کد خبر 1079241
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹
بازماندن میلیون‌ها کودک یمنی از تحصیل/ انهدام مدارس و حقوق معوق دوساله معلمان

وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن طی آماری رسمی از آمار بالای مرگ و میر کودکان این کشور به دلیل محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی خبر داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزیر بهداشت در دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اعلام کرد که هر پنج دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه و بیماری واگیردار جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن، «یوسف الحاضری» شرایط انسانی در یمن را بحرانی خواند و از کشورهای متجاوز به یمن در قالب ائتلاف عربی خواست به محاصره یمن پایان دهند.

بیشتر بخوانید:

عربستان به دنبال پیاده سازی پروژه مرگ در یمن

شهادت ۱۶ هزار یمنی طی پنج سال حملات سعودی

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصارالله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشورهای عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند.

بر اثر این جنگ که همچنان ادامه دارد، صدها هزار نفر که عمده آن‌ها غیر نظامی هستند، کشته و زخمی شده‌اند. تداوم محاصره زمینی؛ دریایی و هوایی یمن از سوی این ائتلاف باعث شده است که بیماری‌های واگیری از چند سال پیش مانند وبا شیوع پیدا کرده و در برخی مناطق مردم مجبور به علف‌خواری و استفاده از برگ درختان روی بیاوردند.

با شیوع کرونا در یمن که از دو ماه پیش موارد مبتلا رسما ثبت شده است، مقامات محلی بیم آن دارند که این ویروس در کنار وضعیت معیشتی فاجعه‌بار به دلیل محاصره پنج ساله و شیوع برخی بیماری‌ها، آمار تلفات در یمن را بالا ببرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    3 0
    فرمان صادر بشه خاک عربستان رو شخم می زنیم. اجازه بدن روز روشن راهی میشیم سمت یمن عزیز
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    2 3
    فدای سر کودکان ایران
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      2 0
      22:57 ان شاء الله قسمت خودتو بچه هات بشه!!
    • علی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
      1 0
      چرا؟ چون کودکان ایران تو همون منطقه جغرافیایی به دنیا اومدن که تو به دنیا اومدی؟ چون با تو منافع اقتصادی و اجتماعی مشترک دارن؟ برای تو و همفکران تو کودکان ایران هم مهم نیستن. چون از ایران ایران گفتن فقط دغدغه منافع شخصی تون رو دارین. وگرنه کودک با کودک مگه فرقی میکنه؟ مظلوم با مظلوم مگه فرقی میکنه؟ 200 کیلومتر اینورتر یا اونرتر به دنیا اومدن حق حیات و امنیت و رفاه آدما رو تعیین میکنه ؟ قطعا تو این کشور خدای نکرده بحرانی برای کودکان ایران اتفاق بیفته، دلسوزاشون همون ایرانی هایی هستن که برای کودکان مظلوم هر جایی از دنیا از جمله یمن دل می سوزونن. امثال تو امروز میگین فدای کودکان ایران، فردا روز خدای نکرده تو بحران، قلب کودکان ایرانی رو از سینه در میارین غذای خودتون و بچه هاتون میکنین.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    3 0
    از نظر غربگدا ها اشکالی نداره، بچه های کشورهای غربی نباشن، مهم نیست بقیه چه بلایی سرشون میاد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس