کد خبر 1079874
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
آب آشامیدنی

سقط جنین پنج مادر باردار در یکی از روستاهای تربت‌جام به خاطر تهیه آب آشامیدنی صحت ندارد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای دراین خصوص گزارش داد: سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیر آباد تربت‌جام که در برخی از رسانه ها منعکس شده است صحت نداشته و تکذیب می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

مشکل بی‌آبی غیزانیه خوزستان چیست؟

در این اطلاعیه آمده است: با بررسی به عمل آمده روستای بشیرآباد با  ۴۵۰ نفر جمعیت به طور کلی هفت مادر باردار دارد و هیچ سقط جنین و یا بیماری خاصی طی این مدت در این روستا اتفاق نیفتاده است.

 دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام  در این اطلاعیه تاکید کرده است: رو راست بودن با مردم، صداقت و شفافیت سرلوحه ارائه خدمات به مردم است و  مردم شهرستانهای تربت‌جام و صالح آباد می توانند شکایات و انتقادات خود در حوزه پزشکی را از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام نیز ضمن تکذیب سقط جنین مادران باردار در روستای بشیر آباد به  خاطر تامین آب، گفت: عملیات آب‌رسانی به روستای بشیرآباد در دهه ۸۰ از محل چشمه‌های بالادست انجام شده است اما به علت خشکسالی و خشک شدن منابع چشمه و قنات اکنون آبرسانی به صورت سیار در این روستا صورت می‌گیرد.

محسن عبداللهی افزود: رفع مشکل آبرسانی روستای بشیرآباد نیازمند تکمیل پروژه مجتمع آب‌رسانی با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال است که  روستاهای "چشمه گل، کلاته الله رسان، چنگ آباد، یخک و بشیرآباد" را شامل می‌شود.
وی با اشاره به این که پیگیر تامین اعتبار طرح مربوطه هستیم ادامه داد: شرایط آبرسانی سیار موجود بر اساس درخواست دهیار صورت می‌گیرد و آب توسط تانکر به صورت روزانه در مخزن بتنی روستا تخلیه می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب تربت‌جام گفت: در گذشته سه تانکر فلزی ثابت در روستای بشیرآباد  مستقر بود و آب در این تانکرها تخلیه می‌شد و مردم آب مورد نیاز خود را برداشت می‌کردند ولی بنا به اصرار فراوان دهیار روستا به نمایندگی از مردم روش توزیع  آب با تانکر سیار تغییر کرد.

عبداللهی درباره اخذ آب بهاء از مردم روستای بشیرآباد هم افزود: با وجود هزینه‌های سنگین آبرسانی سیار تاکنون حتی یک ریال از مردم این روستا دریافت نشده است و بر اساس هماهنگی های انجام شده مقرر شده آب این روستا و چند روستای دیگر در شرایط فعلی رایگان تامین شود.

در روزهای اخیر انتشار خبر سقط جنین پنج مادر باردار در روستای بشیرآباد تربت‌جام به هنگام تامین آب آشامیدنی بازتاب وسیعی در رسانه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها داشته است.

هم اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

شهرستان تربت‌جام با جمعیتی افزون بر ۱۴۰ هزار نفر در ۱۶۸ کیلومتری شرق شهر مشهد واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس