کد خبر 1079647
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
واکنش امیر قربانی به برخی اظهارات درباره ماموریت بالگردها در کمک به اطفای حریق جنگل‌ها

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.

به گزارش مشرق، امیر یوسف قربانی با بیان اینکه بعضا برخی صحبت‌های غیرکارشناسی در خصوص کمک بالگردها برای عملیات اطفای حریق انجام می‌شود که هیچگونه پایه علمی و منطقی ندارند، گفت: به هیچ عنوان این حرف که «بادی که به واسطه حضور بالگرد در مناطق کوهستانی دچار آتش‌سوزی شده جریان پیدا می‌کند، موجب شعله ورتر شدن آتش در آن مناطق می‌شود» سندیت ندارد.

بیشتر بخوانید:

استان‌های مستعد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع همه امکانات پیشگیری و مقابله‌ای خود را بسیج کنند

فیلم/ باز هم آتش‌سوزی در زاگرس

جزییات خسارت آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران

تصاویر ماهواره‌ای سوختن منطقه خائیز

جزئیات آتش‌سوزی پارکینگ واگن‌های رجاء در اسلامشهر

وی با بیان اینکه جابجایی نیروها از طریق بالگرد برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی، امری معمول و متداول در جهان است، عنوان کرد: بالگردها در این مواقع نیروهای خود را در مناطق مطمئن و ایمن و حداقل با ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر فاصله نسبت به آتش پیاده می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش همچنین با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز طبیعتا بنا به درخواست یک سیستم و ساختار به پرواز درمی‌آیند، عنوان کرد: ما هیچ‌گاه خودمان ابتدا به ساکن برای کمک به مهار آتش سوزی در نواحی کوهستانی اقدام نمی‌کنیم بلکه بالگردهای هوانیروز در ماموریت‌های غیررزمی، به درخواست استانداری و ستاد مدیریت بحران و دستور سلسه مراتب ارتش به پرواز درمی‌آیند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    هر جا لجن پراکنی هست نام اصلاح طلبان حرام لقمه میدرخشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس