کد خبر 1079398
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
دلیل رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی در پرواز‌ها

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: درخصوص الزام رعایت فاصله گذاری اجتماعی دستورالعملی ابلاغ نشده و این طرح برای ایرلاینها صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش مشرق، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها بیان کرد: آنچه از سوی یاتا (انجمن بین المللی شرکت‌های هواپیمایی) و نیز دستورالعمل‌های دولتی به ما ابلاغ شده هرگز دستورالعملی در خصوص الزام به رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، چون اگر قرار باشد فاصله گذاری بیش یک متر در پروازها رعایت شود در نتیجه می‌توانیم حداکثر یک سوم ظرفیت پرواز را استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید

اما و اگرهای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هواپیماها

وی تصریح کرد: اجرای فاصله گذاری اجتماعی برای ما صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه انجام این پروازها ممکن است اقتصادی نباشد. هر چند در حال حاضر هم با توجه به شرایط موجود، انجام پروازها اقتصادی نیست.

نایب رئیس فدراسیون حمل و نقل با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا در پروازها فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود، ادامه داد: در دیگر کشورها نیز مسافر وقتی وارد فرودگاه می‌شود، تب سنجی و غربالگری کرونا صورت می‌گیرد. همچنین هواپیماها و ترمینال‌ها پیش و پس از پرواز ضدعفونی می‌شوند. ماسک و دستکش در اختیار مسافران قرار داده می‌شود؛ بنابراین تمام پروتکل‌های حفظ سلامتی مسافران که منجر به کسب اطمینان از سلامتی مسافران می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی گفت: بنابراین دلیلی برای انجام فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد. یاتا هم توصیه نکرده که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس یا آلودگی و ابتلای مسافران به کرونا، توزیع غذا در حین پرواز حذف شده است و این یک توصیه بهداشتی و جزو پروتکل‌ها است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرا جناحی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    0 0
    فاصله گذاری در مترو و قطار ، اتوبوس شهری و بین شهری و سیستم حمل و نقل عمومی خیلی ناقص انجام میشود . اگر مسئولان از شعار دادن دست بردارند و حمل و نقل ریلی را توسعه دهند نه فقط در بحث کرونا بلکه ترافیک شهرهای بزرگ و الودگی هوا و مصرف سوخت هم کاهش پیدا میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس