کد خبر 1080064
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
اتحادیه اروپا نمایه

وزرای دفاع آلمان، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه در نامه مشترکی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره هر گونه صرفه جویی در بودجه دفاعی و تسلیحاتی این اتحادیه با توجه به بحران کرونا هشدار دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، "کرامپ کارن بائر"، وزیر دفاع آلمان و همتایان اروپایی وی درباره در پیش گرفتن رویکرد صرفه جویانه در بودجه دفاعی اتحادیه اروپا هشدار دادند.

وزیر دفاع آلمان و همتایان وی در فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در نامه مشترکی به "جوزف بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همه وزرای دفاع اتحادیه اروپا که روزنامه "ویرتشافتز وووخه" آلمان آن را منتشر کرده است نوشتند که امنیت و دفاع باید اولویت اصلی ما باقی بماند.

بیشتر بخوانید:

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ۲ کشور اروپایی

در پیش نویس بودجه سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ که کمیسیون اروپایی در اواخر ماه می ارائه داده برای صندوق دفاعی اتحادیه اروپا (EDF) که پروژه های تسلیحاتی مشترک را راه اندازی می کند بودجه حدود ۸ میلیارد یورویی اختصاص داده شده است.

"یان کلود یونکر"، رئیس پیشین کمیسیون اروپایی بودجه حدود ۱.۵ میلیارد یورویی را برای این منظور اختصاص داده بود.

وزرای دفاع اروپایی در این نامه تاکید کردند که از بودجه بلند پروازانه EDF به عنوان یک اولویت حمایت می کنند.

آن ها تاکید کردند که بحران کرونا نیازهای تسلیحاتی را بیشتر افزایش می دهد. این مقامات اروپایی در این نوشته تاکید کردند که تاثیرات این بیماری همه گیر به درگیری ها و بحران های موجود شدت می بخشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس