کد خبر 1078516
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
مسکن نمایه

با وجود افزایش قیمت مسکن در ماه‌های اخیر، دولت هنوز طرح مسکن خود را آغاز نکرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه وطن امروز در گزارشی نوشت: بانک مرکزی اخیرا «گزارش معاملات مسکن اردیبهشت ماه شهر تهران» را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد روند تعداد معاملات مسکن طی سه سال اخیر کاملا نزولی و در مقابل قیمت واحدهای مسکونی شدیدا صعودی بوده است. طبق این گزارش، تعداد معاملات مسکن در شهر تهران در اردیبهشت امسال ۱۱ هزار و ۳۱۰ مورد بوده که نسبت به اردیبهشت سال گذشته معادل ۶/۷ درصد کاهش داشته است. همچنین متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در اردیبهشت امسال نزدیک به ۱۷ میلیون تومان گزارش شده که نسبت به ماه قبل ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳/۹ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:

کاهش ۵۸ درصدی معاملات مسکن در تهران

گرانی‌هایی که دولت نخواست مهار شود +جدول

به گزارش وطن امروز، طرح دولت تحت عنوان «اقدام ملی مسکن» و از سال ۹۸ و با هدف تامین ۴۰۰ هزار واحد شروع شد، اما تاکنون هنوز کلنگ احداث یک واحد هم زده نشده و صرفا بیش از یک میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. با وجود گذشت دو سال از شروع صدارت وزیر جدید راه و شهرسازی و ادبیات امیدوارکننده وی درباره ایجاد مسکن اما در عرصه عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

سوال اینجاست: با این دست فرمان به طور کلی چه میزان زمان برای احداث همین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز است؟ آیا دولت که تاکنون حتی یک واحد مسکن هم ایجاد نکرده، می‌تواند در کمتر از یک سالی که از دولت باقی مانده این تعداد خانه را تحویل دهد؟ تصویر دیگر هم‌اکنون از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهری که قرار بود تحویل مردم شود، ۱۷۰ هزار واحد هنوز آماده نشده و مشخص نیست چه زمانی قرار است تکمیل شود.

در همین حال پروین‌پور عضو سابق شورای عالی مسکن در گفت‌وگو با «وطن امروز» اظهار داشت، دولت آقای روحانی در ۷ سال گذشته تولید مسکن را که یکی از نیازهای اصلی مردم است مورد بی‌اعتنایی قرار داد. نبود توازن بین عرضه و تقاضا مشکل‌زاست، پیامدهای این مسئله در بخش مسکن بار خود را بر دوش مستاجران و متقاضیان واقعی مسکن گذاشته است. یادآور می‌شود در دوره هفت ساله ریاست جمهوری آقای روحانی  چندین طرح متفاوت درباره مسکن  (نظیر مسکن اجتماعی، بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، طرح اقدام ملی و...) ارائه شده که جملگی روی کاغذ مانده و تاثیری در ساماندهی بازار مسکن نداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 0
    واقعیت اینه که همه چیز گران شده و فقط مسکن نیست. واقع بین باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس