کد خبر 1079421
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
روسیه: وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند دیگر درباره رعایت حقوق بشر حرفی بزند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: با وجود وحشی‌گری‌های پلیس آمریکا در برخورد با رونامه نگاران در جریان اعتراضات مردمی در این کشور، "مایکل پامپئو" دیگر نمی‌تواند درباره رعایت حقوق بشر به کسی چیزی بگوید.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، در شرایطی که پلیس آمریکا در جریان ناآرامی‌های جاری در این کشور، وحشی‌گری‌هایی را نسبت به خبرنگاران مرتکب می شود، وزیر خارجه ایالات متحده نمی‌تواند درباره رعایت حقوق بشر به کسی چیزی بگوید.

بیشتر بخوانید

بایدن: پلیس به پای مردم شلیک کند نه قلب آنها

شلیک مرگبار پلیس نیویورک به یک جوان

فیلم/ برخورد وحشیانه ۳ پلیس آمریکایی با یک معترض

این دیپلمات روس در صفحه "فیس بوک" خود با اعلام این مطلب، یادآور شد که در برنامه "مایکل پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا برای امروز، دیدار با "بازماندگان حادثه میدان تیان‌آن‌من پکن" در نظر گرفته شده است. در شرایطی که درست پشت پنجره اتاق کار وزیر امور خارجه در واشنگتن، درگیری‌های شدید بین نیروهای پلیس و معترضین آمریکایی جریان دارد، وی نمی تواند چیزی برای گفتن به بازماندگان این میدان داشته باشد، البته ریاکاری بین المللی مقامات آمریکایی هرگز از بین نخواهد رفت. جالب است او (پامپئو) باز هم از دستاوردهای ایالات متحده در حمایت از حقوق بشر صحبت خواهد کرد؟»

زاخارروا به طعنه نوشت: «در شرایط فعلی، آمریکا فقط می تواند به رفتار ضد انسانی و بیرحمانه پلیس این کشور روزنامه نگاران که به صورتشان گاز اشک آور پاشیده شده و به سمت آنها از هر سو گلوله‌های لاستیکی در رواز است، به خود ببالد. در حال حاضر مقامات واشنگتن چیزی دارند که باید به آن افتخار کنند:  بیش از صد روزنامه نگار آمریکایی و خارجی از خشونت و وحشی‌گری مامورین اجرای قانون این کشور در رنج هستند.»

پیش از این، سفارت روسیه در واشنگتن نیز استفاده مأموران اجرای قانون آمریکایی از وسایل مخصوصی مانند گلوله‌های لاستیکی و گاز اشک آور علیه روزنامه نگارانی که در حال تهیه گزارش از اعتراضات مردمی علیه خشونت پلیس در ایالات متحده هستند، را غیرقابل قبول و محکوم شده ارزیابی کرد.

بیانیه سفارت روسیه در واکنش به حادثه روز سه شنبه منتشر شد که در جریان تظاهرات مردم در مقابل کاخ سفید در واشنگتن، نیروهای پلیس آمریکایی چندین بار به سمت "نیکول راسل" تهیه کننده شبکه خبری اسپوتنیک روسیه گلوله‌های لاستیکی شلیک کردند که منجر به زخمی شدن و کبودی شدید بدن وی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوعلى IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    ديگ به ديگ ميگه روت سياه !
  • رضا خدابخشی IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    اینهم ازحقوق بشرامریکائی،که همواره مدعی بودند،درضمن اروپاهم فراراز ماجرا نکنه۰۰۰!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس