کد خبر 1080337
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
خوآنما لیو

سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی دستیار جدید خود را انتخاب کرد تا جای خالی میکل آرتتا را پر کند.

به گزارش مشرق، پس از گذشت 6 ماه از جدایی میکل آرتتا از کادر فنی تیم فوتبال منچسترسیتی، به نظر می‌رسد که سرمربی این تیم پپ گواردیولا دستیار جدیدش را انتخاب کرده است.

به گزارش سایت ESPN، باشگاه منچسترسیتی به زودی «خوآنما لیو» کسی که پپ گواردیولا او را به عنوان بهترین مربی تمام دوران بازیگری‌اش توصیف کرده است، به عنوان مربی جدید آبی پوشان شهر منچستر معرفی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

طعنه گواردیولا به آقای خاص

لیو 54 ساله تا پیش از این هدایت تیم کینگدائو هوانگهای چین را برعهده داشت اما دوران حضور او در این تیم به پایان رسید و حالا قرار است به عنوان جانشین میکل آرتتای که ماه دسامبر از سیتی جدا شد تا هدایت آرسنال را برعهده بگیرد، فعالیت کند.

گواردیولا و لیو رابطه کاری و دوستانه‌ای قدیمی دارند. گواردیولا در فصل 06-2005 در آخرین تیم دوران بازیگری‌اش دورادوس مکزیک 6 ماه زیر نظر لیو بازی کرد و در تمرینات این تیم از شیوه‌های مربیگری این مرد اسپانیایی نکته‌برداری می‌کرد.

لیو در یکی از مصاحبه‌هایش درباره گواردیولا گفت: «پپ یکی از مهمترین افراد زندگی من است. او را مانند پسرم دوست دارم». گواردیولا هم تمجید مربی سابقش را با معرفی او به عنوان بهترین و تأثیرگذارترین مربی دوران بازیگری‌اش در کنار یوهان کرایف پاسخ داد.

لیو سال 1995 در سن 29 سالگی با رساندن تیم سالامانکا به لالیگا به جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا تبدیل شد. او سابقه مربیگری در کشورهای مکزیک، کلمبیا، شیلی، ژاپن و چین را دارد.

نکته جالب درباره دوران مربیگری لیو آن است که او تحقیرآمیزترین شکست خود را در ماه نوامبر سال 2010 زمانی که هدایت تیم آلمریا را برعهده داشت، با نتیجه 8 بر صفر مقابل بارسلونای تحت هدایت پپ گواردیولا متحمل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس