پزشکی نمی تواند با نظر شخصی انتخابی داشته باشد .

فروشندگان تجهیزات پزشکی و وسایل درمانی باید تجربه بالایی در مشاوره و راهنمایی جهت خرید تجهیزات درمانی داشته باشند که بتوانند فردی را که جهت خرید مراجعه کرده است را راهنمایی و توجیه کند که مشتری بداند چه وسیله ای می خرد و از چه دستگاهی و چه امکاناتی برخوردار می شود تجهیزات پزشکی خاکباز تولید کننده انواع تخت بیمارستانی و تجهیزات مراقبت از بیمار در منزل با داشتن مشاورانی حرفه ای و فروشندگان توانمند آماده ارائه خدمات و محصولات مراقبت از بیمار در منزل به خریداران تجهیزات پزشکی و افرادی که بیمار در منزل بیمار یا معلولی دارند می باشد .

  تلاش این گروه صنعتی به امید روزی که بدون احتیاج و اتکا به خارج از کشور کلیه تجهیزات و ملزومات درمانی و مراقبت از بیمار در بیمارستان و منازل در سرزمین خودمان تولید شود .

 این مجموعه صنعتی پزشکی با بکارگیری بهترین مهندسین  در جهت پیوند کارخانه با دانشگاه تلاش می کند بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات درمانی را در اختیار کادر درمان کشور قرار دهد تا پزشکان و پرستاران به افرادی که در منزل خود بیمار دارند مشکل  کمبود تجهیزات و امکانات را لمس نکنند و تمرکز خود را فقط  برای درمان و مراقبت از بیمار صرف کنند .

توزیع رسانه ای : رپورتاژ ادز

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس