علی نژاد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: مسیری که فدراسیون فوتبال در بحث اساسنامه پیش می‌رود، قدم به قدم و براساس آن نقشه راهی است که به فیفا اعلام کرده و نگرانی خاصی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی در تنیس توانمند هستیم و اگر استفاده کنیم، در بازه زمانی چهار ساله اتفاقات خوبی می‌افتد. وزارت ورزش کمک می‌کند تا اتفاقات خوبی در تنیس رخ بدهد.

وی افزود: برگزاری انتحابات تنیس نشان می‌دهد که ما تلاش‌مان را برای پیشرفت ورزش انجام می‌دهیم. تجربیات عزیزی در مجلس به پیشرفت تنیس کمک می‌کند.

علی‌نژاد همچنین از زحمات نامنی و کسانی که در این حوزه فعالیت کردند، تشکر کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش خاطرنشان کرد: به دلیل شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده بود، امکان برگزاری مجمع انتخاباتی نبود اما امروز خوشبختانه مجمع خوبی داشتیم و با آرامش و با تدبیری که صورت گرفت، مجمع به خوبی برگزار شد. نامزدها دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و اعضای مجمع با یک رای تقریباً قاطع رئیس فدراسیون را برای چهار سال آینده انتخاب کردند. به عزیزی تبریک می‌گویم و امیدوارم بتواند چهار سال خوبی را برای تنیس ایران رقم بزند.

علی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد «سرپرستان برخی فدراسیون‌ها، روسای هیئت‌ها را تغییر می‌دهند تا راه برای حضور خودشان در فدراسیون پس از یک جدایی موقت باز شود و نظرش در این باره چیست؟» گفت: ما عموماً کسانی که به عنوان سرپرست حضور دارند، نامزد انتخابات نیستند. شما در همین تنیس مشاهده کردید که سرپرست با وجود برخی شایعات درخصوص حضورش در انتخابات، در مجمع انتخاباتی به عنوان یک کاندیدا شرکت نکرد. اینکه تغییراتی در برخی هیئت‌ها شکل می‌گیرد، طبیعی است.

وی در واکنش به این مسئله که چنین شرایطی در فدراسیون اتومبیلرانی وجود دارد، عنوان کرد: در این فدراسیون اینکه در چند هیئت استانی جابجایی صورت گرفته، من اطلاعی ندارم. اینکه مازیار ناظمی هم می‌خواهد نامزد انتخابات شود یا نشود، با توجه به اینکه هنوز ثبت‌نام آغاز نشده، به نظرم این یک قضاوت زودهنگام است.

بیشتر بخوانید:

رئیس فدراسیون تنیس انتخاب شد

معاون وزیر ورزش و جوانان درخصوص شرایط باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: از شهریور سال گذشته هفته‌ای یک جلسه با سازمان خصوصی‌سازی داشته‌ایم. زیر ساخت‌های مورد نیاز این دو باشگاه برای خصوص‌سازی در حال تامین است. امیدواریم این اتفاق در وقت مقرر رخ بدهد. اینکه باشگاهی [پرسپولیس] هم قرارداد بسته با هماهنگی مجمع و گرفتن توافق از بخش خصوصی و در واقع توافق با سازمان خصوصی‌سازی بوده و این مسئله مشکلی ایجاد نمی‌کند، چون این دو باشگاه در حالی خصوصی خواهند شد که این تعهدات نیز وجود دارد و این قراردادها هست. حتی این قرادادها می تواند به واگذاری بهتر باشگاه‌ها کمک کند، چون منابع درآمدی خوبی را فراهم کرده است.

علی‌نژاد درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: این اساسنامه در حال رفت و برگشت به فیفا است. فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه‌اش پیشنهادهای خود را ارسال کرده و فیفا پاسخ‌هایی داده که قاعدتاً این پاسخ‌ها را فدراسیون فوتبال بررسی خواهد کرد. اینها طبیعی است و نامه‌نگاری‌هایی که صورت گرفته، در همه سازمان‌ها اتفاق می‌افتد. مطمئنم که فدراسیون فوتبال مسیرهایی را در پیش خواهد گرفت که  مشکلی ایجاد نشود و راهی که می‌رود، قدم به قدم و براساس آن نقشه راهی است که به فیفا اعلام کرده و نگرانی خاصی وجود ندارد. امیدواریم اساسنامه بر اساس قواعد بین‌المللی و همچنین قواعد ملی و داخلی نهایی شود و به تصویب مجمع برسد.

وی درباره انتخابات برخی فدراسیون‌ها گفت: ما ثبت‌نام ووشو را تمام کردیم و فکر می‌کنم اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه انتخابات این فدراسیون برگزار خواهد شد. در شطرنج ثبت‌نام آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه خواهد داشت. در فدراسیون ورزش همگانی و همچنین ورزش دانشگاهی هم کارهای‌شان انجام شده و امیدواریم تا تیرماه شاهد برگزاری این دو انتخابات هم باشیم. قدم به قدم جلو خواهیم رفت و سعی می‌کنیم تا پایان سال 99 فدراسیونی بدون برگزاری انتخابات باقی نمانده باشد.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌توان مدیریت فدراسیون‌ها را بدون انتصاب سرپرست جلو برد؟ اظهار داشت: شما می گویید که شاید سرپرست منصوب شده جابجایی‌هایی را ایجاد کرده و اعمال نفوذ کند. طبعاً رئیس فدراسیون هم که همه چیز در دستش است  و چهار سال رئیس بوده، شاید شرایط عادلانه برای رقابت وجود نداشته باشد. این تصمیم گرفته شده برای انتصاب سرپرست به منظور رعایت عدالت است و اینکه یک رقابت آزاد بین کاندیداها انجام شود.

علی‌نژاد درباره صحبت‌های زنوزی مالک تراکتورسازی در روزهای گذشته و موضعگیری‌های صورت گرفته گفت: درباره لیگ فوتبال و رشته‌های دیگر، وزارت ورزش و وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا تصمیم گرفتند که مجوزهایی را برای بازگشایی بدهند. درباره فوتبال به طور خاص این مجوز به شکلی بود که از اول خرداد برای تمرین و از 22 خرداد نیز برای برگزاری لیگ داده شد. اینکه فدراسیون‌های مربوطه از جمله فوتبال چه تصمیم فنی در این باره بگیرند، آیا لیگ‌های خود را برگزار کنند یا نکنند و یا اینکه به چه شکلی برگزار کنند، این در اختیار وزارت ورزش و ستاد مبارزه با کرونا نیست. ما تصمیم حاکمیتی خود را اعلام کردیم، یعنی اینکه مجاز هستند این کار را انجام بدهند اما تصمیم‌گیری برای ادامه کار بر عهده خود فدراسیون‌ها است و خودشان باید کار را جلو ببرند و قطعاً فدراسیون فوتبال هم برای این موضوع تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی درباره ادامه فعالیت داود عزیزی در وزارت ورزش پس از انتخاب امروزش به عنوان رئیس فدراسیون تنیس گفت: با توجه به اینکه ریاست فدراسیون شغل محسوب می‌شود، قطعاً او از مدیرکلی امور مجلس در وزارت ورزش استعفا خواهد داد.

معاون وزیر ورزش درباره هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال نیز تصریح کرد: مذاکراتی با برخی افرادی که مدنظر بودند، انجام شده و تقریباً مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد که البته با توجه به مراحل اداری کمی طول می‌کشد و در نهایت مجمع باید این تغییرات را به تصویب برساند. فکر می‌کنم به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و هیئت مدیره ترمیم می‌شود و این ترمیم را برای هر دو باشگاه خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 0
    پس چرا پشت سرهم مصاحبه میکنی همین صحبتهای جناب هم بودار است شمایی که از دار ودسته اون وزیر عشق تیم سوم پایتخت هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس