کد خبر 1078299
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

این رابطه شاید کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما در ادامه با مطالعه نکاتی در این زمینه، مفهوم این ارتباط روشن خواهد شد. در درجه اول هدف از کنجکاوی بسیار زیاد صاحبان مشاغل در یافتن ارتباط بین سوشال مدیا و سئو، در چیست؟ طبق معمول همه می خواهند بدانند؛ آیا فعالیت های من در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و ... در افزایش سئو سایت من تاثیر خواهد داشت؟

پاسخ کوتاه بسیاری از فعالان در این حوضه: پیچیده است!

پاسخ اصولی: بله در صورتی که رابطه میان شبکه های اجتماعی و سئو سایت را درک کرده باشید.

به صورت کلی ایجاد و فعالیت در شبکه های اجتماعی به تنهایی فاکتور مثبتی برای ارتقاء رتبه شما نخواهد بود؛ بلکه برای موثر بودن رسانه ها بر سئو سایت، شما باید در کنار پیروی از استاندارد های گوگل مانند سئو داخلی، سئو تکنیکال و ... برخی سیگنال های برند سازی و افزایش ترافیک را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد. یکی از دلایلی که گوگل نمی تواند به صورت مستقیم تمام رسانه های اجتماعی را آنالیز کند، محدودیت خزنده های گوگل در دسترسی به تمام سیگنال های سوشال مدیا است.

البته باید گفت از علائم کاهش تاثیر مستقیم رسانه های اجتماعی بر رتبه وب سایت، وجود rel=nofollow به صورت پیش فرض در رسانه هایی همچون اینستاگرام می باشد که باعث عدم انتقال اعتبار لازم برای ارتقاء رتبه سایت می شود؛ با این وجود راه های زیادی وجود دارد تا بتوانیم از مزایای سیگنال رسانه های اجتماعی استفاده کنیم.

رسانه های اجتماعی چگونه می توانند بر رتبه وب سایت شما موثر باشند؟

با توجه به همگانی شدن استفاده از رسانه های اجتماعی در کسب و کار های اینترنتی، استفاده از این سیگنال ها به یک ضرورت برای وب سایت تبدیل شده و یک استراتژی موفقیت آمیز برای بازاریابی می باشد.

برخی از آثاری که سیگنال های اجتماعی می توانند بر وب سایت ها داشته باشند را به صورت خلاصه بیان می کنیم:

  • افزایش توان حفظ رتبه فعلی در گوگل
  • برند سازی
  • افزایش ترافیک وب سایت

همانگونه که مشاهده می کنید، سیگنال های رسانه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و لینکدین، نه به صورت مستقیم، اما به صورت غیر مستقیم تاثیر بسزایی بر رتبه وب سایت ایفا می کنند؛ البته باید در نظر داشته باشید که این رسانه ها بتوانند چند مورد فوق را با مدیریت مناسب و استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، پوشش دهند.

وجود ارتباط بین وب سایت و رسانه ها، در طولانی مدت و فعالیت مداوم، می تواند در افزایش ترافیک به وب سایت بسیار تاثیر گذار باشد. چگونه؟

در صورتی که صفحات رسانه های اجتماعی به اندازه کافی در تعامل با وب سایت قوی شده باشند، می توانند در نتایج گوگل، رتبه کسب کنند؛ به این معنی است که می توانید یک مجرای کسب ترافیک بسیار موثر علاوه بر وب سایت، در نتایج جستوجو ایجاد کنید؛ یکی دیگر از مزایای کسب ترافیک از این روش برای شما، برند سازی برای کسب و کار شماست؛ که به نوبه خود از سیگنال های بسیار موثر در رتبه بندی وب سایت می باشد.

به عنوان مثال یکی از برندهای حوزه طراحی سایت و سئو وب وان میباشد. هرچه این برند در شبکه های اجتماعی بیشتر مورد توجه و بحث کاربران باشد و تعداد دفعات بیشتری به آن اشاره شود، به منزله ارسال سیگنال محبوبیت برند برای گوگل و در نتیجه آن افزایش رتبه سایت میباشد.

آیا می توان از استراتژی های سئو جهت تقویت عملکرد رسانه های اجتماعی استفاده کرد؟

جواب این سوال مثبت است؛ چرا که از همان استراتژی های کلمات کلیدی که در سئو سایت استفاده می کنیم، می توانیم جهت ارتقاء رتبه صفحات سوشال نیز استفاده کنیم.

رتبه بندی رسانه های اجتماعی چیزی شبیه به موتور جستوجو گوگل می باشد؛ به عنوان مثال یوتیوب دومین موتور جستوجو بزرگ جهان است. در رسانه های اجتماعی نیز کاربران جستوجو می کنند و اگر شبکه های خود را برای پاسخ به نیاز کاربر بهینه کنیم، می توانیم رتبه آن را در نتایج بالا ببریم.

نتیجه

اگرچه فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت مستقیم بر رتبه بندی وب سایت شما تاثیر نمی گذاردِ؛ اما در دراز مدت با افزایش ترافیک وب سایت و همچنین افزایش سیگنال های برند، قطعا می توانند در رتبه بندی وب سایت موثر باشند.

اخیرا رقابت در کسب و کار های اینترنتی بسیار رقابتی شده است و در چنین شرایطی نباید از هیچ عاملی، حتی اگر کوچک ترین تاثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد، چشم پوشی کرد؛ در نتیجه کلی انجام نکات فوق می تواند نقطه مثبت سایت شما در مقابل رقیبتان باشد و یا حداقل نقطه ضعفی برای کسب و کار شما نخواهد بود. برای آشنایی با عوامل و فاکتورهای موثر بر سئو می توانید به وبلاگ آموزش سئو وب وان مراجعه نمایید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس