کد خبر 1080397
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
رفت و آمدهای دیپلماتیک؛ از مسکو تا تهران و از تهران تا دوحه

آقای روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت خاتمی بود و دو سال با وزیران خارجه سه دولت اروپایی مذاکره کرد که حاصل آن توافقات خسارتبار سعدآباد و پاریس بود.

به گزارش مشرق،  محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در کانال تلگرامی خود نوشت:

تناقض گفتاری و رفتاری تیم روحانی و ظریف، چگونه قابل توجیه است؟

آقای روحانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در دولت خاتمی بود و دو سال با وزیران خارجه سه دولت اروپایی مذاکره کرد که حاصل آن توافقات خسارتبار سعدآباد و پاریس بود.

پس از او، آقای لاریجانی در همین جایگاه "دبیری شورا"، مذاکرات را ادامه داد. سپس آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی شد و مذاکرات را با سولانا و اشتون (مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا)، تروئیکای اروپایی و ویلیام برنز قائم مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد.

سال 92 وقتی روحانی سر کار آمد، تیم وی ادعا کردند مذاکرات جلیلی از موضع دبیری شورا، دور از شان است (!) و دولت، مذاکرات را به وزارت خارجه بر می گرداند تا شئون دیپلماتیک حفظ شود.

اما آقای ظریف چند ماه قبل در قطر، با  بیل ریچاردسون فرماندار سابق آمریکایی ( و میکی برگمن افسر سابق ارتش صهیونیستی) مذاکره کرده، بی آن که شفافیتی هم در کار باشد. شان کشور را این گونه می خواستند حفظ کنند؟! یعنی وزیر خارجه ما، هم طراز یک فرماندار سابق آمریکا شده است؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالله مومن IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    24 1
    بله شان جیبها و کارمندی شان برای ارباب را کاملا" حفظ کرده اند
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    34 0
    وزیر خارجه ما در حد یک سرکارگر هم سیاست ندارد چه رسد به فرماندار!!!. یارو آمریکایی طرفشو درست شناخته هر چقدر که میتونه تحقیرش میکنه مطمئن باش.
  • امید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    40 1
    خود کرده را تدبیر نیست اگر مردم در دو انتخابات 92 و 96 دقت می کردند و اسیر هیاهوهای ساخته شده اصلاح طلبان و مریدان سلبریتی نمی شدند حداقل وضعیتمان هم از لحاظ دیپلماتیک بهتر بود و هم از لحاظ اقتصادی ،آن زمان که مردم را از پراید 20میلیونی، دلار 5 هزارتومانی و سکه ا میلیونی می ترساندند.واقعا این روحانی چه کار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    18 1
    تا محاکمه نشن خیانت با افتخار ادامه داره!!!!!
  • mahdi IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 1
    خود کرده را تدبیر نیست مردم فریب و اسیر تبلیغات اصلاحات و سلبریتی های نامرد کدخداپرست در سال های 92 و 96 کرد در عرض 300 روز اقتصاد ایران درست میشه با یکم سخت گیری و یکم رو کردن یکسری دزدی های مسئولین اقتصاد رو غلطک میافته میشیم امپراتوری شرقی اشکانی و یا صفویه .السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس