کد خبر 1080089
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
تظاهرات فرانسه

پلیس فرانسه برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی روز شنبه در پاریس را به دلیل نگرانی از بروز نا آرامی و شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق، پلیس فرانسه تظاهرات از پیش برنامه ریزی شده در اعتراض به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را ممنوع اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اداره پلیس پاریس روز جمعه گفت، تظاهرات روز شنبه در مقابل سفارت آمریکا به‌دلیل نگرانی از بروز نا آرامی و شیوع ویروس کرونا قابل برگزاری نیست.

بیشتر بخوانید:

شورای شهر مینیاپولیس، اداره پلیس را منحل می‌کند

عکس/ تظاهرات علیه نژادپرستی به شرق آسیا رسید

روز سه شنبه نیز علی‌رغم مخالفت پلیس، تظاهراتی به یاد قتل یک شهروند سیاه‌پوست فرانسوی توسط پلیس در سال ۲۰۱۶، در پایتخت فرانسه برگزار شد.

در این تظاهرات نیروهای پلیس به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کردند و این اعتراضات را به خشونت کشاندند.

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.  

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    4 0
    فرانسویها مذبذب و چاپلوس هستن. ولی جالبه که این چاپلوسیشون که گاه به نفع آمریکا گاه به نفع اسرائیله، کاملا نتیجه برعکس داده. حتی سرهنگ قذافی هم قبل از مرگش از اوج سیاست چاپلوسانه فرانسه حرف زد.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    1 0
    فرانسه رذل چطور تظاهرات در کشورش رو ممنوع میکنه، بعد برای هر مداخله و تحریکی در داخل ایران آماده ست؟؟؟؟؟!!! باید جواب این دخالتهاشون رو بدید!
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    مهد آزادی..... خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس