کد خبر 1079259
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
بغداد

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق هدف از عملیات مهم ابطال العراق را که امروز در محدوده جنوب غرب کرکوک آغاز شده، پیگرد سرکرده‌های مهم داعش خواند که عامل حملات تروریستی اخیر در عراق بودند.

به گزارش مشرق، «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه تاکید کرد که ارتش عراق اطلاعاتی را دریافت کرده که حاکی از حضور سرکرده‌های برجسته داعش در داخل منطقه‌ای است که امروز عملیات «ابطال العراق/ نصر السیاده »در شمال این کشور کلید خورده است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، الخفاجی گفت: «نیروهای ارتش در جریان عملیات به تلفن تروریست‌ها دسترسی پیدا کردند و اطلاعاتی را هم که از داخل پناهگاه‌های کشف شده از تروریست‌ها به دست آوردند، ثابت می‌کند که برخی سرکرده‌های برجسته داعش در داخل این منطقه هستند از همین رو عملیات ادامه فشار و پیگرد آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

اعلام بی‌نیازی عراق از نیروهای خارجی در مبارزه با داعش

او با اشاره به آغاز عملیات از چهار محور برای تعقیب تروریست‌ها، گفت: همه اهداف ساعات نخستین شروع عملیات به دست آمده  که از جمله آن یافتن بسیاری از پناهگاه‌های داعش بوده است و در یکی از محورهای عملیات هم با چند تروریست درگیر شده و دو نفر از آنها را به هلاکت رساندند».

این مقام نظامی عراق گفت: «این عملیات نشانه صحت اطلاعات امنیتی و اطلاعاتی و دقت این عملیات ویژه است به خصوص که منطقه، منطقه‌ای پیچیده است که نیروهای ما قبل از این در آنجا عملیات نداشتند».

 سخنگوی رسانه‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز سه‌شنبه از آغاز مرحله دوم عملیات ابطال العراق خبر داد.

رسول با قرائت بیانیه‌ای گفت که با دستور مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح و با نظارت ستاد عملیات مشترک، صبح امروز مرحله دوم عملیات ابطال العراق آغاز شد.

شبکه خبری السومریه به نقل از این فرمانده عراقی گزارش داد، هدف از این عملیات، «تفتیش مناطق جنوب غربی کرکوک در حد فاصل استانهای صلاح‌الدین و کرکوک و در مساحتی بالغ بر ۷۳۸.۵ کیلومتر مربع است».

به گفته رسول، هدف از این عملیات، افزایش امنیت و ثبات در این مناطق، تعقیب باقی مانده عناصر داعش و بازداشت افراد تحت تعقیب است.

 مرحله نخست  عملیات أبطال العراق برای پاکسازی الأنبار و مناطق اطراف آن در مرز عراق، سوریه و اردن از تروریست‌های داعش در اواخر بهمن ۱۳۹۸ به پایان رسیده بود.

در همین ارتباط، الکاظمی صبح امروز وارد استان کرکوک شد. این نخستین سفر وی پس از تصدی سمَت نخست‌وزیری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس