دلباز بودن یک اتاق یکی از مهم ترین نکاتی است که افراد در پروسه طراحی دکوراسیون و خرید لوازم مورد نیاز اتاق به آن دقت می کنند اما گاهی اوقات در نظر نگرفتن برخی از نکات، این خواسته را به مرحله عمل نزدیک نمی کند. در این مقاله به بررسی تعدادی از رایج ترین اشتباهاتی خواهیم پرداخت که در نامنظم و کوچک تر دیده شدن اتاق، تاثیر زیادی دارند. قطعا درصورتی که دکوراسیون اتاق خواب را با توجه به این نکات، پیاده سازی کنید، به نتیجه اصولی تری خواهید رسید .

استفاده غیر اصولی از انواع رنگ ها در چیدمان وسایل اتاق خواب

رنگ ها مهم ترین چیزی هستند که تاثیرات بسیاری روی کیفیت دکوراسیون داخلی خانه خواهند داشت. مهم نیست که کدام طیف رنگی را دوست دارید. آنچه که بیش از هر چیز اهمیت دارد، تناسب رنگ های وسایل خانه است.

هر چند که استفاده از تکنیک تناقض رنگ ها در مواقعی نتیجه بی نظیری را به دنبال خواهد داشت اما این کار بسیار حساس است و باید در نهایت دقت انجام شود. توجه داشته باشید که در خانه های کوچک، پیوستگی رنگ ها باید بیشتر به چشم بیاید. به طور مثال نباید یک محوطه کوچک را به انواع و اقسام رنگ های گرم و سرد آغشته کنید! 

به کارگیری غیر اصولی رنگ ها در چیدمان داخلی اتاق خواب از مواردی است که در نهایت باعث می شود همه چیز نامرتب، آشفته و شلخته به نظر برسد. حتی اگر دوست دارید از یک تخت خواب، تیره رنگ استفاده کنید می توانید با استفاده از رنگ های کمرنگ تر در آن طیف رنگی، یکپارچگی مورد نظر را ایجاد کنید.

در نظر نگرفتن مقیاس و تناسب لازم برای وسایل اتاق خواب 

دومین موردی که شاید شلختگی ظاهری ایجاد کند و در نتیجه خانه را کوچک تر نشان بدهد، این است که از هر وسیله ای بدون در نظر گرفتن اندازه آن، در طراحی داخلی دکوراسیون منزل استفاده کنید. نمی توان گفت درباره این موضوع قانون خاصی وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که از هر وسیله ای با هر اندازه در جایگاه خاص خود استفاده کنید. این جایگاه خاص، تعریف شده نیست. بلکه باید با توجه به نقطه کنونی، بهترین مختصات را برای آن پیدا کنید.

به طور مثال میز تحریر، تخت خواب، انواع وسایل تزئینی، بهتر است با توجه به اندازه و سایزشان کنار یک دیگر چیده شوند. از جمع کردن و چیدن وسایل بزرگ در یک قسمت از اتاق خواب پرهیز کنید. اگر نیاز دارید که یک قسمت از اتاق، فضای خالی تری داشته باشد، بهتر است با هوشمندی و ظرافت این کار را انجام دهید تا شلختگی به چشم نیاید.

نور پردازی نامناسب برای اتاق خواب

قطعا نورپردازی اهمیت بسیار زیادی در چطور دیده شدن یک اتاق خواب دارد اما گاهی به خوبی به این مسئله پرداخته نمی شود. به این مسئله توجه داشته باشید که باید بهترین و مناسب ترین نور را برای شب و روز در نظر بگیرید.

 حتی اگر به یک نور عادی و طبیعی برای روز عادت دارید و نهایت نیاز شما از نور، استفاده از یک چراغ مطالعه است، باز هم باید شرایطی را برای نورپردازی اتاق خواب در شب فراهم کنید. بهتر است تمام نور مورد نیاز را از یک منبع درخواست نکنید بلکه لایه های متفاوتی را ایجاد کنید تا هریک به شیوه ای و در یک مختصات خاص، نور مورد نیاز را ایجاد کنید.

خرید تخت خواب بزرگ، بدون در نظر گرفتن اندازه اتاق

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که در چیدمان اتاق خواب ها به چشم می خورد، استفاده از تخت خواب های بزرگ است که فضای بسیاری را اشغال کرده است. در نظر داشته باشید که منظور ما از یک تخت بزرگ، صرفا یک تخت با تاج بسیار بلند و حجیم نیست.

 بزرگ بودن یا نبودن یک تخت بر اساس فضایی که در اختیار دارید باید مشخص کنید. گاهی اوقات یک تخت ساده هم برای یک اتاق کوچک بزرگ به نظر می رسد. اگر اتاق کوچکی دارید و می خواهید از تخت استفاده کنید، بهترین کاری که می توانید انجام بدهید این است که از برخی لوازم غیر ضروری چشم پوشی کنید.

همچنین برای اتاق هایی که دو تخت خواب دارند، بهترین کار خرید تخت دو طبقه است. تخت های دوطبقه زیبایی بسیار خاصی دارند و فضای بیشتری را برای شما باز می کنند. تنوع این تخت ها بسیار زیاد است. پیشنهاد می کنیم در صورتی که به دو تخت خواب نیاز دارید، با مراجعه به صفحه تخت خواب دونفره، در فروشگاه اینترنتی بلج، تعدادی از نمونه ها را مشاهده کنید.

پوشش پنجره های اتاق خواب با پرده های سنگین

نور طبیعی و همچنین امکان مشاهده مناظر خارج از منزل، قطعا به دلبازتر شدن و در نتیجه بزرگ تر دیده شدن یک اتاق خواب کمک شایانی می کند. از این رو پیشنهاد می شود برای پوشش پنجره های اتاق خواب، سمت پرده های مجلل و سنگین نروید. پرده های ساده که رنگ متضادی با دیگر المان های اتاق خواب نداشته باشند و همچنین سبک باشند و امکان کنار زدن آن ها وجود داشته باشد، بهترین انتخاب برای اتاق خواب هستند.

جمع بندی کلی: در این مقاله به بررسی 5 اشتباه رایج پرداختیم که انجام آن ها نتیجه ای جز دلگیرشدن اتاق خواب و کوچک تر دیده شدن آن نخواهد داشت. با به کارگیری نکات ارائه شده در این مقاله قطعا زیبایی خاصی به اتاق خواب خواهید بخشید و از دلگیر بودن و یا کوچک تر دیده شدن اتاق خواب دور خواهید شد. اما به عنوان آخرین نکته این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از انواع شلف دیواری می تواند زیبایی خاصی به اتاق خواب اضافه کند.

 البته برای خرید آن باید نهایت دقت را به خرج دهید تا گزینه ای را انتخاب کنید که از نظر رنگ، سبک و اندازه با اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد. می توانید برای مشاهده انواع نمونه های شلف و باکس دیواری به سایت بلج مراجعه کنید. قطعا با دیدن نمونه های متفاوت، راحت تر می توانید گزینه متناسب با اتاقتان را بیابید. در انتها اگر شماهم تجربه ای در این زمینه دارید، در قسمت نظرات، آن را با ما درمیان بگذارید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس