کد خبر 1079462
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
فیلم/ "توبه" از نگاه شهید مطهری

شهید مطهری: درس اخلاقی که به وسیله شخصیت محبوبم گفته می‌‏شد در حقیقت درس سیر و سلوک بود. این درس مرا آن‏چنان به وجد می‌‏آورد که خودم را شدیداً تحت تأثیر آن می‌‏یافتم.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی بنیاد شهید مطهری با اشاره به بخشی از کتاب این شهید از جسارت و ذکاوت ایشان در مبارزه با رژیم فاسد شاهنشاهی نوشت:

پس از مهاجرت به قم گمشده خود را در شخصیّتی دیگر یافتم. همواره مرحوم آقا میرزا مهدی را به علاوه برخی مزایای دیگر در این شخصیت می‌‏دیدم؛ فکر می‌‏کردم که روح تشنه‌‏ام از سرچشمه زلال این شخصیّت سیراب خواهد شد. 

 اگر چه در آغاز مهاجرت به قم هنوز از «مقدمات» فارغ نشده بودم و شایستگی ورود در «معقولات» را نداشتم، اما درس اخلاقی که وسیله شخصیت محبوبم در هر پنجشنبه و جمعه گفته می‌‏شد و در حقیقت درس معارف و سیر و سلوک بود نه اخلاق به مفهوم خشک علمی، مرا سرمست می‌‏کرد. بدون هیچ اغراق و مبالغه‌‏ای این درس مرا آن‏چنان به وجد می‌‏آورد که تا دوشنبه و سه‌‏شنبه هفته بعد خودم را شدیداً تحت تأثیر آن می‌‏یافتم.

بخش مهمی از شخصیت فکری و روحی من در آن درس و سپس در درسهای دیگری که در طیّ دوازده سال از آن استاد الهی فرا گرفتم- انعقاد یافت و همواره خود را مدیون او دانسته و می‌‏دانم. راستی که او «روح قدس الهی» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابوعلى IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    روح خودت و استادت شاد كه عجب اعجوبه هائى بوديد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس