کد خبر 1078451
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
عکس/ اعتراضات ضد نژادپرستی به اروپا رسید

ساکنان لندن با تجمع در میدان معروف پایتخت انگلیس با اعلام حمایت از جورج فلوید، سیاه پوستی که به تازگی توسط پلیس آمریکا در یکی از شهرهای این کشور کشته شد، تظاهرات ضد نژادپرستی برگزار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از «ایونینگ استندارد»، صدها بریتانیایی در اعلام همبستگی با مرد سیاه پوستی که توسط پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس به قتل رسیده در میدان مشهور ترافالگار لندن تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ببینید:

عکس/ اعتراضات ضد نژادپرستی به اروپا رسید

صدها نفر از این فعالان در اعتراض به مرگ جورج فلوید در آمریکا و همچنین به دلیل آنچه وحشیگری پلیس انگلستان در برخورد با رنگین پوستان اعلام شده است در میدان ترافالگار و در مقابل مجلس این کشور تجمع کرده اند.

معترضین که در میان آنها سیاهپوستان زیادی حضور داشتند با سر دادن شعارهایی مثل: «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و«نمیتوانم نفس بکشم»، نام جورج فلوید را فریاد می‌زدند و خواهان توقف کشتار سیاهپوستان توسط پلیس شدند.

از ۵ روز پیش و پس از کشته شدن جورج فلید در شهر مینیاپولییس موج جدید و شدیدی از اعتراضات در بسیاری از شهرهای آمریکا به راه افتاده که خواهان پایان تبعیض نژادی و کشتار سیاهپوستان به ویژه توسط نیروهای سفید پوست پلیس هستند. مسئله‌یا که سیاهپوستان انگلیسی هم چندان با آن بیگانه نیستند.

در بسیاری از شهرهای آمریکا اعتراضات به درگیری های خشونت آمیز میان تظاهرکنندگان و پلیس تبدیل شده که با دستگیری حدود ۱۳۰۰ نفر توسط پلیس همراه بوده است. همچنین بسیاری از فروشگاه ها و مراکز خرید در این کشور با توسط معترضین به غارت رفته و یا سوزانده شده است.

ویدئوی زیر را ببینید:

دانلود

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس